Αλλάζει ο χάρτης των αυτοκινητοβιομηχανιών μετά το μεγάλο ντιλ μεταξύ της Fiat Chrysler και του ομίλου PSA που ελέγχει μεταξύ άλλων την Peugeot και την Opel.

Οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων από Ευρωπαϊκή Ενωση και Αμερική, σε συνδυασμό με την ανάγκη των εταιρειών να εξελίξουν ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα που θα κινούνται χωρίς οδηγό, αυξάνουν κατακόρυφα το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία και άλλων μεγάλων εξαγορών και συγχωνεύσεων.

Η Fiat Chrysler προχώρησε στο ντιλ αυτό μετά την αποτυχία να υπάρξει ανάλογη συμφωνία με τη Renault, η οποία προσπαθεί αυτό τον καιρό να εξομαλύνει τις σχέσεις της με τον μεγάλο της συνεργάτη, τη Nissan.

Μετά τη στροφή της Fiat Chrysler στον όμιλο PSA, τώρα αναμένεται με ενδιαφέρον η απάντηση της Renault καθώς και η εξέλιξη της σχέσης αυτής με τη Nissan.

Κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας

Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον με τη συμφωνία της Fiat Chrysler με την PSA, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις μάρκες Fiat, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel και Vauxhall, δημιουργείται η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Γίνεται επίσης πανίσχυρος παίκτης και στην Ευρώπη όπου μέχρι τώρα κυριαρχούσε ο όμιλος Volkswagen.

Οι ανταγωνιστές δεν αναμένεται να καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια.

Ηδη οι συμφωνίες είναι πολλές και αναμένεται να συνεχιστούν με ταχύτερους ρυθμούς.

Ο όμιλος Volkswagen και η Ford Motor ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι ενώνουν τις δυνάμεις τους για την κοινή κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων όπως είναι τα μικρά βαν και τα ελαφριά φορτηγά.

Επίσης εξετάζουν ήδη την κοινή εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο να εξοικονομήσουν πολλά δισ. ευρώ στην πορεία.

Οι λοιποί παίκτες

Η Daimer που κατασκευάζει μεταξύ άλλων τα οχήματα Mercedes-Benz και η BMW ξεκίνησαν τη δική τους συνεργασία για την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Toyota ανακοίνωσε το καλοκαίρι ότι αποκτά ποσοστό σχεδόν 5% στη Suzuki, στο πλαίσιο απόφασης να αυξήσει το μερίδιό της στην εταιρεία σε 20%. Επίσης η Toyota ελέγχει το 5% της Mazda, εταιρεία η οποία έχει ήδη συνεργασία και με τη Ford.

Επίσης η Toyota, που είναι η μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει συμμαχήσει και με τον όμιλο PSA για να προμηθεύει στους Ιάπωνες μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων.

Η Hyundai Motor Group θα επενδύσει 1,6 δισ. δολάρια σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων οχημάτων Aptiv για την εξέλιξη οχημάτων που θα κινούνται αυτόνομα.

Η νέα εταιρεία που θα συνεργαστεί αναμένεται ότι θα αρχίσει να δοκιμάζει τέτοιες τεχνολογίες μέσα στο 2020 και να έχει έτοιμα τέτοια οχήματα προς πώληση σε εταιρείες μέσα στο 2022.

Πριν από τη συμφωνία συγχώνευσης με τη Fiat Chrysler η PSA από την πλευρά της ετοιμαζόταν να παρουσιάσει μέσα στο 2021 επτά νέα ηλεκτρικά μοντέλα και να πουλά μόνο ηλεκτρικά ή και υβριδικά οχήματα μέχρι και το 2025.

Ο ανταγωνισμός αναμένεται πλέον να είναι πιο σκληρός από ποτέ, αλλάζοντας τον χάρτη των αυτοκινητοβιομηχανιών που υπήρχε μέχρι σήμερα.