Την ερχόμενη άνοιξη αναμένεται – εκτός απρόοπτου – να ξεκινήσουν και πάλι οι πρώτες έκτακτες πτήσεις (charter) υδροπλάνων, ενώ στόχος είναι από το καλοκαίρι του 2015 να αρχίσει η εκτέλεση και των πρώτων τακτικών δρομολογίων.
Ηδη, το Σάββατο υπεγράφη από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, η απόφαση για τη δημιουργία – λειτουργία του πρώτου υδατοδρομίου στο λιμάνι της Κέρκυρας.
Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚ) άνοιξε την αυλαία των αδειοδοτήσεων στο χώρο των υδατοδρομίων, καθώς ήταν ο πρώτος φορέας που μέσω της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κατέθεσε πλήρη φάκελο για τη δημιουργία υδατοδρομίου, στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιονίου.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), τα υπουργεία Υποδομών και Ναυτιλίας χορηγούν άδεια λειτουργίας στο λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες αναμένεται να έχουν αδειοδοτηθεί άλλα τρία υδατοδρόμια του ΟΛΚ στους Παξούς, την Ερείκουσα και τους Οθωνούς.

Επίσης, κοντά στην αδειοδότηση βρίσκονται τα υδατοδρόμια της Πάτρας, του Βόλου, της λίμνης Βεγορίτιδας και της Κρήτης (Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Χερσόνησος). Ειδικότερα όσον αφορά τη Βεγορίτιδα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κ. Τάσο Γκόβα, η αδειοδότηση μπορεί να είναι σχετικά συντομότερη, καθώς δεν θα εμπλακούν σε αυτή οι λιμενικές αρχές.

«Η αδειοδότηση του πρώτου υδατοδρομίου στην Κέρκυρα, αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη, καθώς αναβαθμίζει τη μέχρι σήμερα συγκοινωνιακή διασύνδεση της περιοχής μας», λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΚ κ. Σπύρος Ανδριώτης και προσθέτει ότι με τον ερχομό των υδροπλάνων, δημιουργείται μία νέα προοπτική για τον τουρισμό, τις μεταφορές και τη νησιωτική πολιτική.
«Η χρήση των υδροπλάνων μπορεί να δώσει ώθηση στα νησιά, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να κάνει πιο εύκολη τη σύνδεση της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας με δύσκολα προσβάσιμους συγκοινωνιακούς προορισμούς», αναφέρει από την πλευρά του ο κ. Γκόβας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα έχουν δείξει ήδη μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί, όπως η γερμανική TUI, επισημαίνει ο κ. υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος:

«Εμείς αυτό που έχουμε ζητήσει από τις δύο εταιρίες που θα εκτελούν τα δρομολόγια, είναι τα υδροπλάνα να διαθέτουν και τροχούς, ώστε όποτε κρίνεται απαραίτητο να μπορούν να προσγειωθούν και σε αεροδρόμια».

Πάντως, για να ξεκινήσουν τα τακτικά δρομολόγια θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί το πρώτο δίκτυο υδατοδρομίων, καθώς οι τακτικές πτήσεις γίνονται μόνο από και προς αδειοδοτημένα υδατοδρόμια. Αντίθετα, οι πτήσεις charter, βάσει του νομοθετικού πλαισίου, μπορούν να γίνονται και σε υδάτινα πεδία.
Στόχος, είναι έως το καλοκαίρι να αδειοδοτηθούν και τα υδατοδρόμια των Παξών και των Ιωαννίνων, ενώ σε ο, τι αφορά τα εισιτήρια ο σχεδιασμός προβλέπει πως η τιμή τους – που είναι άμεσα συνδεδεμένη και με τη διάρκεια της πτήσης – θα είναι χαμηλότερη απ΄αυτήν των αεροπορικών εισιτηρίων.
Σημειώνεται, ότι τη λειτουργία του υδατοδρομίου Κέρκυρας θα αναλάβει η εταιρεία «Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου». Πρόκειται για μεικτή εταιρεία την οποία συνέστησαν ο ΟΛΚ, που είναι ιδιοκτήτης του υδατοδρομίου της Κέρκυρας και η «Ελληνικά Υδατοδρόμια».

Η αδειοδότηση του πρώτου υδατοδρομίου της Ελλάδας στην Κέρκυρα, αποκτά κομβική σημασία, καθώς σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, «θα αποτελέσει τον «οδηγό» που θα βοηθήσει καταλυτικά στην επιτάχυνση των διαδικασιών ελέγχου για τα επόμενα υδατοδρόμια που σχεδιάζονται να κατασκευαστούν σε νησιωτικές, παράκτιες και παραλίμνιες περιοχές της χώρας».

Ηδη, η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει αναλάβει να αδειοδοτήσει άλλα 15 υδατοδρόμια, τα οποία είναι:

1) Παξών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)

2) Ερείκουσας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)

3) Οθωνών (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας)

4) Πάτρας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας)

5) Ρεθύμνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου)

6) Λαυρίου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου)

7) Ηρακλείου (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου)

8) Λίμνης Βεγορίτιδας (ιδιοκτησίας Δήμου Αμυνταίου)

9) Ραφήνας (ιδιοκτησίας του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας)

10) Χερσονήσου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λ. Τ. Χερσονήσου Κρήτης)

11) Σίφνου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σίφνου)

12) Πόρου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πόρου)

13) Χανίων (ιδιοκτησίας του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων)

14) Κατάκολου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου)

15) Ίου (ιδιοκτησίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ίου)