Λίγο πριν από την ένταξη της Abarth ( με σήμα τον σκορπιό) από τον ιδρυτή της Kάρλο Άμπαρθ στην FIAT το 1971, ένα μοντέλο της ιταλικής φίρμας, το Autobianchi A112 ( που παρουσιάστηκε στα τέλη του 60 στο σαλόνι) είχε ως στόχο να ταράξει την μονοκρατορία του θρυλικού – και επίσης επιτυχημένου εμπορικά  – Mini. Ο Αμπαρθ, δαιμόνιος επιχειρηματίας είχε πετύχει μια από τις πιο ισχυρές εμπορικές συνέργειες, με μοντέλα που θα ενθουσίαζαν τους αγοραστές την δεκαετία του 70, «όαση» στην επερχόμενη πετρελαϊκή κρίση, που άλλαξε το προφίλ των αυτοκινήτων, με τους περισσότερους κατασκευαστές να στρέφονται σε αυτοκίνητα πόλης, με κινητήρες λιγότερο «λαίμαργους» για βενζίνη. Το μικρό, δίπορτο μοντέλο, το Autobianchi A112 πάτησε ακριβώς στις καταναλωτικές ανάγκες της εποχής, ενώ, λίγο αργότερα, το 1971, παρουσιάστηκαν και οι πιο σπορ εκδόσεις, με την υπογραφή της Abarth.

To A112 Abarth ανέβηκε σε κυβικά από 903 στα 982κ.εκ. – όντας το μικρός, σπορ της εποχής. Οι επιδόσεις του νευρικές, με σύμμαχο τους 58 ίππους στις 6.600σ.α.λ., όταν η «απλή» έκδοση, δεν ξεπερνούσε τους 42 ίππους – η αύξηση της ισχύος άγγιξε το 40%! Ανάλογη και η εικόνα στο εσωτερικό, με σπορ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι αλουμινίου να συμπληρώνουν το αθλητικό μενού. Ακολούθησαν πιο δυναμικές εκδοχές του, με κινητήρες 1.000  κ.εκ. και 70 ίππους, ενώ, το πιο σημαντικό ότι διέθετε και πεντάρι κιβώτιο!

Στα μέσα της δεκαετίας του 70 παρουσιάστηκε και η αγωνιστική εκδοχή, η Trofeo 112 που έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς ταλαντούχους οδηγούς να αναδείξουν το αγωνιστικό τους ταλέντο.  Μέσα σε 15 χρόνια, πάνω από 121.000 Autobianchi A112 κυκλοφόρησαν στους δρόμους, ενώ, το 10% της παραγωγής αφορούσε τις Abarth εκδόσεις! Ο Κάρλο Αμπαρθ έφυγε από την ζωή του 1979, αφού, πρώτα κατάφερε να δημιουργήσει έναν θρύλο, ένα μοντέλο που ακόμη και σήμερα, πολλά μικρά της ιταλικής φίρμας κλέβουν από την συνταγή του.