Η Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σε πρόσφατη μελέτη της δεν κρύβει την ανησυχία της σχετικά με το αν παράλληλα με τις αυξημένες πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων θα συμβαδίζουν και οι εγκαταστάσεις των σταθμών φόρτισης. Οπως αναφέρει στη μελέτη της, που την ονομάζει «Making the Transition to Zero-Emission Mobility», που παρακολουθεί την εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων και των υποδομών που τα ακολουθούν, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια κατά 110%, όμως ο αριθμός φόρτισης δείχνει να έχει αυξηθεί μόλις κατά 58%. Αυτό, προς το παρόν, ίσως να μην ενέχει κάποιο πρόβλημα στηδιάθεση της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων στους δημόσιους σταθμούς, όμως, στο μέλλον, που πλέον οι δρόμοι  σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα έχουν πλημμυρίσει από εκατομμύρια οχήματα, ίσως να δημιουργήσει «μποτιλιάρισμα» στους σταθμούς φόρτισης και η εύρεση ελεύθερων σταθμών να φέρει δυσχέρεια και χρονοκαθυστερήσεις στη φόρτισή τους.

Σήμερα, σύμφωνα με την ACEA, μόλις ένας στα επτά σημεία φόρτισης στην ΕΕ είναι ταχυφορτιστής: Σε αριθμούς, μόλις 28.586 σημεία φόρτισης είναι κατάλληλα για γρήγορη φόρτιση. Να υπενθυμίσουμε, ότοι οι σταθμοί ταχείας φόρτισης «εκμηδενίζουν» τη φόρτιση των ηλεκτρικών, μιας και μπορούν να επαναφορτίσουν το 80% της μπαταρίας από μισή έως και μία ώρα (όταν μια κοινή πρίζα, απαιτεί περίπου 5 – 7 ώρες). Κοινώς, η ΕΕ πρέπει να τρέξει ώστε να προλάβει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών, μιας και μια πρόσφατη μελέτη φανερώνει ότι στους δρόμους της Ευρώπης θα χρειάζονται πάνω από 2,8 εκατομμύρια σταθμοί φόρτισης, κοινώς 15 φορές περισσότεροι από αυτούς που υπάρχουν σήμερα. Και αυτό, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να φορτίζονται χωρίς χρονοκαθυστερήσεις, όποια ώρα χρειάζεται και όπου χρειάζεται. Ακόμη και στο Μόναχο, όπου η υπηρεσία σταθμών φόρτισης είναι ταχύτατη, ίσως στο μέλλον – και εφόσον επιβεβαιωθεί η έρευνα που αναφέρει το ενδιαφέρον των πολιτών του Μονάχου για την ηλεκτροκίνηση που αναφέρει ότι το 79% όλων των χρηστών θα επέλεγαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο αντί κάποιου με κινητήρα καύσης – ίσως να δημιουργήσει καθυστερήσεις στη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων. Πάντως, η λύση φαίνεται να έρχεται από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που σε συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες ενέργειας προσφέρουν έξυπνες λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για να βελτιώσουν τον τρόπο διαχείρισης, χρήσης και αποθήκευσης ενέργειας και να αποσυμφορήσουν στο μέλλον τα προβλήματα που ήδη διαφαίνονται με την αύξηση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η ιδιωτική πρωτοβουλία

είναι απαραίτητη

Πρόσφατα η Hyundai σε συνεργασία με τη Wallbox ανακοίνωσε ότι έχει εγκαταστήσει πάνω από 40.000 μονάδες φόρτισης σε 30 ευρωπαϊκές αγορές αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Πρόκειται για λύσεις υψηλής τεχνολογίας, όπου μέσω μιας πλατφόρμας δίνεται δωρεάν η δυνατότητα στον πελάτη για την απομακρυσμένη διαχείριση του σταθμού φόρτισης έτσι ώστε να κάνει τη φόρτιση ενός αυτοκινήτου τόσο εύκολη όσο η φόρτιση ενός smartphone. Αντίστοιχες ενέργειες τρέχουν από πολλές φίρμες, όπως τη Mercedes, την ΒΜW κ.ά. Στη χώρα μας οι σταθμοί ταχείας φόρτισης είναι μετρημέτοι στα δάχτυλα, όπου συνολικά τα σημεία φόρτισης δεν ξεπερνούν τα 150, ενώ αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2020 να έχει καλυφθεί με φορτιστές σχεδόν όλο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, ενώ πλέον πολλές αντιπροσωπείες – όπως η Peugeot κ.ά. – προσφέρουν σημεία φόρτισης στο δίκτυο των συνεργατών τους.