Ενα γαλλικό σύμβολο σε κινεζικά χέρια. Η εταιρεία Club Med δεν θα είναι πλέον αμιγώς γαλλική. Ο διεθνούς εμβελείας όμιλος διακοπών, που διατηρεί 80 «χωριά» σε πέντε ηπείρους, περνά έπειτα από 60 χρόνια (και) σε ξένους επενδυτές. Στις αρχές της εβδομάδας οι δύο μεγαλύτεροι μέτοχοι της εταιρείας, η γαλλική ασφαλιστική ΑΧΑ και η κινεζική κοινοπραξία Fosun, κατέθεσαν πρόταση «φιλικής» εξαγοράς του 50,1% των μετοχών με προοπτική απορρόφησης του 100% το επόμενο διάστημα.

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Ανρί Ζισκάρ ντ’ Εστέν δήλωσε ικανοποιημένος από το γεγονός ότι «η πλειοψηφία των κεφαλαίων θα παραμείνει σε γαλλικά χέρια». Ομως δεν χωράει αμφιβολία ότι μια εμβληματική εταιρεία παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών με έδρα το Παρίσι αποκτά πλέον στενούς δεσμούς (ιδιοκτησίας) με κινεζικά κεφάλαια. Αλλωστε η κίνηση των επενδυτών της Fosun αντικατοπτρίζει την πορεία του κλάδου των τουριστικών υπηρεσιών σε παγκόσμια κλίμακα. Οι κινέζοι τουρίστες αποτελούν το μήλον της Εριδος για τους τουριστικούς πράκτορες σε ολόκληρο τον κόσμο και το Club Med προσβλέπει τώρα σε τριπλασιασμό των κινέζων πελατών μέσα στην επόμενη τριετία.

Η σινογαλλική κοινοπραξία προσφέρει 17 ευρώ ανά μετοχή με στόχο την πλήρη εξαγορά της εταιρείας, η οποία αποτιμάται στα 540 εκατ. ευρώ. Οι δύο επενδυτές θα αποκτήσουν ισόποσο μερίδιο μετοχών (42%) στην κοινοπραξία ενώ μικρότερο μερίδιο (8%) θα έχουν οι 400 διευθυντές του ομίλου. Οταν θα ολοκληρωθούν τα σχέδια πλήρους εξαγοράς της εταιρείας από τους νέους ιδιοκτήτες το Club Med θα βγει από το ταμπλό του γαλλικού Χρηματιστηρίου, σύμφωνα όμως με την προσφορά που έχει κατατεθεί προβλέπεται διπλή επάνοδος του νέου Club στις αγορές σε τέσσερα χρόνια, πιθανόν στα Χρηματιστήρια του Παρισιού και της Σαγκάης. Μένει προς το παρόν η έγκριση της προσφοράς από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, κάτι που αναμένεται να πραγματοποιηθεί το προσεχές δεκαπενθήμερο.

Η προσφορά εξαγοράς δεν μπορεί να θεωρηθεί «γενναιόδωρη», καθώς η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εταιρείας βρίσκεται κάτω από την προ κρίσης χρηματιστηριακή αξία, που είχε αγγίξει τα 40 ευρώ ανά μετοχή το 2008.

Ολοι πλέον εκφράζουν την αισιοδοξία ότι η εταιρεία κάνει ένα νέο ξεκίνημα που θα τη φέρει σύντομα σε θέση αντίστοιχη με αυτήν της περασμένης δεκαετίας. Το στοίχημα που θα πρέπει να κερδηθεί είναι το άνοιγμα στην πολλά υποσχόμενη ασιατική αγορά. Οι εν αναμονή μεγαλομέτοχοι της εταιρείας στοχεύουν σε αύξηση των κινέζων πελατών στις 200.000 ετησίως μέχρι το 2015, μέσω της κατασκευής νέων «χωριών» μέσα στη χρονιά. Το πρώτο από αυτά θα είναι ένα θέρετρο στις νότιες ακτές της Κίνας ενώ μέσω της θυγατρικής By Club Med ο όμιλος στοχεύει στην προσέλκυση τουριστών μεσαίου και υψηλού εισοδήματος σε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις πολυτελείας.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η γαλλική «Φιγκαρό», τα δύο τρίτα των πελατών του Club παραμένουν οι ευρωπαίοι τουρίστες (εκ των οποίων το 45% Γάλλοι) και έτσι η νέα πορεία της εταιρείας είναι μοιραία συνδεδεμένη με την παλιά της ταυτότητα και τις ακτές της Μεσογείου.