|
|
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Αθήνα 1943.
ΕΛΠΙΖΕΙ: Στην παγκόσμια ειρήνη.
ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΤΩΡΑ: Δυστυχώς μόνον εφημερίδες λόγω ελλείψεως χρόνου.
ΑΓΑΠΑΕΙ: Τις γυναίκες του (μάνα, σύζυγο, κόρη).
ΘΥΜΑΤΑΙ: Την Αθήνα της φοιτητικής ζωής.
ΘΥΜΩΝΕΙ: Σπάνια και ημερεύει γρήγορα.
ΤΟΝ ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΙ: Το ψάρεμα και η ελληνική μουσική.
Το ΤΕΙ Ηρακλείου είναι ένα από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, όπου θα
ξεκινήσουν τα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής. Ο πρόεδρος του ΤΕΙ κ. Μάρκος
Καραναστάσης τονίζει ότι είναι ένας θεσμός που έπρεπε να έρθει και στην
Ελλάδα. Επισημαίνει παράλληλα ότι υπάρχει χώρος για την Τεχνολογική Εκπαίδευση
και δεν δέχεται ότι είναι ο φτωχός συγγενής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΕΡ.: Φοιτητές χωρίς εξετάσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, άλλος ένας πειραματισμός;
ΑΠ.: Καιρός ήταν να έρθει και στην Ελλάδα η ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΕΡ.: Το ΤΕΙ Ηρακλείου πιστεύει στον θεσμό;
ΑΠ.: Πρωτοστατεί στον θεσμό.
ΕΡ.: Πώς θα επιτευχθεί ο στόχος;
ΑΠ.: Με τα 4 νέα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής.
ΕΡ.: Τα ΤΕΙ τώρα… δικαιώνονται;
ΑΠ.: Μέχρι πρότινος ίσχυε το δίκαιο του ισχυροτέρου (βλέπε συντεχνίες).
Επιτέλους, αρχίζει να ισχύει το δίκαιο εκείνου που πραγματικά το… έχει.
ΕΡ.: Υπάρχει πραγματικός χώρος για την Τεχνολογική Εκπαίδευση;
ΑΠ.: Η τεχνολογική ανάπτυξη ακολουθεί παγκοσμίως ρυθμούς γεωμετρικής προόδου.
Δεν μπορεί όμως να υπάρξει τεχνολογική χωρίς κλασική παιδεία. Είναι βίοι παράλληλοι.
ΕΡ.: Μήπως είναι ο φτωχός συγγενής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;
ΑΠ.: Συγγενής ναι, φτωχός όχι.
ΕΡ.: ΤΕΙ ή ΚΑΤΕΕ;
ΑΠ.: Το ΚΑΤΕΕ ήταν ένα αρχικό στάδιο πριν από 20 χρόνια. Το ΤΕΙ είναι η
εξέλιξη και αναβάθμιση του θεσμού.
ΕΡ.: Τελικώς, τα βρήκατε με το ΤΕΕ και τους μηχανικούς;
ΑΠ.: Εμείς ποτέ δεν τα ψάχναμε. Ρωτήστε εκείνους αν τελικά τα βρήκαν.
ΕΡ.: Απόφοιτος ΤΕΙ. Άλλος ένας άνεργος;
ΑΠ.: Οι αριθμοί το διαψεύδουν αυτό.
ΕΡ.: Κατάγεστε από την Κω, μεγαλώσατε στην Αθήνα, ζήσατε στη Μανσούρα της
Αιγύπτου. Η Κρήτη πού… κολλάει;
ΑΠ.: Στην Κρήτη ζω μόνιμα εδώ και 28 χρόνια. Επομένως, είναι λιμάνι τελικό και άγκυρα.
ΕΡ.: Συνηθίσατε την κρητική κουζουλάδα;
ΑΠ.: Ίσως να είχα εκ γενετής και εγώ μια μικρή δόση!!
ΕΡ.: Μιλάτε και αραβικά. Σας χρειάστηκαν ποτέ στην… Κρήτη;
ΑΠ.: Και όμως, όσο και αν είναι παράδοξο μού χρειάστηκαν για να μιλήσω με
αρκετούς αραβόφωνους σπουδαστές.
ΕΡ.: Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Σας θυμίζει τίποτα;
ΑΠ.: Αλησμόνητες ημέρες της φοιτητικής ζωής.
ΕΡ.: Γεράσιμος Αρσένης.
ΑΠ.: Η εκπαιδευτική του μεταρρύθμιση έχει όραμα και προοπτική.
ΕΡ.: Ο καλύτερος υπουργός Παιδείας…
ΑΠ.: Ο υπουργός Παιδείας στην Ελλάδα πρέπει να κρίνεται ύστερα από 30
τουλάχιστον χρόνια.
ΕΡ.: Η περίφημη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έμεινε στα λόγια;
ΑΠ.: Δεν νομίζω. Τώρα κάνει τα πρώτα της βήματα.
ΕΡ.: Ο Μάρκος Καραναστάσης αν ήταν για μία ημέρα υπουργός Παιδείας τι θα έκανε;
ΑΠ.: Μου είναι αδύνατον να φαντασθώ μια τόσο δύσκολη ημέρα στη ζωή μου.
ΕΡ.: Λένε συνεχώς για την οικονομία. Μήπως ο μεγάλος ασθενής είναι η Παιδεία;
ΑΠ.: Η παιδεία των λαών, παγκόσμια, είναι ο μεγάλος ασθενής. Άραγε αυτό είναι τυχαίο;
ΕΡ.: Με τους σπουδαστές μαζί στο αμφιθέατρο. Πού αλλού βρίσκεστε μαζί;
ΑΠ.: Σε όλες τις εκδηλώσεις τους.
ΕΡ.: Χρειάστηκε ποτέ να εγκαταλείψετε την έδρα στη μέση του μαθήματος;
ΑΠ.: Παρομοιάζω τη διδασκαλία επί πίνακος σαν μια θάλασσα με βαθιά νερά, όπου
ο καλός καραβοκύρης οδηγεί το σκάφος της μάθησης. Αυτό το σκάφος δεν το
εγκατέλειψα ποτέ.
ΕΡ.: Θα καλούσατε σε γεύμα τους πρυτάνεις του Πολυτεχνείου και του
Πανεπιστημίου Κρήτης;
ΑΠ.: Έχουμε πολύ φιλικές σχέσεις και συνεργαζόμαστε.
ΕΡ.: Η Κρήτη μπορεί να υπερηφανεύεται για τα εκπαιδευτικά – ερευνητικά της ιδρύματα;
ΑΠ.: Η Κρήτη πρέπει να είναι πολύ υπερήφανη για τα ιδρύματά της.
ΕΡ.: Θέλουμε και είδηση. Θα είστε ξανά υποψήφιος πρόεδρος;
ΑΠ.: Θα σας απαντήσω με μαθηματική ορολογία: θα προσπαθήσω να «ολοκληρώσω» το
έργο μου.