Από την περασμένη Παρασκευή που πραγματοποιήθηκε η δημοσιογραφική προβολή του «Lobster», οι ξένες εφημερίδες και οι ιστοσελίδες τους συμπεριέλαβαν την κριτική τους αποτίμηση για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου. Πρώτος για την ιστορία ο Πίτερ Μπράντσοου του «Γκάρντιαν» που έδωσε τρία στα πέντε αστεράκια. Σταχυολογήσαμε ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα.

Η γερμανική «Τσάιτ»: «Στο «Lobster» κυριαρχεί η αγάπη. Μην ρωτήσετε όμως «με ποιον τρόπο». Θα το δείτε μόνοι σας. Οπως το έκαναν και οι πρόεδροι του Φεστιβάλ Ιθαν και Τζόελ Κοέν, στους οποίους αρέσει αυτό το μείγμα γκροτέσκας, κωμικής και γλυκόπικρης ιστορίας» (Βένκε Χούζμαν).

Ο βρετανικός «Γκάρντιαν»: «Το «Lobster» είναι φινετσάτο και εκκεντρικό, σύμφωνα με το γνωστό πλέον στυλ του Λάνθιμου… Είναι μια περιπέτεια που ξεκινάει με παραδοξότητες και χιούμορ, αλλά ξεμένει κάπως από ιδέες στη μέση της ταινίας» (Πίτερ Μπράντσοου).

Το βρετανικό BBC: «Είναι μια ρεαλιστική κωμωδία με αναφορές στον Οργουελ, τον Κάφκα και τον Κιούμπρικ… Η ιδιοφυΐα του φιλμ είναι ότι κρατάει χαμηλούς ρυθμούς και μένει πιστό στο θριαμβευτικά «ανόητο» σενάριό του. Μιλώντας ήρεμα με τυπικές εκφράσεις, οι ηθοποιοί ποτέ δεν δείχνουν ότι ζουν σε μια γελοία κατάσταση –κανείς δεν σοκάρεται με τους κανόνες της διευθύντριας (σ.σ.: του ξενοδοχείου), ακόμη κι όταν τους ζητά να βάλουν τα χέρια τους σε μια τοστιέρα… Η ταινία είναι καταδικασμένη να θεωρηθεί μία από τις καλύτερες των Καννών και του 2015» (Νίκολας Μπάρμπερ).

Η γαλλική «Μοντ»: «Στην τέχνη, πολύ περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, ο άνεμος φυσά προς κάθε κατεύθυνση. Θα λέγαμε ότι η ταινία του Λάνθιμου «The Lobster» είναι μία διαυγής ταινία, σύμφωνα με τη λογική της καθαρότητας που βρίσκεται πιο κοντά στο παραμύθι και τον μύθο παρά στην κλασική τέχνη της αφήγησης. Με μία λέξη, ας πούμε ότι ο «Αστακός» αυτός ανήκει στην κουζίνα του «παραλόγου». Ο έρωτας που περιγράφει μαγειρεύεται με στοιχεία παραλόγου και σκληρότητας και σιγοβράζει σε χαμηλή φωτιά» (Ζακ Μαντελμπόμ).

Η ισπανική «Eλ Παΐς»: «Δεν ξέρουμε αν θα βραβευθεί με τον Χρυσό Φοίνικα, αλλά μέχρι στιγμής κερδίζει το βραβείο για την πιο ανήσυχη ταινία φεστιβάλ κινηματογράφου» (Αλεξ Βισέντε).

Σημείωση: Ο δαίμων του τυπογραφείου αποδείχθηκε ανίκητος το περασμένο Σάββατο (στα «Πρόσωπα»). Οχι μόνο μετέτρεψε το όνομα του συγγραφέα Ξανθούλη από Γιάννη σε Νίκο αλλά και χαρακτήρισε τον τσεχοφικό «Βυσσινόκηπο» μυθιστόρημα.