ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ σήμερα στους τέσσερις ανέργους ο ένας είναι πτυχιούχος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο άλλος είναι απόφοιτος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι δύο είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς τεχνικές γνώσεις και ικανότητες. Μάλιστα ο ένας άνεργος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης προέρχεται, κατά κύριο λόγο, από τις Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, ως απόρροια των δημοσιονομικών περιορισμών των τελευταίων ετών που οδήγησαν σε περιορισμένες προσλήψεις πτυχιούχων στη δημόσια αγορά εργασίας.

Έρευνα του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ οδηγείται στο συμπέρασμα ότι η επενδυτική (δημόσια και ιδιωτική) δραστηριότητα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει θέσεις εργασίας κυρίως μέσου εκπαιδευτικού επιπέδου. Έτσι, ο διπολισμός του παραγωγικού συστήματος στην Ελλάδα επεκτείνεται και στην αγορά εργασίας, η οποία ζητά κυρίως μεσαίου εκπαιδευτικού και τεχνικού επιπέδου γνώσεις και ικανότητες. Όπως σημειώνει ο κ. Σάββας Γ. Ρομπόλης, καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και επιστημονικός διευθυντής στο ΙΝΕ/ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ, με βάση τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην ελληνική οικονομία τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αποδεικνύεται ότι το πρόβλημα της σχέσης προσφοράς και ζήτησης εργασίας εστιάζεται κυρίως στην πλευρά της ζήτησης εργασίας (επιχειρήσεις). Ιδιωτικά ΑΕΙ

Επίσης, αποδεικνύεται ότι το πρόβλημα της σύζευξης εκπαιδευτικού συστήματος και αναγκών της ελληνικής οικονομίας και της αγοράς εργασίας εστιάζεται ιδιαίτερα στους αποφοίτους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο κ. Ρομπόλης παρατηρεί πως η ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και η δημιουργία προγραμμάτων σπουδών όπως η πληροφορική ή η διοίκηση επιχειρήσεων θα έρθουν να ανταποκριθούν στη ζήτηση ημιειδικευμένου προσωπικού όπως «απαιτεί» η αγορά εργασίας.