Τα έργα για την επέκταση του Μετρό συνεχίζονται. Το Ιούνιο του 2029 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το έργο της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το τμήμα «Άλσος Βεΐκου – Γουδή».

Αντίθετα τα έργα για το ποδήλατο… αγνοούνται.  Το «Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου», το οποίο είχε συμπεριληφθεί στο Ρυθμιστικό της Αττικής το 2014 προβλέποντας τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 226 χλμ. είναι ξεχασμένο.

Το Μετρό και το ποδήλατο. Το ποδήλατο και το Μετρό.

 Δύο «καταπράσινα» μέσα μετακίνησης που μπορούν μάλιστα να συνδυαστούν και να συμβάλλουν στη μείωση της ρύπανσης και στον περιορισμό του κυκλοφοριακού στην Αττική.

Το Μετρό και το ποδήλατο. Το ποδήλατο και το Μετρό.

Δύο μέσα μετακίνησης που συνδυάζονται άψογα από τους πολίτες σε δεκάδες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και όχι μόνο. Εδώ όμως;

Εύλογα λοιπόν προκύπτει το ερώτημα γιατί δεν υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός ώστε τα έργα και οι υποδομές για το Μετρό να «τρέχουν» παράλληλα με έργα και υποδομές για το ποδήλατο (ποδηλατόδρομους);

Εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό,  μήκους 12,8 χλμ θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.

Ξέρατε όμως ότι και η μελέτη του ΕΜΠ για το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου που θα εκτεινόταν σε όλο το Λεκανοπέδιο με 36 ποδηλατολωρίδες ταχείας κυκλοφορίας θα ένωνε όλα τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος των δήμων της Αττικής;  Φανταστείτε το λίγο. Δωρεάν ασφαλής μετακίνηση με πετάλι από τη μία πόλη στην άλλη.

Ξέρατε επίσης ότι το ίδιο Δίκτυο Ποδηλάτου – όπως προέβλεπε η μελέτη – θα εξυπηρετούσε κατά 94% Πανεπιστήμια, κατά 70% ψυχαγωγικές δραστηριότητες, κατά 70% κεντρικά σημεία, κατά 55% νοσοκομεία, κατά 80% υπουργεία και διοίκηση, κατά 54% σταθμούς Μετρό και τραμ (συνδυαστική μετακίνηση δηλαδή). Ξέρατε επίσης ότι η μελέτη αυτή είχε βραβευτεί το 2013;

Περιττό να αναλυθεί πώς θα ήταν Αθήνα, πώς θα ήταν το Λεκανοπέδιο αν από το 2014 η μελέτη για αυτό το Δίκτυο Ποδηλατόδρομων μήκους 226χλμ είχε υλοποιηθεί.

Το Μετρό και το ποδήλατο. Το ποδήλατο και το Μετρό.

Σε τόσες και τόσες πόλεις στην Ευρώπη κι αλλού αναπτύσσονται παράλληλα. Εδώ οι βίοι τους είναι αντίθετοι. Καιρός να το αλλάξουμε!