Δέκα χρόνια μετά τον θάνατο του Τζιάνι Ανιέλι εκτίθενται στο Μουσείο Αυτοκινήτου του Τορίνο τα αγαπημένα μοντέλα του ανθρώπου ο οποίος εκτόξευσε τη Fiat και αποκλήθηκε «Βασιλιάς της Ιταλίας». Κανένας δεν γνωρίζει αν πρόκειται για μύθο ή πραγματικότητα, λέγεται όμως ότι η ζωή του Ανιέλι, άλλαξε ριζικά έπειτα από μία σφοδρή σύγκρουση το 1952.

Ο Αβοκάτο (Δικηγόρος), όπως τον αποκαλούσαν λόγω των σπουδών του στη Νομική, πέφτει με τη Ferrari του με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα πάνω σε ένα φορτηγό, γλιτώνει παρά τρίχα και αλλάζει μυαλά. Ο πλέι μπόι και ήρωας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εγκαταλείπει τον άστατο βίο, παντρεύεται, γίνεται αντιπρόεδρος της Fiat το 1953 και το 1966 αναλαμβάνει το τιμόνι του ομίλου.
Η λατρεία του για τις Ferrari παραμένει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του και αυτό αποτυπώνεται και στην έκθεση με τα αγαπημένα του αυτοκίνητα, που πραγματοποιείται στο νέο Μουσείο Αυτοκινήτου του Τορίνο και θα διαρκέσει έως τον Ιούνιο. Στα εγκαίνιά της ξενάγησε τους εκλεκτούς καλεσμένους ο εγγονός του Ανιέλι, Λάπο Ελκαν, που δεν έκρυψε με τη σειρά του την αδυναμία του προς το καμάρι του παππού του, μία Ferrari 360 Speedway.
Δίπλα σε αυτήν εκτίθεται ένα άλλο γρήγορο μοντέλο. Η Lancia Delta Spider Integrale αποτελούσε ειδική παραγγελία του Ανιέλι, ο οποίος την προτιμούσε για τις διακοπές του στο χιονοδρομικό κέντρο του Σεν Μόριτς. Ο μεγαλοβιομήχανος επέλεγε ωστόσο για τις καθημερινές μετακινήσεις του πρακτικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Ορισμένα από αυτά αποτελούν μέρος της έκθεσης που τιτλοφορείται «Le auto dell’Avvocato», όπως για παράδειγμα το στέισον βάγκον Fiat 130 Familiare και ένα Fiat Croma.

Αγαπημένο μοντέλο του Ανιέλι ήταν και το Fiat 125, μία κομψή λιμουζίνα που λανσαρίστηκε το 1967 και προσέφερε επιδόσεις επιπέδου Alfa Romeo και BMW. Πάντως ο πρόεδρος της Fiat προτιμούσε μεν «καθημερινά μοντέλα», ζητούσε όμως να γίνουν αρκετές μετατροπές στον κινητήρα και στο εσωτερικό τους προτού τα παραλάβει.

Η έκθεση παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον επειδή περιλαμβάνει, εκτός από τα αυτοκίνητα του Ανιέλι, μοντέλα – σταθμούς της Fiat και εκθέματα που αποτυπώνουν τη συμβολή του Αβοκάτο στην εξέλιξη της Ιταλίας σε βιομηχανικό κράτος.