Με το βυθόμετρο εκτός λειτουργίας έπλεε το μοιραίο κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» την ώρα που προσέκρουσε στον χαρτογραφημένο ύφαλο της καλντέρας, στη Σαντορίνη.
Σ ύμφωνα με τους ειδικούς, δεν μπορεί να εκτιμηθεί αν η αμέλεια αυτή έπαιξε ρόλο στην πρόσκρουση- το πλοίο χτύπησε στα πλάγια, ενώ η θάλασσα στην περιοχή βαθαίνει πολύ απότομα -, ωστόσο πρόκειται για μία από τις σοβαρές ενδείξεις ανθρώπινου λάθους.
Τέσσερις ημέρες από τη στιγμή που το μαύρο κουτί του κρουαζιερόπλοιου εξετάζεται σε εξειδικευμένο εργαστήριο
ΟΙ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ
επιβεβαιώνουν ότι ο πλοίαρχος δεν επιθυμούσε τη ρυμούλκηση του πλοίου
των Ηνωμένων Πολιτειών, ήδη έχει δώσει ορισμένα στοιχεία για το τι πραγματικά συνέβη τη Μεγάλη Πέμπτη το μεσημέρι στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης.
Τα πρώτα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η πρόσκρουσή του στον βράχο οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος αφού το «Sea Diamond» δεν είχε καμία μηχανική βλάβη. Τα όργανά του λειτουργούσαν άψογα. Ωστόσο τα μέλη του πληρώματος δεν είχαν θέσει σε λειτουργία- προφανώς από αμέλεια- τουλάχιστον ένα όργανο του πλοίου, το βυθόμετρο.
Αποκαλυπτικοί διάλογοι
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο αφορά τα μεγάλα ερωτήματα που προέκυψαν από την πρώτη στιγμή σχετικά με το τι συνέβη μετά την πρόσκρουση. Σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα, ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου, λίγο μετά την πρόσκρουση του πλοίου, δεν είχε τον έλεγχό του. Οι πρώτοι διάλογοι επιβεβαιώνουν ότι δεν επιθυμούσε τη μεταφορά του πλοίου στο σημείο όπου τελικά βυθίστηκε. Μάλιστα, φέρεται να ζητούσε επίμονα από το ρυμουλκό «Λέων» να σταματήσει τη μεταφορά.
Η συσκευή έχει καταγράψει το σύνολο των συνομιλιών μεταξύ των μελών του πληρώματος του πλοίου και του Θαλάμου Επιχειρήσεων του ΥΕΝ, των λεμβούχων και των χειριστών των ρυμουλκών. «Όπως μας διαβεβαιώνουν οι Αμερικανοί επιστήμονες του κέντρου, η συσκευή δεν έχει υποστεί καμία βλάβη. Δεν έχει χαθεί τίποτα», έλεγαν χθες παράγοντες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Το μαύρο κουτί αναμένεται να δώσει τις επόμενες ημέρες απαντήσεις και σε μια σειρά άλλων ερωτημάτων- όπως για το εάν ήταν ή όχι κλειστά τα στεγανά του πλοίου και σε ποια καταστρώματα. Πάντως θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλες 20 ημέρες προκειμένου να ολοκληρωθεί η αποκωδικοποίηση και να επιστρέψει το κουτί στην Ελλάδα. Στο μεταξύ εντείνεται η ανησυχία στη Σαντορίνη για την καθυστέρηση των εργασιών απάντλησης των καυσίμων του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου. «Δεν έχουν αρχίσει καν οι προκαταρκτικές εργασίες και πλησιάζει η θερινή περίοδος. Το ερευνητικό σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών, που είναι απαραίτητο για τις εργασίες αυτές, δεν έχει επιστρέψει στη Σαντορίνη» υπογραμμίζει στα «ΝΕΑ» ο βουλευτής Κυκλάδων κ. Παναγιώτης Ρήγας. «Στηρίζουμε τις ελπίδες μας στον καιρό και στους σχετικά ασθενείς ανέμους. Αλίμονο εάν αρχίσουν δυνατοί άνεμοι», προσθέτει.