Oι αυτοκινητοβιομηχανίες γυρίζουν την πλάτη τους στις εκθέσεις αυτοκινήτου. Τα κορυφαία σαλόνια αυτοκινήτου, που κάποτε συγκέντρωναν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική, πλέον , τα τελευταία χρόνια μετράνε ηχηρές απώλειες, με απουσίες που θέτουν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τους διοργανωτές. Τα υψηλά κόστη συμμετοχής ( υπολογίζεται ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία δαπανά άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ για την συμμετοχή του σε ένα ευρωπαϊκό σαλόνι) και η παρουσία του διαδικτύου ( εκεί όπου πλέον, αποτελεί και το βασικό μέσο προβολής των καινούργιων μοντέλων και των τεχνολογικών εξελίξεων ) είναι οι βασικές αιτίες που μειώνουν τις συμμετοχές στις εκθέσεις αυτοκινήτου, κάνοντας τα φτωχότερα, αποδυναμώνοντας την επισκεψιμότητα τους.

Πέρσι, από το πρώτο ευρωπαϊκό σαλόνι αυτοκινήτου στη Γενεύη απουσίαζαν περισσότερες από δέκα φίρμες. Ανάμεσα σε αυτές ήταν η Ford, Volvo, Hyundai, Opel κ.α. Φέτος, το μεγαλοπρεπές σαλόνι αυτοκινήτου στην ελβετική πόλη μετράει ήδη τις πρώτες απώλειες . Η Opel, παρά το μπαράζ των νέων της μοντέλων και τον ταχύτατο εξηλεκτρισμό αυτών, προτίμησε να μην συμμετέχει στην έκθεση, και να προβάλλει όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις της μέσω του internet. Το ίδιο θα ισχύσει και για μια άλλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Την Peugeot που προτίμησε για πρώτη φορά να μην λάβει μέρος στην Γενεύη, όντας μια εταιρεία που θα κάνει αισθητή με την απουσία της.

Είναι πολύ πιθανόν τις επόμενες ημέρες και η Citroen να πράξει το ίδιο, οπότε, σχεδόν η μισή γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα κάνει «κοπάνα» από το τετράτροχο, ελβετικό ραντεβού. Απών από την έκθεση αυτοκινήτου δήλωσε και η Lamborghini.  Συνολικά, αναμένεται στην φετινή διοργάνωση να μην πάρουν μέρος 17 – 18 αυτοκινητοβιομηχανίες ( μεταξύ αυτών η Nissan, Μini, Ford, Subaru, Volvo, Mitsubishi κ.α.), όταν στην περσινή διοργάνωση απουσίαζαν μόλις 11.

Κοινώς, όπως συνέβη και στο σαλόνι αυτοκινήτου στην Φρανκφούρτη, έτσι και στην Γενεύη, οι απουσίες αναμένεται να είναι περισσότερες από τις παρουσίες.  Η φετινή διοργάνωση θα ανοίξει τις πύλες της στις 5 Μαρτίου, με το ελβετικό σαλόνι να γιορτάζει τα 90α γενέθλια του. Πάντως, με «κομμένα» τα φτερά της, στην φετινή έκθεση αυτοκινήτου το μεγαλύτερο τμήμα της έκθεσης θα καλυφθεί από το μέλλον της αυτοκίνησης, την ηλεκτροκίνηση, τις τεχνολογίες που διέπουν το σύγχρονο αυτοκίνητο (αυτόνομη οδήγηση, συστήματα ασφάλειας) ενώ, δεν θα λείψουν και οι μικροί κατασκευαστές με τις τολμηρές τετράτροχες «σπουδές» τους που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των χιλιάδων επισκεπτών.