«Οι άνθρωποι είμαστε παγιδευμένοι στο σώμα μας. Αυτός είναι ένας τρόπος να δημιουργήσουμε αισθήματα: ανοίγοντας το σώμα μας. Αισθήματα, σώμα, φωνή, όλα σε μια ρευστή έκφραση». Η Μπλάνκα Ζίζκα, διευθύντρια του Wilma Theatre στη Φιλαδέλφεια, περιγράφει στους «New York Times» το μεγάλο κέρδος από τη μέθοδο εξάσκησης που έχει υιοθετήσει από τον Θόδωρο Τερζόπουλο και εφάρμοσε ήδη στον «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα. Το 2011 η Zizka αναζητούσε στο ΥouΤube κάτι που θα της ερέθιζε την φαντασία και θα την ενέπνεε. Μετά από ώρες ψαξίματος είδε ένα βίντεο όπου ο διευθυντής του θεάτρου Αττις παρέδιδε μαθήματα υποκριτικής στην Πολωνία. Δεν άργησε να τον καλέσει για να παρουσιάσει στο φεστιβάλ FringeArts της Φιλαδέλφεια το έργο του «Αίας, η τρέλα». Τότε πραγματοποίησε ένα τετραήμερο εργαστήριο από το οποίο γεννήθηκε η παράσταση «Hot House».Εκτοτε, από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Ιούνιο, για τρεις Δευτέρες κάθε μήνα, τα 12 σταθερά μέλη του θεάτρου Wilma παίρνουν μέρος στην εξάσκηση που περιλαμβάνει ασκήσεις της μεθόδου του Τερζόπουλου.

Η Zizka, όπως λέει ο Θόδωρος Τερζόπουλος στο «Νσυν», έχει παρακολουθήσει αρκετές φορές τα σεμινάρια που παραδίδει κάθε Ιούλιο στο θέατρο Αττις. «Ερχονται ηθοποιοί και σκηνοθέτες απ’ όλο τον κόσμο σ’ εμάς, ενώ πηγαίνω κι εγώ με τον βοηθό μου Σάββα Στρούμπο στο εξωτερικό. Ξέρετε, αυτός που θα παρακολουθήσει τα σεμινάρια δεν σημαίνει ότι μπορεί να διδάξει. Δεν δίνω πάντα την έγκριση. Αν δεν είναι ικανοποιητικά τα αποτελέσματα δεν μπορώ να πω ναι».

ΑΝΑΠΝΟΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ. Το σύστημα διδάσκεται στο στούντιο του Wilma, σε μια ελαφρώς υποβαθμισμένη περιοχή. Προτού μπουν μέσα, οι συμμετέχοντες αφήνουν στην είσοδο τα παπούτσια τους μαζί με τις αναστολές τους. Η προσέγγιση του Τερζόπουλου δίνει έμφαση στην αναπνοή με τη χρήση του διαφράγματος και αρχίζει μ’ ένα διεξοδικό φωνητικό και σωματικό ζέσταμα.

«Αυτή είναι η ιδέα του κάθετου άξονα, που σε βοηθά να βρεις συναισθήματα μέσα στο σώμα σου», εξηγεί η Zizka. Ο Θόδωρος Τερζόπουλος πολλές φορές παρακολουθεί μέσω Skype τις ομάδες ή τους καλλιτέχνες που ακολουθούν την μέθοδό του σε όλο τον κόσμο. Το προσεχές διάστημα ο γνωστός σκηνοθέτης θα ανεβάσει τη «Γέρμα» στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν και τον «Πύργο» του Κάφκα στην Αγία Πετρούπολη. Τώρα ετοιμάζει την επόμενη παράσταση στο Αττις. «Πρόκειται για ένα έργο που είχα κάνει παλιά, το «Τζενίν» της Ετέρα Ατλάν . Επίσης κάποια νέα παιδιά γυρίζουν ένα ντοκιμαντέρ για μένα. Σκηνοθέτης είναι ο νεαρός Απόστολος Νικολαΐδης. Οι νέοι διαθέτουν πολύ χρόνο, ασχολούνται με λεπτομέρειες, είναι σχολαστικοί. Ενώ όταν γίνεσαι επαγγελματίας, πέφτει ο ρυθμός, υπάρχει αδιαφορία και πολλή μανιέρα…».