Σχολικά κτιριακά συγκροτήματα είναι μεταξύ των έργων των οποίων η

ιδιοκατασκευή θα ανατεθεί πιθανότατα σε ιδιωτικές επιχειρήσεις (εταιρείες

ειδικού σκοπού), οι οποίες εν συνεχεία θα τα μισθώνουν στο κράτος – μέχρι να εξοφληθούν

ΣΧΟΛΕΙΑ, νοσοκομεία, φυλακές, λιμάνια, αεροδρόμια… Θα τα

κατασκευάζουν ιδιώτες, θα τα χρησιμοποιεί (με μίσθωμα) το κράτος. Μέθοδος:

Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Κατάλογο με μεγάλο αριθμό δημόσιων έργων θα πάρουν στα χέρια τους οι υπουργοί

Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης, Ανάπτυξης Δ. Σιούφας και ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς την

ερχόμενη Τετάρτη προκειμένου να επιλέξουν ποια είναι τα πλέον κατάλληλα για να

κατασκευασθούν με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κατάλογος περιλαμβάνει τις εξής κατηγορίες έργων:

* Σχολικά κτίρια.

* Κτίρια νοσοκομείων.

* Κτίρια φυλακών.

* Κτίρια Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ).

* Κτίρια Αστυνομικών Τμημάτων.

* Έργα διαχείρισης και ανακύκλωσης απορριμμάτων.

* Έργα πληροφορικής.

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, υποψηφιότητα για κατασκευή με τη μέθοδο των

ΣΔΙΤ βάζουν και υπουργεία!

Πρώτες αποφάσεις

H διυπουργική επιτροπή που αποτελείται από τους τρεις προαναφερθέντες

υπουργούς θα συνεδριάσει πρώτη φορά την Τετάρτη και θα πάρει τις πρώτες

αποφάσεις για τα έργα που θα κατασκευαστούν με ιδιωτικά κεφάλαια με βάση τον

σχετικό νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα. Την εισήγηση έχει ετοιμάσει ο ειδικός

γραμματέας ΣΔΙΤ Λεωνίδας Κορρές, αντλώντας στοιχεία από αρμόδιους φορείς της

κεντρικής διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης σχετικά με το ενδιαφέρον που

υπάρχει για κατασκευή έργων μέσω συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα.

Για τα έργα που θα αποφασιστεί να ενταχθούν στο νέο σύστημα θα προκηρυχθούν

στη συνέχεια διαγωνισμοί. Οι ιδιώτες που θα επιλεγούν θα συστήσουν ανώνυμες

εταιρείες ειδικού σκοπού, οι οποίες θα αναλάβουν την εκτέλεση του έργου.

Έγκριση της Βουλής

Ας σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός των έργων που θα γίνουν με ΣΔΙΤ δεν θα

ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Για τα μεγαλύτερα έργα θα ακολουθείται το σύστημα

που εφαρμόστηκε και στο παρελθόν για τα έργα με αυτοχρηματοδότηση, όπως η

Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και το Αεροδρόμιο των Σπάτων. Δηλαδή η σύμβαση θα

περνά από την έγκριση της Βουλής.

Οι ιδιώτες που θα αναλάβουν έργα με ΣΔΙΤ θα αμείβονται είτε από τους χρήστες

είτε από το κράτος, ανάλογα με τη φύση του έργου. Ο κατασκευαστής μαρίνας ή

οδικού άξονα μπορεί να εκμεταλλευθεί το έργο εισπράττοντας τέλη από τους

χρήστες. Όμως τον κατασκευαστή σχολείου ή φυλακής θα τον εξοφλεί το κράτος

καταβάλλοντάς του μίσθωμα.

Προς ιδιωτικοποίηση

Ο υπουργός Οικονομίας σκοπεύει να εκμεταλλευθεί το νέο σύστημα των ΣΔΙΤ για να

αναβαθμίσει εγκαταστάσεις λιμανιών και αεροδρομίων, προκειμένου στη συνέχεια

να τα ιδιωτικοποιήσει.

Πάντως επειδή το θεσμικό πλαίσιο είναι νέο και ακόμη δεν έχει δοκιμαστεί, δεν

αναμένεται να υπογραφούν φέτος περισσότερες από τρεις συμβάσεις, οπότε τα

αποτελέσματα στις επενδύσεις και στην ανάπτυξη που προσδοκά η κυβέρνηση θα

αργήσουν να φανούν, ενώ ούτε και το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων θα μπορέσει

να ανακουφιστεί στο ορατό μέλλον.