Την περασμένη Τετάρτη το μεσημέρι ο κ. Αλέξης Ανδριώτης προσγειωνόταν στο Χονγκ Κονγκ. Για τον επικεφαλής της ομώνυμης αλυσίδας αξεσουάρ, το δρομολόγιο Ελλάδα- Κίνα αποτελεί ρουτίνα, καθώς στη χώρα του μεταξιού βρίσκονται πολλοί από τους προμηθευτές του. Μέχρι πριν από λίγους μήνες προορισμός των προϊόντων τους ήταν τα 73 σημεία πώλησης Αlexi Αndriotti, με τα 14 να βρίσκονται στο εξωτερικό. Τα δύο, μάλιστα, από αυτά είχαν ανοίξει στις αρχές Νοεμβρίου στο Μαϊάμι. Σήμερα, στην ιστοσελίδα της εταιρείας αλλά και στις επαγγελματικές της κάρτες, τα σημεία πώλησης που αναγράφονται ανέρχονται σε 48, εκ των οποίων 10 βρίσκονται εκτός Ελλάδος, αλλά μόνο σε τρεις κοντινές μας περιοχές: Τουρκία, Γεωργία και Μέση Ανατολή.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο, φήμες που κυκλοφορούσαν μεταξύ των λιανεμπόρων της Αθήνας ήθελαν την εταιρεία του κ. Ανδριώτη, ο οποίος θεωρείται πρωτοπόρος στην ελληνική αγορά των αξεσουάρ στο ντύσιμο, να αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας. Δεν το έκρυβε, άλλωστε, ούτε ο ίδιος και δήλωνε, μάλιστα, ότι αναζητούσε επενδυτή για να στηρίξει την κεφαλαιακή επάρκεια της αλυσίδας του. Όπως διευκρινίζει σήμερα, «τον περασμένο Σεπτέμβριο οι τράπεζες αρνήθηκαν να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση, βάσει της οποίας λειτουργούσε η εταιρεία. Είχαμε, μάλιστα, εκείνη την εποχή προϊόντα στα τελωνεία, αλλά δεν είχαμε χρήματα να τα εκτελωνίσουμε». Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα η εταιρεία προχώρησε άμεσα σε αύξηση κεφαλαίου ύψους 900.000 ευρώ. «Ούτε τότε οι τράπεζες μάς εμπιστεύτηκαν. Και το χειρότερο, μάς ζήτησαν να αποπληρώσουμε μέρος των δανειακών μας υποχρεώσεων», εξηγεί ο κ. Ανδριώτης.
Κλείσιμο καταστημάτων
Η εξέλιξη ήταν αναπόφευκτη. Το κλείσιμο καταστημάτων έγινε προτεραιότητα για την εταιρεία. «Έκλεισαν καταστήματα που δεν εμφάνιζαν κερδοφορία, αλλά και όσα βρίσκονταν σε αγορές που έχουν υποβιβαστεί, όπως είναι της οδού Πατησίων» λέει ο κ. Ανδριώτης. Ανάμεσα στα καταστήματα που έκλεισαν ήταν και αυτά του Πειραιά και της Γλυφάδας, ενώ της Μυκόνου είχε κλείσει εδώ και ένα χρόνο. Μαζί με τα 21 καταστήματα που έκλεισαν στην Ελλάδα, λουκέτο έβαλαν και τα δύο καταστήματα που είχαν μόλις ανοίξει στο Μαϊάμι το φθινόπωρο, αλλά και εκείνα που διέθετε η εταιρεία σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης (Ολλανδία και Ιταλία). Στον πάγο μπήκαν και τα φιλόδοξα σχέδια της δημιουργίας καταστημάτων στην Ινδία και τη Ρωσία.
