Είναι ο αγώνας που στην 70χρονη ιστορία του έχει φέρει σε …δύσκολη θέση ακόμη και τους πιο καταξιωμένους οδηγούς, με πρωταγωνιστή τα άγαρμπα Ελληνικά βουνά και τις χωμάτινες ειδικές διαδρομές όπου έχουν κριθεί σημαντικοί τίτλοι, με επικές μάχες και χρυσά ονόματα όπως ο αξεπέραστος πολυνίκης Γιούχα Κάνκουνεν, ο ταχύτατος Ντιντιέ Οριόλ και ο αγαπημένος των Ελλήνων Κάρλος Σάινθ (πατέρας του Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ που τρέχει στην Formula1).
Ένας αγώνας που άνοιξε την όρεξη στα καλύτερα αγωνιστικά πληρώματα από όλο τον κόσμο με τη φήμη του να κρατάει γερά, παρά την δεκαετή απουσία του από το ημερολόγιο του WRC πριν από λίγα χρόνια.
Το ράλι Ακρόπολις στήθηκε από μια γενιά ρομαντικών ανθρώπων πριν από 75 χρόνια, που είχαν το μηχανοκίνητο σπορ σε πρώτο πλάνο. Το πρώτο Ακρόπολις ξεκίνησε το “παρθενικό του ταξίδι” το 1951, που διέσχιζε όλη την Ελλάδα, όντας μια δοκιμασία που ξεπερνούσε τις αντοχές των πληρωμάτων και των οδηγών!

Εμπνευστής του Ακρόπολις, ήταν ο Τζόνι Πεσματζόγλου που έστησε μια μηχανοκίνητη περιπέτεια 2.000 χιλιομέτρων, που περνούσε από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, την Τρίπολη, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη, τις Σέρρες, την Καβάλα για να επιστρέψει στην Αθήνα. Αυτό ήταν και το κίνητρο – πρόκληση για ακόμη περισσότερους οδηγούς, που ήθελαν να δοκιμάσουν την τύχη τους και τις αντοχές τους στις ειδικές του Παρνασσού και της Γκιώνας.
Το 1960 μπήκε με αξιώσεις στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και το 1973 έρχεται η μεγαλύτερη ευκαιρία! Το Ακρόπολις μπαίνει στα σαλόνια του WRC και Έλληνες οπαδοί γνωρίζουν από κοντά όλους τους θρύλους των γρηγορότερων τιμονιών. Κρατήθηκε έως το 2013, που ήταν και η τελευταία χρονιά που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο κορυφαίου αγωνιστικού θεσμού. Μετά από οκτώ χρόνια, ο αγώνας μπήκε στο WRC και φέτος για τέταρτη χρονιά είναι στον κορυφαίο θεσμό.
Σαφώς, τα χώματα δεν κάνουν τον αγώνα. Αλλά οι οδηγοί που έχουν σκάψει τις ειδικές διαδρομές των Ελληνικών βουνών. Όπως ο αγαπημένος οδηγός των Ελλήνων θεατών, ο Κάρλος Σάινθ, ο Φιλανδός Γιούχα Κάνκουνεν, αλλά και ο βασιλιάς της …σκόνης στις ελληνικές ειδικές, ο σκωτσέζος Κόλιν Μακρέι, που «όργωνε» με τα τετρακίνητα θηρία, τις ειδικές διαδρομές της χώρα μας.
Ο Κόλιν Μακρέι κατέχει μέχρι σήμερα, το ρεκόρ του οδηγού με τις περισσότερες νίκες στο Ράλι Ακρόπολις. Έχει κατακτήσει τον Εθνικό μας αγώνα πέντε φορές. Το 1996, το 1998, το 2000 και το 2002.

Μια όμως μορφή έχει ξεχωρίσει. Είναι η Μισέλ Μουτόν, η Γαλλίδα που το 1982 , κατατρόπωσε κάθε πλήρωμα, καταφέρνοντας να ανέβει στο πρώτο βάθρο με τις επευφημίες χιλιάδων Ελλήνων οπαδών.
Όσον αφορά τους Έλληνες, το Ακρόπολις χάρισε πολλές διακρίσεις και στα δικά μας, ελληνικά πληρώματα να ανέβουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου, όπως συνέβη το 1995, με νικητές τους Βωβό – Στεφανή, όντας οι πρώτοι Έλληνες νικητές μετά την κυριαρχία του Τζόνι Πεσματζόγλου!
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ
29 Μαΐου 1953: Εκκίνηση του πρώτου Ακρόπολις
1973: Ακρόπολις συμπεριλαμβάνεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι
1977: Οι περισσότεροι συμμετέχοντες, συνολικά 203
1982: Η Μισέλ Μουτόν κερδίζει τον αγώνα, η πρώτη γυναίκα στον θεσμό.
1995 : Aρης Βωβός – Κώστας Στεφανής το μοναδικό ελληνικό πλήρωμα που κέρδισε τον αγώνα
2013: Το Ακρόπολις βγαίνει από το WRC
2021: O Eθνικός μας αγώνας επιστρέφει στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλι