Η πόλη του Ηρακλείου Κρήτης πρωτοπορεί σε υποδομές για τη Βιώσιμη Κινητικότητα φέρνοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα ασφαλείς-στεγασμένες θέσεις στάθμευσης για το ποδήλατο!

Ειδικότερα, 13 καινοτόμα ασφαλή και εργονομικά σημεία στάθμευσης μικροκινητικότητας, για ποδήλατα και πατίνια δηλαδή, εγκαθίστανται τον Νοέμβριο στην πόλη του Ηρακλείου σύμφωνα με τον σχεδιασμό και τις προτεινόμενες θέσεις από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της πόλης. Οι πολίτες και οι επισκέπτες θα μπορούν να σταθμεύουν εκεί με ασφάλεια τα ποδήλατα τους ή τα πατίνια τους με τη βοήθεια εφαρμογής στο κινητό (mobile app). Μέσω της εφαρμογής εξάλλου οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να δουν πού και πόσες είναι οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης.

Δυο διαφορετικοί τύποι σημείων στάθμευσης…

Η υλοποίηση προέκυψε έπειτα από τη συνεργασία του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης, του EIT Urban Mobility και του Δικτύου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα Civinet Greece-Cyprus. Επιδίωξη αυτής της σύμπραξης είναι η αντιμετώπιση των προκλήσεων της Αστικής Κινητικότητας, η προώθηση της μετακίνησης με ποδήλατο και της μικροκινητικότητας στην πόλη.

Μάλιστα την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου (11πμ.) στο Πάρκο Γεωργιάδη είναι προγραμματισμένη η παρουσίαση των συστημάτων.

…περιλαμβάνει η συμφωνία με ισάριθμους παρόχους

Αυτοί οι «έξυπνοι» χώροι στάθμευσης ποδηλάτου θα διαθέτουν εσωτερικά και μικροκάμερα για μεγαλύτερη ασφάλεια των ποδηλάτων αλλά και φωτοβολταϊκά εξωτερικά ώστε να είναι ανεξάρτητοι ενεργειακά.

Στόχος είναι αυτά τα κέντρα στάθμευσης να ενθαρρύνουν τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης να χρησιμοποιούν στο Κέντρο του Ηρακλείου, ποδήλατο, ηλεκτρικό ποδήλατο και πατίνι για τις μετακινήσεις τους και έτσι να περιορίσουν τη χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου.

Με αυτόν τον τρόπο ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης επιχειρεί να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, του περιβάλλοντος και να συνδράμει στις προσπάθειες μετριασμού της κλιματικής αλλαγής.

Προβλέπεται και αξιολόγηση

Ειδικότερα, δύο πάροχοι, οι Rastel.io και Doncicleto θα παρέχουν διαφορετικούς τύπους σημείων στάθμευσης. Στη συνέχεια, μετά από ένα εξάμηνο, προβλέπεται η αξιολόγηση της εφαρμογής και λειτουργίας των θέσεων.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως τέτοιες θέσεις στάθμευσης υπάρχουν και χρησιμοποιούνται σε μεγαλουπόλεις της Ευρώπης και αλλού. Είναι καιρός η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να κάνουν μεγαλύτερα και ταχύτερα βήματα για τη βελτίωση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους. Είναι πια καιρός να πάρουν δραστικά μέτρα για τον περιορισμό της χρήσης ι.χ. αυτοκινήτου. Ο Δήμος Ηρακλείου Κρήτης δείχνει τον δρόμο και τον τρόπο!