Δύο χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του, το Μazda CΧ-7 δέχεται την πρώτη του, αισθητική κυρίως, ανανέωση ώστε να δείχνει ακόμα πιο σπορτίβ και πολυτελές, ενώ πλέον θα διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων.
Λιγότερο από δύο χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη ευρωπαϊκή εμφάνιση του σπορτίβ SUV της ιαπωνικής εταιρείας και η Μazda προχώρησε στο πρώτο facelift παράλληλα με τη διεύρυνση της γκάμας, αφού πλέον το CΧ-7 θα διατίθεται και με έναν ισχυρό πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων και ισχύ στους 173 ίππους. Μπορεί στη χώρα μας το ενδιαφέρον για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να είναι μειωμένο λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας, στην Ευρώπη όμως κατέχουν με 55% το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

Στη βενζινοκίνητη έκδοση, θα συνεχίσει να βρίσκεται κάτω από το καπό ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με χωρητικότητα 2,3 λίτρων και 260 ίππους, ο οποίος προέρχεται από τη σειρά ΜΡS και σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, μετακινούν το βαρύ αμάξωμα του μοντέλου σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς.

Περιορισμένες και πολύ διακριτικές αλλαγές έχει δεχθεί το CΧ-7 στον αισθητικό τομέα με πιο κραυγαλέα τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος, που πλαισιώνεται από μεγαλύτερους προβολείς ομίχλης στα πρότυπα του «3». Παρατηρώντας την πίσω όψη, διακρίνεται ο νέος προφυλακτήρας με τα φώτα ομίχλης και τους ανακλαστήρες να βρίσκονται σε οριζόντια διάταξη στις άκρες του. Νέα είναι και η αεροτομή πάνω από το πίσω παρμπρίζ, η οποία πλέον έχει μεγαλύτερο μέγεθος. Ανάλογα διακριτικές είναι και οι επεμβάσεις που έχει δεχθεί και το εσωτερικό του CΧ-7. Νέα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό, νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, αλλαγές στη σχεδίαση του ταμπλό, αλλά και στην ποιότητα των πλαστικών είναι οι ουσιώδεις διαφοροποιήσεις, ενώ στον εξοπλισμό προστέθηκε σύστημα πλοήγησης, Βluetooth για το κινητό τηλέφωνο, ηχοσύστημα ΜΡ3 και κάμερα οπισθοπορείας.

Ως προς τα μηχανικά μέρη, βελτιώσεις έχουν γίνει στο πλαίσιο του ανανεωμένου CΧ-7, με στόχο την αύξηση της ακαμψίας του, αλλά και στις ρυθμίσεις των αναρτήσεών του με αποτέλεσμα να παρέχει μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης στον δρόμο, χωρίς να χάνει τίποτε από τον σπορτίβ χαρακτήρα του.

Στους δρόμους της Αυστρίας οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις. Αυτή με τον βενζινοκινητήρα εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις της και τα αποθέματα δύναμης του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, παρά τα 1.700 κιλά του αμαξώματος. Η άνεση παραμένει πολύ καλή, η οδική συμπεριφορά επίσης με ελάχιστες κλίσεις, ενώ ο θόρυβος του κινητήρα είναι αισθητά λιγότερος σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο, μιας και έχουν γίνει βελτιώσεις στην ηχομόνωση της καμπίνας.

Όσο για την πετρελαιοκίνητη έκδοση, εδώ οι επιδόσεις είναι σαφώς υποδεέστερες (11,3 δευτ. για 0-100 και τελική 200 χ.α.ω. σε σχέση με τα αντίστοιχα 8,2 και 225 του βενζινοκινητήρα), μικρότερη όμως είναι και η κατανάλωση με τιμές κοντά στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ.. Η μόνη παρατήρηση είναι μια μικρή υστέρηση απόκρισης κάτω από τις 2.000 στροφές.

Σχετικά με τη μετάδοση δεν αλλάζει κάτι, αφού το CΧ-7 σε κανονικές συνθήκες κινείται σαν προσθοκίνητο, ενώ στις δύσκολες μετατρέπεται σε τετρακίνητο, μεταφέροντας έως και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα.

Στην ελληνική αγορά αναμένεται στο τέλος του έτους με τιμές κατ΄ εκτίμηση πολύ κοντά σε αυτές του σημερινού μοντέλου.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Οι επιδόσεις του βενζινοκινητήρα

● Η άνεση στο ταξίδι

● Η εργονομία του εσωτερικού

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η έλλειψη απόκρισης του πετρελαιοκινητήρα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ

● Κατανάλωση βενζινοκινητήρα