Με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, σπουδές στο Παρίσι και το Λονδίνο και δράση σε Ευρώπη και ενίοτε σε άλλες χώρες, παρακολουθεί τις μεταβολές της σύγχρονης ελληνικής τέχνης και με τη ματιά του επιμελητή στήνει γέφυρες με τη διεθνή πραγματικότητα. «Εδώ στην Αθήνα υπάρχει ακόμη μεγάλη ελευθερία μεταξύ καλλιτεχνών. Θα έλεγα ότι διαμορφώνεται μια σκηνή από ξένους καλλιτέχνες και επιμελητές που επιλέγουν να μείνουν και να συνεργαστούν μεταξύ τους. Αλλωστε οι συνθήκες είναι ιδανικές για παραγωγή τέχνης. Ο πόνος παράγει σημαντικές αφηγήσεις και καλή τέχνη. Βλέπω στην ατμόσφαιρα έντονη μελαγχολία όπως και ρομαντισμό. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνεται καταγγελία μέσω της τέχνης. Σε αυτό διαφωνώ».

Ξεκίνησε ως ανεξάρτητη επιμελήτρια και συγγραφέας εστιασμένων κειμένων για την τέχνη. Ανάμεσα στις επιμέλειες εκθέσεων που έχει αναλάβει η ίδια ξεχωρίζει για το κέρδος των εμπειριών τον ρόλο της εθνικής επιτρόπου στην Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας (2003), την επιμέλεια της 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη (2011), της 1ης Μπιενάλε των Τιράνων (2001). Το 2006 με την έκθεση «Anathena» στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ παρουσίασε τα σχέδια αντεργκράουντ ελλήνων καλλιτεχνών. Και από το 2013 επιμελείται εκθέσεις στον χώρο τέχνης Πυθαγόρειο του Ιδρύματος Σβαρτζ στη Σάμο. Για τους παραπάνω λόγους τα μελλοντικά της δρομολόγια στον χώρο της τέχνης θα είναι πολλά και ποικίλα. Μέσα από την τελευταία της δραστηριότητα με γενικό τίτλο Kunsthalle Athena οργανώνει εκθέσεις νέων καλλιτεχνών σε ένα ερειπωμένο νεοκλασικό του Μεταξουργείου, αναμειγνύοντας συνέργειες ανεξάρτητων ομάδων και ξένων καλλιτεχνών. Το πρόγραμμα της καλλιτεχνικά ελεύθερης Kunsthalle που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του πολωνού καλλιτεχνικού διευθυντή της Documenta. Ο Ανταμ Σίμτζικ είχε προηγουμένως μελετήσει πρόσωπα και καταστάσεις που συνέβαιναν τελευταία στη χώρα και θέλησε να εμπλέξει ινστιτούτα, οργανισμούς ώστε να γίνουν συνεργοί που θα συμπεριλαμβάνονταν στον σημαντικό αυτόν θεσμό της σύγχρονης τέχνης. «Η ιδέα της επόμενης Documenta να γίνει μεταξύ δύο πόλεων ανήκει στον Ανταμ Σίμτζικ. Η Kunsthalle που λειτουργεί χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις και γραφειοκρατικούς μηχανισμούς, παρά μόνο από το πάθος των καλλιτεχνών να συνεχίζουν να παρουσιάζουν εκεί τις προτάσεις τους βρίσκοντας χρήματα για τα έργα τους από διαφορετικού είδους εργασίες, αποτελεί μια νέα συνθήκη που δεν την είχαμε αισθανθεί στη γενιά μας» διευκρινίζει η Μαρίνα Φωκίδη.

Η Φωκίδη είναι παράλληλα διευθύντρια σύνταξης στην εξαμηνιαία έκδοση «South as a state of mind». Ενα αγγλόφωνο έντυπο για τις τέχνες και τον πολιτισμό που η ίδια εξηγεί ότι «ξεκίνησε ως ρομαντικό μανιφέστο για τη γεωγραφική περιοχή του Νότου και που στην πραγματικότητα παραμένει ανοιχτό σε διαφορετικές πολιτισμικές φωνές και στην καλλιτεχνική αντίληψη της ζωής εκτός των τοίχων». Μάλιστα από την ερχόμενη άνοιξη το «South» γίνεται το επίσημο έντυπο της Documenta 14 και η εκδοτική του ομάδα μεγαλώνει και μπαίνει κάτω τη διεύθυνση του Ανταμ Σίμτζικ και την επιμελήτρια εκδόσεων Κουίν Λάτιμερ.