«Σταθερά, τολμηρά, μπροστά». Είναι οι τρεις λέξεις που σκιαγράφησαν το φόντο του εκλογικού θριάμβου της ΝΔ. Η οποία φάνηκε πως διάβασε σωστά τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, άκουσε τις ανησυχίες της και μετέφρασε σε επικοινωνιακή στρατηγική τα προτάγματα της επόμενης μέρας. Τη στιγμή που η Κουμουνδούρου μετέφραζε το νούμερο ένα πρόβλημα των πολιτών, την ανασφάλεια για τις αυξανόμενες τιμές και την ακρίβεια ως κύμα οργής, η Πειραιώς τη μετέφρασε ως ανάγκη για σταθερότητα, λύσεις, προγραμματικό λόγο. Οι εκλογές της 21ης Μαΐου ήταν οι πρώτες μετά τα άγρια χρόνια των μνημονίων που κρίθηκαν στο tonality. Ο Αλέξης Τσίπρας είδε το ποτήρι παντελώς άδειο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε ότι μπορεί να το γεμίσει. Στα χρόνια που ακολούθησαν από το 2010 και μετά, το συλλογικό αίτημα ήταν «αλλαγή». Με το τέλος της κρίσης η ελληνική κοινωνία άρχισε να επιζητά «σταθερότητα». Αυτό φαίνεται ότι αντιλήφθηκε έγκαιρα το επικοινωνιακό επιτελείο του προέδρου της ΝΔ δημιουργώντας μία καμπάνια διαφορετική από αυτές που ξεσήκωναν τα πλήθη στα χρόνια του συλλογικού μας παροξυσμού. Στα σποτ του ο ΣΥΡΙΖΑ ζωγράφιζε με σκοτεινά χρώματα μια χώρα που έψαχνε φως. Σε αυτή την ανάγκη απάντησε η καμπάνια της Πειραιώς θέτοντας ως βασικές προτεραιότητες προβλήματα της καθημερινότητας: υγεία, καλύτεροι μισθοί, αναδιοργάνωση του Δημοσίου. Την ίδια στιγμή συνέχισε την άλωση του Κέντρου αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία. Ακόμα και τα δεκάλεπτα των κομμάτων στα οποία προβάλλονται ομιλίες των προέδρων, αξιοποιήθηκαν από την Πειραιώς με τη δημιουργία του πολυσυζητημένου 10λέπτου στο οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται το σπίτι πρώην αστέγου. Στο μεταξύ το ΠΑΣΟΚ επέλεγε να κάνει μετωπική με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τη στιγμή που ο πρόεδρος της ΝΔ συγκέντρωνε τις περισσότερες θετικές κρίσεις στους κεντρώους ψηφοφόρους. Ακόμα και στο δύσκολο κοινό των κάτω των 25 ο αρχηγός της ΝΔ κατάφερε να διεισδύσει με τα γνωστά Τικ-Τοκ βίντεο εξουδετερώνοντας το βασικό χάρισμα του πολιτικού του αντιπάλου, τη φυσική και ανεπιτήδευτη επικοινωνιακή άνεση του Αλέξη Τσίπρα στον φακό. Μετά την ηχηρή ήττα, οι τόνοι έπεσαν και στην Κουμουνδούρου επιστρατεύτηκε το θετικό αφήγημα και πάλι όμως στο σύνηθες μοτίβο: «Γι’ αυτούς που συνεχίζουν να ονειρεύονται, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε» λέει το νέο σποτ, που θα μπορούσε να αποτελεί μότο του 2012, 2015, 2019. Παρά το ότι προηγήθηκαν οι κρίσεις του κορωνοϊού, του Εβρου, των φυσικών καταστροφών, όπου φάνηκε η ανάγκη για διαχειριστική επάρκεια, εφαρμόσιμες λύσεις και ρεαλισμό, ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί ξανά να δώσει πολιτικό χώρο «σε αυτούς που συνεχίζουν να ονειρεύονται». Κάτι που απαντήθηκε το 2015. Οταν ξυπνήσαμε απότομα.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