Περιορισμό των προνομίων υπουργών και βουλευτών είχε ζητήσει ο Πρωθυπουργός στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης πριν από έναν μήνα, υπογραμμίζοντας ότι το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από την ίδια την κυβέρνηση. Μάλιστα ο Αλέξης Τσίπρας είχε ξεκαθαρίσει προς πάσα κατεύθυνση ότι «εμείς δεν ήρθαμε για να καταλάβουμε προνόμια εξουσίας, αλλά για να καταργήσουμε προνόμια και να περάσουμε την εξουσία εκεί από όπου πηγάζει, δηλαδή στον ελληνικό λαό».

Στη χθεσινή κλήρωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Γερουσίας προκειμένου να παραδοθούν στους συνολικά 135 νεοεκλεγέντες βουλευτές τα χρονομισθωμένα αυτοκίνητα που έχει προμηθευτεί η Βουλή από την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, η προθυμία των βουλευτών για «λιτό βίο» έδειξε ότι μπορεί να περιμένει. Και αυτό γιατί μόνο 11 από τους 135 νέους βουλευτές γύρισαν χθες την πλάτη στα βουλευτικά αυτοκίνητα.

Σημειώνεται ότι τα αυτοκίνητα της κλήρωσης που θα παραλάβουν οι νεοεκλεγέντες βουλευτές είναι εκείνα που παρέδωσαν οι βουλευτές που δεν επανεξελέγησαν. Για τα συγκεκριμένα οχήματα, η περίοδος leasing ολοκληρώνεται στα τέλη του έτους (31-12-2015) και ήδη η Πρόεδρος της Βουλής έχει προαναγγείλει ότι θα προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης μίσθωσης από την 1η Σεπτεμβρίου. Μέχρι τότε θα υπάρξει διάλογος με όλα τα κόμματα προκειμένου να αποφασιστεί αν θα προχωρήσουν σε νέα σύμβαση με μικρότερο κόστος ή αν θα επιλεγεί άλλη λύση. Υπό αυτά τα δεδομένα, βέβαια, όσες κι αν ήταν οι αρνήσεις των βουλευτών η Βουλή θα εξακολουθούσε να πληρώνει τις συμβάσεις για κάθε αυτοκίνητο.

Το Ποτάμι. Με εξαίρεση Το Ποτάμι, οι λοιπές Κοινοβουλευτικές Ομάδες κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους. Συγκεκριμένα από τη Σεβαστουπόλεως εκτός από τον Σταύρο Θεοδωράκη, ο οποίος είναι γνωστό ότι προτιμά να μετακινείται με τη βέσπα του, το βουλευτικό όχημα αρνήθηκαν ακόμα τέσσερις βουλευτές. Πρόκειται για τους Αντιγόνη Λυμπεράκη, Γιώργο Αμυρά, Παναγιώτη Καρκατσούλη και Σταυρούλα Αντωνάκου. Από τη ΝΔ δεν δέχθηκε το βουλευτικό αυτοκίνητο ο Γιώργος Κουμουτσάκος και από τους ΑΝΕΛ ο Νίκος Μαυραγάνης και ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ. Από τον ΣΥΡΙΖΑ φέρονται να αρνήθηκαν το δικαίωμα τουλάχιστον τρεις βουλευτές, συγκεκριμένα ο Γιώργος Δημαράς, η Ελένη Ψαρρέα, ο Μουσταφά Μουσταφά. Ο μικρός αριθμός αιφνιδιάζει σε συνδυασμό με το πρόσφατο μήνυμα του Αλέξη Τσίπρα στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ. «Ενιωσα άσχημα όταν πληροφορήθηκα ότι σε συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας για τεχνικά θέματα βουλευτές αντέδρασαν και διαφώνησαν με την οδηγία να μην παίρνουν αυτοκίνητα. Αντέδρασαν να δίνουν 300 και 400 ευρώ, όταν παίρνουν 6.000 ευρώ μισθό» είχε πει.

Χθες βέβαια ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, απευθυνόμενος σε κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ξεκαθάρισε ότι οι βουλευτές του κόμματός του που αρνήθηκαν το προνόμιο του οχήματος είναι πολύ περισσότεροι από τρεις. Μάλιστα αρνήθηκε να επιβεβαιώσει την πληροφορία ότι και ο ίδιος ως βουλευτής Α’ Αθηνών απέρριψε το προνόμιο.

Κι αυτό γιατί όπως επισήμανε «ούτε ο ίδιος ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπει στη διαδικασία ονοματολογίας, που έχει στοιχεία λαϊκισμού και ανθρωποφαγίας». «Ολα όσα γράφονται για τον αριθμό των βουλευτών αδικούν τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι πολύ περισσότεροι εκείνοι που αρνήθηκαν και θέλησαν από σεμνότητα να μη δημοσιοποιηθεί το όνομά τους» είπε και συμπλήρωσε ότι η στάση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είναι σε πλήρη σύμπνοια με όσα έχει εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός και χρησιμοποίησαν με φειδώ τη διευκόλυνση που παρέχει η Βουλή για βουλευτικά αυτοκίνητα και αστυνομική συνοδεία. Αλλωστε υπενθύμισε πως το 40% της βουλευτικής αποζημίωσης των μελών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ πηγαίνει στις δομές αλληλεγγύης και στο κόμμα.