Στην εποχή του Τρικούπη κινδυνεύει να μείνει η σιδηροδρομική γραμμή που

συνδέει την Αθήνα με την Πάτρα. Οι αντιδράσεις τοπικών φορέων σε έξι σημεία

της νέας χάραξης, στην οποία έχει καταλήξει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων, θέτουν

σε άμεσο κίνδυνο τη χρηματοδότηση του έργου από τα κοινοτικά κονδύλια, καθώς

ήδη οι εργασίες έχουν καθυστερήσει οκτώ μήνες.

Στο Δερβένι, το Διακοπτό, το Αίγιο, τον Ψαθόπυργο, το Δρέπανο και το Ρίο

βρίσκονται τα ανοιχτά μέτωπα που έχει να αντιμετωπίσει ο ΟΣΕ για την κατασκευή

της νέας γραμμής που θα επιτρέπει την κίνηση τρένων υψηλών ταχυτήτων. Οι

κάτοικοι ετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις, από κλείσιμο της εθνικής οδού,

καταλήψεις σιδηροδρομικών γραμμών έως και προσφυγές στο Συμβούλιο της

Επικρατείας.

«Θέλουμε ένα σύγχρονο τρένο, ωστόσο δεν θα επιτρέψουμε τον χωρισμό σε ζώνες

ολόκληρης της Βόρειας Πελοποννήσου. Υπήρξε μεγάλη προχειρότητα στη χάραξη»

λέει στα «NEA» ο νομάρχης Αχαΐας κ. Δημήτρης Κατσικόπουλος. «H χάραξη δεν έχει

λάβει καθόλου υπ’ όψιν τα ιδιαίτερα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της

περιοχής. Δάση θα καταστραφούν, παραλίες θα αποκοπούν, χωράφια θα

«σαλαμοποιηθούν», οικοσυστήματα θα εξαφανιστούν» υποστηρίζει ο κ. Δημήτρης

Γιουλάκης, μέλος της επιτροπής κατοίκων του Αιγίου που αντιδρούν στη χάραξη

του ΟΣΕ.

Σε 2 ώρες στην Πάτρα

Σήμερα, η διαδρομή Πάτρα – Αθήνα με το τρένο διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες. Με

τη νέα γραμμή ο χρόνος θα μειωθεί σε 1 ώρα και 55 λεπτά, καθιστώντας το τρένο

ανταγωνιστικό προς το αυτοκίνητο και ελκυστικό για τις εμπορικές μεταφορές σε

συνδυασμό με το λιμάνι της Πάτρας.

Οι δήμαρχοι της Ανατολικής Αχαΐας ζητούν την αλλαγή της χάραξης και την

κατασκευή σηράγγων και τούνελ «ώστε να μην αλλοιωθεί το περιβάλλον».

Προβάλλουν δε ως παράδειγμα το Δερβένι Κορινθίας. «Σε αυτή τη περίπτωση

αρκούσε μια παρέμβαση του υπουργού Δικαιοσύνης. H χάραξη άλλαξε, η διέλευση

του τρένου θα γίνεται εκτός Δερβενίου, μέσω τούνελ» λέει ο νομάρχης Αχαΐας.

«Σχεδόν στο σύνολο της υφιστάμενης γραμμής δεν επιτρέπεται στα τρένα να

κινούνται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 40 – 45 χιλιομέτρων!» τονίζει ο δήμαρχος

Πατρέων κ. Ανδρέας Καράβολας.

Διπλή γραμμή από το Κιάτο στο Αίγιο έως το 2010

TO ΠΡΩΤΟ σημαντικό βήμα για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής

υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Κορίνθου και Πατρών έχει γίνει από την πλευρά της

Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση του έργου

κατασκευής νέας διπλής γραμμής στο τμήμα Κιάτου – Ροδοδάφνης Αιγίου.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Κορίνθου – Πατρών,

ο οποίος εκτιμάται ότι θα έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως μέχρι το 2010. Ο

προϋπολογισμός του έργου στο τμήμα Κιάτου – Ροδοδάφνης Αιγίου, συνολικού

μήκους 70,5 χιλιομέτρων, ανέρχεται σε 534 εκατ. ευρώ. Το 50% του έργου θα

χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους και

ειδικότερα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η έναρξη των εργασιών

αναμένεται στις αρχές του 2006 και η ολοκλήρωσή τους στο τέλος του 2009.

Ένα χρόνο αργότερα, το 2010, προβλέπεται και το έργο κατασκευής της νέας

διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τη Ροδοδάφνη Αιγίου μέχρι την

Πάτρα, συνολικού μήκους 41 χιλιομέτρων. Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί

εντός του 2006. Μέχρι τον ερχόμενο Μάιο θα έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως το τμήμα

του σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα μέχρι την Κόρινθο, πάνω στο οποίο θα

λειτουργήσει και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.