Ο νέος ιδιοκτήτης
«Βρισκόμασταν σε αδιέξοδο», δηλώνει ο κ. Αλέξης Ανδριώτης. Η λύση δόθηκε από την εταιρεία επενδύσεων CorpCom με επικεφαλής τον Ελληνο-Νοτιοαφρικανό Χάρη Καλύβα. Με κυριότερο πεδίο δράσης της εταιρείας, η οποία εδρεύει στην Ελλάδα, τις τηλεπικοινωνίες, τις μεταφορές, την ενέργεια, τις κατασκευές, το εμπόριο, την τεχνολογία, το περιβάλλον και τα ηλεκτρονικά συστήματα, η CorpCom απέκτησε την Fashion Αvenue. Έτσι ονομάζεται η εταιρεία εκμετάλλευσης του δικτύου Αlexi Αndriotti. Βάσει της συμφωνίας ο ιδρυτής της, ο κ. Ανδριώτης, αν και διατηρεί τη θέση του επικεφαλής της εταιρείας, έπαψε να έχει μετοχική συμμετοχή.
Σήμερα, με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση, το δίκτυο Αlexi Αndriotti αναμένεται να εισέλθει και πάλι σε αναπτυξιακή τροχιά. Εντός του καλοκαιριού η εταιρεία ετοιμάζεται να ανοίξει κατάστημα στην Ερμού προς την πλευρά που Ψυρή. Επόμενος στόχος είναι η επαναδραστηριοποίηση στην αγορά του Πειραιά, αλλά σε κεντρικότερο σημείο, ενώ στη Γλυφάδα το άνοιγμα νέου καταστήματος αναμένεται για την επόμενη χρονιά.
10 νέα καταστήματα σε 2 χρόνια
Συνολικά η εταιρεία, η οποία βλέπει αύξηση τζίρου φέτος μεταξύ 8% και 10%, αποσκοπεί στη δημιουργία δέκα νέων καταστημάτων στα επόμενα δύο χρόνια στην Ελλάδα. Τα νέα καταστήματα θα τοποθετηθούν σε οργανωμένες περιοχές, αλλά και σε εμπορικά κέντρα. Παράλληλα, η εταιρεία δρομολογεί- βρίσκεται στο στάδιο διαπραγματεύσεων- την περαιτέρω επέκταση στην Τουρκία, όπου διαθέτει σήμερα έξι καταστήματα. «Σε τρία χρόνια επιδιώκουμε να ανοίξουμε συνολικά είκοσι καταστήματα», τονίζει ο κ. Ανδριώτης. Άλλωστε, βασικό πλεονέκτημα του συγκεκριμένου κλάδου αποτελεί το γεγονός ότι τα καταστήματα είναι μικρά και ευέλικτα, απλώνονται μόνο σε περίπου 30 τετραγωνικά μέτρα και ικανοποιούν την ανάγκη των καταναλωτών για εύκολο και φθηνό σόπινγκ.
«Τον περασμένο Σεπτέμβριο οι τράπεζες αρνήθηκαν να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση. Εκείνη την εποχή, μάλιστα, είχαμε προϊόντα στα τελωνεία αλλά δεν είχαμε χρήματα να τα εκτελωνίσουμε»
Νέα προϊόντα για περισσότερους πελάτες
Η αγορά των αξεσουάρ που συνοδεύουν πλέον καθημερινά το γυναικείο και ανδρικό ντύσιμο εμφανίζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Στους στόχους της εταιρείας Αlexi Αndriotti περιλαμβάνεται η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς που κατέχει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Γι΄ αυτό, άλλωστε, διευρύνεται συνεχώς η γκάμα των προϊόντων.
«Φέρνουμε συνεχώς νέα προϊόντα για να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες», διευκρινίζει ο κ. Ανδριώτης. Αυτός ήταν, άλλωστε και ο στόχος του ταξιδιού του στο Χονγκ Κονγκ. Εκτός από την Κίνα, οι κυριότεροι προμηθευτές της εταιρείας βρίσκονται σε Ινδία, Ινδονησία, Ιταλία και Γαλλία. Κάθε σεζόν γύρω στα 4.000 προϊόντα τοποθετούνται στα καταστήματα της εταιρείας. Φέτος η εταιρεία φιλοδοξεί να κλείσει με τζίρο 4,5 εκατ. ευρώ και να περάσει και πάλι στην κερδοφορία εμφανίζοντας κέρδη 800.000 ευρώ.