Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα κακώς κείμενα στα τρένα, που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Αφότου έγινε γνωστό ότι από τον περασμένο Μάρτιο οι μηχανοδηγοί με εξώδικο προειδοποιούσαν για τους κινδύνους για εργαζόμενους και επιβάτες «λόγω της πρωτοφανούς έλλειψης συντήρησης του δικτύου» τώρα γίνεται γνωστό ότι αν και είχε εγκατασταθεί, δεν λειτουργούσε ούτε το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας στα τρένα.

Πρόκειται για το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας GSMR το οποίο θα αντικαθιστούσε το παλιό σύστημα που λειτουργεί μέχρι και σήμερα στην Ελλάδα και με το οποίο επικοινωνούν μεταξύ τους συρμοί και σταθμοί.

Ενώ έχει εγκατασταθεί το GSMR, δεν λειτουργεί. Το έγγραφο που παρουσιάζει το OPEN, έχει χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον», έχει ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022 και το έχει αποστείλει ο παραιτηθείς διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στη Hellenic Train.

Στο έγγραφο αυτό, ο ΟΣΕ ζητάει από την εταιρεία να τεθεί σε εφαρμογή το σύγχρονο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που καλύπτει όλη τη διαδρομή από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα.

Η Hellenic Train έχει προβάλει αντιρρήσεις, υποστηρίζοντας πως το προσωπικό της δεν έχει εκπαιδευτεί ενώ ο ΟΣΕ, στο ίδιο έγγραφο, λέει πως το προσωπικό το έχει εκπαιδεύσει και δίνει ως ημερομηνία παράτασης εφαρμογής του συστήματος την 30ή Νοεμβρίου του 2022.

Ο σταθμάρχης ανέλαβε πόστο πέντε μέρες πριν από την τραγωδία

Από κτηνοτρόφος σε χωριό της Καρδίτσας, έγινε αχθοφόρος στον ΟΣΕ, ύστερα μετατάχθηκε στο υπουργείο Παιδείας και τελικά επέστρεψε στον ΟΣΕ για να προβιβαστεί σε σταθμάρχη της Λάρισας, αναλαμβάνοντας καθημερινά ευθύνη για χιλιάδες ζωές. Ο λόγος για τον μοιραίο για την τραγωδία στα Τέμπη σταθμάρχη, που ήδη κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος για το δυστύχημα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Live News, οι αποδοχές στη θέση αυτή είναι έως 3.500 ευρώ μικτά, με τον 59χρονο να τοποθετείται, όπως αποκαλύπτεται, σε αυτό το πόστο μόλις… πέντε ημέρες πριν από την τραγωδία.