Οι πρώτες δοκιμές αυτόνομης οδήγησης σημείωσαν επιτυχία. Πρώτη σκέψη: Στο μέλλον τα λεωφορεία δεν θα έχουν οδηγό; Και βέβαια θα έχουν. Απλά, ίσως να έχει συνεπικουρικό ρόλο. Οι επαγγελματίες οδηγοί λεωφορείων δεν θα χάσουν τη θέση εργασίας τους. Και αυτό επειδή η αυτόνομη οδήγηση είναι υπό …νομική επιτήρηση και εξέλιξη. Μπορεί στα αυτοκίνητα, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης να έχουν «γκαζώσει» και να προσφέρονται στα περισσότερα μοντέλα, όμως στα φορτηγά και τα λεωφορεία όλα είναι υπό εξέλιξη.

Πάντως, η Mercedes-Benz πρωτοπορεί και σε αυτόν τον τομέα. Πρόσφατα, παρουσίασε το πρωτότυπο λεωφορείο της, το «Future Bus with CityPilot», το οποίο έκανε τις πρώτες του βόλτες χωρίς την απαραίτητη συμβολή του οδηγού πίσω από το τιμόνι.

Η επίσημη πρεμιέρα του, που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες, έγινε από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG με τον υπεύθυνο του κλάδου φορτηγών και λεωφορείων του ομίλου να επισημαίνει πως « η γερμανική φίρμα είναι έτοιμη να εφαρμόσει το σύστημα Highway Pilot – που είδαμε πριν από δύο χρόνια και στα φορτηγά της Mercedes-Benz – και στα λεωφορεία ( στην περίπτωση των αστικών θα ονομάζεται Citypilot).

Η γερμανική φίρμα, πριν την επίσημη παρουσίαση του πραγματοποίησε και μια δοκιμή με το λεωφορείο που φέρει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης και όπως ανέφερε αυτή πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία. Το «Future Bus with CityPilot» ακολούθησε, δίχως την παρέμβαση του οδηγού μια διαδρομή 20 χιλιομέτρων στα περίχωρα του Άμστερνταμ. Μάλιστα, η διαδρομή είχε στροφές, φανάρια, διασταυρώσεις και σήραγγες. Το πρωτότυπο λεωφορείο σταματούσε μπροστά στις στάσεις, φρέναρε σε διαβάσεις για να περάσουν οι πεζοί ενώ κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών ο οδηγός δεν έκανε απολύτως τίποτα!

Πως λειτουργεί το νέο σύστημα «CityPilot»

Το σύστημα «CityPilot» απαλλάσσει τον οδηγό από τα πεντάλ το φρένου, του γκαζιού καθώς και από το τιμόνι. Όλες οι λειτουργίες του πραγματοποιούνται από το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, το «CityPilot» . Απαραίτητη προϋπόθεση το μελλοντικό αστικό λεωφορείο να χρησιμοποιεί τις αποκλειστικές λεωφορειολωρίδες με το σύστημα «BRT» . Μάλιστα, το συγκεκριμένο σύστημα θα ενημερώνει πότε μπορεί να κινηθεί αυτόνομα. Για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών έχουν υιοθετηθεί αρκετά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, που υιοθετήθηκαν αυτούσια από τα φορτηγά της γερμανικής φίρμας.

Το συγκεκριμένο λεωφορείο που φέρει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης είναι ένα Citaro, 12 μέτρων, στο οποίο έχουν γίνει αρκετές τροποποιήσεις τόσο στο εσωτερικό του όσο και στον εξοπλισμό του. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η Mercedes-Benz επισημαίνει ότι από το μελλοντικό αυτόνομο λεωφορείο δεν θα απουσιάζει η παρουσία του οδηγού, που κρίνεται απαραίτητη, ιδιαίτερα στην περίπτωση που πρέπει να επέμβει σε μια έκτακτη κατάσταση.