Η χθεσινή μέρα στην Αθήνα ήταν για τους οδηγούς μια… κόλαση. «Το

κυκλοφοριακό χάος που προκλήθηκε χθες εξαιτίας της απεργίας μπορεί να

συγκριθεί μόνο με αυτό του μεσημεριού της 7ης Σεπτεμβρίου 1999, της ημέρας του

καταστροφικού σεισμού της Αττικής», τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής του

Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ Αντώνης Σταθόπουλος.

Καθηγητής Αντ. Σταθόπουλος

«Αυτό που προκάλεσε εντύπωση, ήταν το γεγονός ότι κυκλοφοριακό χάος επικράτησε

σε όλο το Λεκανοπέδιο και όχι μόνο στους κεντρικούς δρόμους. Αρτηρίες

συνοικιών και περιοχών αρκετά χιλιόμετρα από το Κέντρο «μπλόκαραν» και τα

αυτοκίνητα σε αυτές κινούνταν (όταν κινούνταν) με μεγάλη δυσκολία».

Η Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας ήταν η πρωταθλήτρια της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Σχεδόν όλη τη μέρα τα αυτοκίνητα που βρίσκονταν σε αυτήν ήταν ακινητοποιημένα.

Αυτό έδειξε ο Δυναμικός Χάρτης Κυκλοφορίας της Αθήνας που έχει δημιουργήσει το

Πολυτεχνείο εδώ και τρία χρόνια και καταγράφει τις κυκλοφοριακές συνθήκες της

πρωτεύουσας.

Ο χάρτης όλη τη μέρα χθες ήταν γεμάτος με κόκκινο χρώμα. Χρώμα που σήμαινε ότι

η κατάσταση στον δρόμο που ήταν χαρακτηρισμένος με αυτό ήταν πραγματικά

ανυπόφορη για τους οδηγούς, αφού τα οχήματα ήταν σχεδόν ακίνητα.

«Στους δρόμους της Αθήνας καταγράφτηκαν κατά μέσο όρο περισσότερα από 10.000

οχήματα σε κάθε λωρίδα ανά χιλιόμετρο, κατά τη διάρκεια του χθεσινού 24ώρου.

Ξεπέρασαν δηλαδή κατά πολύ το όριο ανεκτικότητάς τους οι δρόμοι μας».

Χειρότερη στιγμή για τους οδηγούς ήταν η μια το μεσημέρι. Εκείνη την ώρα

ολόκληρο το Κέντρο, από την Πειραιώς στο ύψος του Γκαζιού μέχρι και την

Κηφισίας (ύψος Φάρου Ψυχικού) και από τη Λ. Συγγρού έως και τη Μεσογείων, ήταν

«νεκρό». Η συγκέντρωση των απεργών στο Πεδίον του Άρεως επηρέασε ολόκληρη τη

Λ. Αλεξάνδρας και την οδό Πατησίων. Δύο ώρες αργότερα και αφού είχε προηγηθεί

μικρή ύφεση της κίνησης, άρχισε η εκ νέου κορύφωση του κυκλοφοριακού χάους.

Σύμφωνα με τον χάρτη, από τις τρεις μέχρι και τις πέντε, το δίωρο δηλαδή που

επιστρέφουν σταδιακά οι εργαζόμενοι από τη δουλειά στο σπίτι, κυκλοφοριακό

έμφραγμα παρουσίασαν οι έξοδοι της πόλης από το κέντρο προς τα προάστια, με

ταυτόχρονη επιβάρυνση των περιφερειακών αρτηριών. Μετά τις πέντε το απόγευμα

ομαλοποιήθηκε κάπως η κατάσταση.

«Η χθεσινή μέρα αποτέλεσε ένα καμπανάκι κινδύνου για την πόλη μας.

Έδειξε ότι τα οχήματα, τα αυτοκίνητα, είναι παρά πολλά για τους υφιστάμενους

δρόμους», τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής. «Έδειξε ότι χρειαζόμαστε υποδομές,

νέους δρόμους, ουσιαστικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.

Ότι η αστική συγκοινωνία της πόλης μας παρά το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών που

προσφέρει (ειδικά στον τομέα της αξιοπιστίας) είναι απαραίτητη.

Έδειξε ότι οι εκτιμήσεις ακόμα και κυβερνητικών παραγόντων πως ο δακτύλιος

απέτυχε και πρέπει να καταργηθεί ήταν απόλυτα λανθασμένες», συμπληρώνει ο κ.

Σταθόπουλος.

Ο Δείκτης Οδικής Συμφόρησης τεκμηρίωσε και με αριθμούς τη χθεσινή χαώδη

κατάσταση. «Είναι μια μαθηματική εξίσωση με τρεις συντελεστές. Τον αριθμό των

Ι.Χ., ανά μια λωρίδα, ανά ένα χιλιόμετρο. Εάν η διπλή αυτή διαίρεση βγάλει

αποτέλεσμα τον αριθμό 1, σημαίνει ότι ο δρόμος στον οποίο αναφερόμαστε έχει

κίνηση η οποία ανταποκρίνεται στην ικανότητά του.

Τα αυτοκίνητα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με φυσιολογικούς ρυθμούς. Εάν η

εξίσωση έχει αποτέλεσμα αριθμό μικρότερο της μονάδας, ο δρόμος είναι άνετος,

χωρίς κίνηση.

Όταν είναι μεγαλύτερος από 1 ο δρόμος είναι επιβαρημένος. Χθες, σχεδόν όλη τη

μέρα, ο δείκτης αυτός σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας ήταν μεγαλύτερος του 1.

Στη Λεωφόρο Βασ. Σοφίας ο δείκτης από τις έντεκα το πρωί μέχρι και αργά το

απόγευμα προσέγγιζε και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούσε το 2».