Ο φόρος ισχύει από την 1η Ιανουαρίου. Τη σχετική ανακοίνωση έκανε αξιωματούχος τη Ένωσης Αερομεταφορών της Κίνας (China Air Transport Association, CATA).

«Η CATA,ως εκπρόσωπος των κινεζικών αεροπορικών εταιρειών, είναι κατηγορηματικά αντίθετη με την κακή ευρωπαϊκή πρακτική που συνίσταται στην μονομερή υποχρέωση των διεθνών εταιρειών να εισέλθουν στο σύστημα ανταλλαγής εκπομπών», τόνισε ο ίδιος αξιωματούχος.

Η CATA εκπροσωπεί τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, και κυρίως τις τέσσερις μεγαλύτερες: Air China, China Southern Airlines, China Eastern Airlines και Hainan Airlines.

Η επιβολή του ευρωπαϊκού φόρου έχει επικριθεί από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Κίνα και την Ινδία.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η εφαρμογή του νόμου της ΕΕ θα κόστιζε στις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες 95 εκατ. ευρώ ετησίως.

Με την επιβολή του φόρου, η ΕΕ θέλει να υποχρεώσει όλες τις αεροπορικές εταιρείες, ανεξαρτήτως εθνικότητας, να εξαγοράζουν το 15% των εκπομπών τους σε διοξείδιο του άνθρακα, δηλαδή 32 εκατομμύρια τόνους, για την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με την Κομισιόν με αντίτιμο οκτώ ευρώ ανά τόνο, η εφαρμογή του μέτρου θα αποφέρει 256 εκατομμύρια ευρώ το 2012.

Ήδη, δύο αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν πως θα μεταβιβάσουν το κόστος του φόρου στους επιβάτες. Πρόκειται για την αμερικανική Delta, που πρόσθεσε το ποσό των έξι δολαρίων σε κάθε εισιτήριο για υπερατλαντικό ταξίδι με επιστροφή, καθώς και για τη γερμανική Lufthansa, που δεν προσδιόρισε το ύψος της επιβάρυνσης στα εισιτήρια.