Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Σύνδεση μέλους
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
Καπνό έβγαλαν τα πληκτρολόγια των υπολογιστών το Σαββατοκύριακο. Ο παροξυσμός των προσφορών από τις επιχειρήσεις με αφορμή την Black Friday, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι εφέτος οι καταναλωτές μπορούσαν να κάνουν τις αγορές τους μόνο διαδικτυακά εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, έφερε σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς συνολική αύξηση που ξεπερνά το 20% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι. Εντυπωσιακή φαίνεται να είναι η αύξηση των πωλήσεων σε ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ και ηλεκτρονικά φαρμακεία, με είδη όπως οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες να καταγράφουν αύξηση 848%, τα πακέτα γυναικείας περιποίησης προσώπου 235%, οι παιδικές πάνες 222% αλλά και τα ουίσκι 84% και τα είδη σπιτιού 80%.
Ενδεικτικό μάλιστα είναι ότι την περασμένη Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σύμφωνα με στοιχεία της Covert Group, εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σημειώθηκε άνοδος πωλήσεων 26% στα online σουπερμάρκετ και 104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.
Μάλιστα το ποσοστό της αύξησης συνολικά των πωλήσεων την Black Friday σε όλες τις επιχειρήσεις του εμπορίου δεν είναι δυνατό να οριστικοποιηθεί ακόμη, αφού σήμερα τη σκυτάλη παίρνει η Cyber Monday, με το σύνολο των εμπόρων που δραστηριοποιούνται με e-shop να σχεδιάζουν να συνεχίσουν την πολιτική των προσφορών τους έως και τα Χριστούγεννα, μια και το τοπίο είναι θολό αναφορικά με το πότε τελικά θα ανοίξουν τα καταστήματα και ποιες επιχειρήσεις θα ανεβάσουν ρολά πρώτες.
Σύμφωνα με τους εμπόρους η φετινή «Μαύρη Παρασκευή» δεν διαφοροποιήθηκε μόνο επειδή δεν υπήρχαν ανοιχτά καταστήματα αλλά και γιατί η καραντίνα άλλαξε και τις επιλογές των αγοραστών δίνοντας προβάδισμα σε είδη που βελτιώνουν τη διαμονή, την απασχόληση και την ψυχαγωγία των Ελλήνων που παραμένουν στο σπίτι τους. Ετσι τηλεοράσεις, είδη γυμναστικής, οικιακές συσκευές όπως πολυμηχανήματα, μίξερ αλλά και θερμαντικά ήταν από τις πρώτες επιλογές, ενώ και μικροέπιπλα γραφείου καθώς και ηλεκτρονικά είδη (ταμπλέτα, ρούτερ, εκτυπωτές, ηχεία) ήταν μέσα στις προτιμήσεις, ειδικά αυτά που είχαν μεγάλες προσφορές. Παράλληλα, όπως κάθε χρόνο, είδη ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικά έγιναν ανάρπαστα όπου υπήρχαν μεγάλες προσφορές.
«Η ζήτηση ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν όπου υπήρχαν μεγάλες προσφορές, ενώ επέλεξαν και είδη με χαμηλότερες τιμές ίσως πραγματοποιώντας νωρίτερα τις αγορές για τα δώρα των Χριστουγέννων» λέει εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας του λιανεμπορίου.
Ενδεικτικό της αύξησης των πωλήσεων είναι και το γεγονός ότι την τελευταία εβδομάδα σημειώθηκε αύξηση και της ζήτησης στον τομέα των ταχυμεταφορών κατά 50%-60% σε σχέση με πέρυσι, ενώ αρκετές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου έχουν αναπτύξει ένα δικό τους δίκτυο μεταφοράς των προϊόντων τους. Μάλιστα υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο ο χρόνος παράδοσης των παραγγελιών είναι από πέντε έως δέκα ημέρες ανάλογα με την περιοχή παράδοσης και το κατάστημα, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που ανέστειλαν την «ηλεκτρονική» λειτουργία τους, καθώς δεν είναι σε θέση προσωρινά να ικανοποιήσουν άλλες παραγγελίες.
Οπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς, την αύξηση των πωλήσεων εκτός από την πανδημία ενίσχυσε σημαντικά και η εξοικείωση των καταναλωτών με τις online αγορές αλλά και τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Αν και αρχικά ο πήχης για τον τζίρο της φετινής Μαύρης Παρασκευής είχε μπει χαμηλά και δεν υπολογιζόταν να φτάσει τα 1,5 δισ. ευρώ της περασμένης χρονιάς, οι εκτιμήσεις θέλουν το νούμερο αυτό να αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες ημέρες, καθώς όπως όλα δείχνουν θα έχουμε μια παρατεταμένη Black Friday και Cyber Monday και δεν αποκλείεται μέρος των 3,5 δισ. ευρώ που είναι ο τζίρος των εορτών εκτός των τροφίμων να πάει στα ταμεία εκείνων που κάνουν ηλεκτρονικές πωλήσεις.