Βγαίνει, επιτέλους, από το συρτάρι ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά – Γκάζι, ο βόρειος δηλαδή ποδηλατικός άξονας.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε ότι το Πράσινο Ταμείο αποφάσισε στις 28 Νοεμβρίου τη δέσμευση ποσού έως 10 εκατομμύρια για την εκπόνηση επικαιροποιημένης μελέτης καθώς καθώς και την εκτέλεση του έργου του Βόρειου Ποδηλατικού Άξονα «Γκάζι - Κηφισιά», που θα ολοκληρώσει τον ενιαίο ποδηλατόδρομο «Φαληρικός Όρμος - Κηφισιά».

Πρόκειται αναμφισβήτητα για μία πάρα πολύ θετική εξέλιξη αφού έως σήμερα ο ενιαίος ποδηλατόδρομος «Φαληρικός Όρμος – Κηφισιά» είχε μείνει μισός και κουτσουρεμένος. Λειτουργεί πέντε χρόνια τώρα, μόνο το νότιο τμήμα από το Γκάζι έως το Φάληρο. Αντίθετα, το σημαντικότερο ίσως κομμάτι, αυτό που περνάει από το Κέντρο της Αθήνας και από πάρα πολλούς Δήμους είχε αφεθεί στην τύχη του. Φαίνεται δεν αποτελούσε προτεραιότητα...

Έπρεπε να περάσουν 5 χρόνια από τη λειτουργία του νότιου ποδηλατικού άξονα - με την προηγούμενη κυβέρνηση και Περιφέρεια να ισχυρίζονται ότι έχουν οικολογικές ευαισθησίες αλλά τελικώς να μην κάνουν πράξεις για να φτιαχτεί ο βόρειος ποδηλατόδρομος – μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα και στην απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες κατασκευής του. Κρατάμε και πάλι μικρό καλάθι αλλά το ζήτημα είναι ότι τουλάχιστον έχει βρεθεί το κονδύλι και ο ποδηλατόδρομος βγαίνει από το συρτάρι…

Ποδηλατόδρομος 16,5 χιλιομέτρων

Το βόρειο τμήμα θα έχει μήκος 16,5 χιλιόμετρα και η υφιστάμενη μελέτη προβλέπει τη διέλευσή του από τους σταθμούς ΗΣΑΠ Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια (μέσω των οδών Αθηνάς και Γ΄ Σεπτεμβρίου), Περισσός, Πευκάκια, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

Για να αντιληφθείτε τη σημασία που θα έχει αυτό το έργο για την Αθήνα και για τη μετακίνηση με το ποδήλατο, σκεφτείτε ότι θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από το Κέντρο της Πρωτεύουσας αλλά και από γειτονιές της όπως η Κυψέλη, τα Πατήσια. Είναι ο ποδηλατόδρομος που θα έχει τη δυναμική να αλλάξει συνήθειες μετακίνησης στην πόλη.

Η εκτέλεσή του έργου είχε ανασταλεί εδώ και αρκετά χρόνια και με την απόφαση αυτή το Πράσινο Ταμείο εξασφαλίζει οριστικά τη χρηματοδότησή του.

Σημαντική ήταν η συμβολή του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιου Μπακογιάννη Δρ πολεδόμου συγκοινωνιολόγου μηχανικού ΕΜΠ που εδώ και χρόνια εκπονεί έρευνες και μελέτες για το ποδήλατο και ήταν βασικό μέλος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.

Και οι ποδηλατόδρομοι Eurovelo

Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκαν διεξοδικά κατατεθειμένες προτάσεις για την ανάπτυξη νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων στη χώρα, που αποτελούν μια από τις βασικές προτεραιότητες της περιβαλλοντικής πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η εξασφάλιση χρηματοδοτικού εργαλείου μελετών για 2 Διαδρομές στην Ελλάδα που θα διέρχονται από 7 Περιφέρειες της χώρας:

Διαδρομή 1η : θα διέρχεται από την περιφέρεια Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου (βόρεια) και θα καταλήγει στην Αθήνα.
Διαδρομή 2η: θα εισέρχεται από την Κεντρική Μακεδονία και θα διέρχεται από Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα με κατάληξη πάλι την Αθήνα.

Η συγκεκριμένη απόφαση για τις 2 διαδρομές, συνδέεται με το ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο που διατρέχει την Ευρώπη, το Eurovelo. Περιλαμβάνει 15 διαδρομές φιλικές στο ποδήλατο, συνολικού μήκους 70.000 χλμ.