Το κυκλοφοριακό χάος αποτελεί εδώ και χρόνια συνηθισμένη εικόνα για τους κατοίκους των περισσότερων μεγαλουπόλεων. Οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι και η έλλειψη χώρων στάθμευσης ευνοούν ολοένα και περισσότερο την παραίτηση από το Ι.Χ. και τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς. Μεγάλη αποδοχή γνωρίζουν επίσης τα προγράμματα car sharing, όπου οι χρήστες μοιράζονται από κοινού τα αυτοκίνητα και χρεώνονται με τον χρόνο.

Ορισμένοι μεγάλοι αυτοκινητοκατασκευαστές, όπως η Ford, η BMW και η Daimler με τη Smart, διαβλέπουν στο car sharing μεγάλες εμπορικές προοπτικές, γι’ αυτό επεκτείνουν συνεχώς τους κοινόχρηστους στόλους τους. Στο παιχνίδι μπαίνουν όμως και μικρές εταιρείες, οι οποίες μάλιστα πρωτοτυπούν καθώς εξελίσσουν και ειδικά μοντέλα «κομμένα και ραμμένα» στις ανάγκες του συγκεκριμένου προγράμματος.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το Edag Lightcar με το ευρύχωρο σαλόνι, τη λειτουργικότητά του, τις τεράστιες φωτεινές επιφάνειες που προβάλλουν πότε είναι ελεύθερο και πότε «ρεζερβέ» και τον ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει γύρω στα 150 χλμ. αυτονομία. Εσωτερικό και εξωτερικό πλένονται με το λάστιχο, ενώ ο εξοπλισμός είναι… σπαρτιατικός για οικονομικότερο κόστος χρήσης.

Ακρως φουτουριστική είναι η πρόταση της ελβετικής εταιρείας Rinspeed, η οποία ακούει στο όνομα MicroMax και χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα… κλαρκ! Το ψηλοτάβανο σχήμα παραπέμπει σε λεωφορειάκι μήκους μόλις 3,70 μ., ενώ στο πρωτοποριακό σαλόνι φιλοξενούνται εκτός από τον οδηγό άλλοι τρεις επιβάτες σε ειδικές θέσεις ορθίων με ζώνες ασφαλείας και προσωπικούς υπολογιστές. Μάλιστα έχει γίνει πρόβλεψη ακόμη και για καφετιέρα. Τα MicroMax δικτυώνονται και επικοινωνούν μεταξύ τους, ενώ κατεβάζοντας την ανάλογη εφαρμογή διαμορφώνεται online η διαδρομή, υπολογίζεται ο χρόνος μέχρι τον προορισμό και προγραμματίζονται σημεία επιβίβασης για ενδιαφερόμενους συνεπιβάτες. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να επιλέξεις και πρόγραμμα αποκλειστικής χρήσης του αυτοκινήτου.

Οι προτάσεις της Edag και της Rinspeed χρησιμοποιούν ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες. Αντίθετα, η μελέτη Link&Go της γαλλικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας Akka θα μπορέσει να υλοποιηθεί στην πράξη μόνο όταν θα ωριμάσουν οι συνθήκες αυτόνομης μετακίνησης. Το πενταθέσιο μοντέλο κινείται χωρίς οδηγό, τον οποίο υποκαθιστούν κάμερες και αισθητήρες ραντάρ και ακτίνων λέιζερ. Επίσης, το κάθισμα περιστρέφεται ώστε να δημιουργείται ένα σαλονάκι, με τους επιβάτες να κάθονται αντικριστά, και το πηδάλιο-χειριστήριο μαζεύεται για να μην εμποδίζει.