«Το πλοίο ξαφνικά άρχισε να τρίζει ολόκληρο. Οι πόρτες, τα τζάμια, το

πάτωμα έκαναν ένα θόρυβο που όμοιό του δεν είχα ξανακούσει. Τότε ήταν που

νόμιζα ότι το πλοίο θα διαλυόταν εκεί, στη μέση της θάλασσας».

«Ήμουν σίγουρος ότι το πλοίο χτύπησε κάπου με δύναμη και «σηκώθηκε» στον

αέρα. Νόμιζα ότι το καράβι θα διαλυόταν ολόκληρο», λέει ο καπετάνιος του

πλοίου «Μυρτιδιώτισσα» που έπλεε, την ώρα του σεισμού, κοντά στα Αντικύθηρα,

ελάχιστα ναυτικά μίλια μακριά από το επίκεντρο του σεισμού

Ο κ. Νίκος Τριμίτζιος είναι καπετάνιος του πλοίου «Μυρτιδιώτισσα». Το σκάφος

του έπλεε, την ώρα του σεισμού, κοντά στα Αντικύθηρα, ελάχιστα ναυτικά μίλια

μακριά από το επίκεντρο του σεισμού.

«Ήταν λίγο μετά τη μιάμιση το μεσημέρι. Τα περισσότερα μέλη του πληρώματος

βρίσκονταν στη γέφυρα. H θάλασσα ήταν φουρτουνιασμένη – στην περιοχή έπνεαν

άνεμοι έντασης 7 έως 8 Μπωφόρ. Ωστόσο η κατάσταση ήταν ελεγχόμενη και τίποτα

δεν μας ανησυχούσε. Ξαφνικά ακούσαμε έναν υπόκωφο θόρυβο. Σαν να έγινε μια

μεγάλη υποθαλάσσια έκρηξη», λέει στα «NEA». «Τα επόμενα δευτερόλεπτα ήταν

εφιαλτικά. Το πλοίο άρχισε να τρίζει ολόκληρο. Ανατριχιαστικός θόρυβος. Για

μερικά δευτερόλεπτα δεν ήξερα πώς να αντιδράσω. Τότε ήταν που αισθάνθηκα ένα

τράνταγμα που με φόβισε. Εκείνη τη στιγμή ήμουν σίγουρος ότι το πλοίο χτύπησε

κάπου με δύναμη και «σηκώθηκε» στον αέρα. Νόμιζα ότι το καράβι θα διαλυόταν

ολόκληρο. Τα μέλη του πληρώματος και οι 35 επιβάτες βρέθηκαν από τη μια στιγμή

στην άλλη στα καταστρώματα. Κάποιοι έψαχναν να βρουν τα σωσίβια και τις

βάρκες. Νόμιζαν ότι το πλοίο βυθίζεται…».

«Έτρεξα στα ραντάρ»

Ο καπετάνιος, όπως λέει, προσπάθησε να διατηρήσει την ψυχραιμία του.

«Προσπάθησα να καταλάβω τι ακριβώς συνέβη. Άρχισα να εξετάζω όλα τα δεδομένα:

Δεν είδαμε κάποιο μεγάλο κύμα, ούτε σηκώθηκε τσουνάμι. Δεν παρατηρήσαμε κάποια

δίνη στη θάλασσα. Στο σημείο η θάλασσα έχει μεγάλο βάθος – και έτσι απέκλεισα

το ενδεχόμενο υφάλου. Σκέφτηκα μήπως ήταν υποβρύχιο που μας είχε χτυπήσει.

Έτρεξα στα ραντάρ. H άλλη σκέψη ήταν ένας μεγάλος κορμός δέντρου. Ή ένα

κοντέινερ που είχε πέσει στη θάλασσα».

Ο καπετάνιος δίνει εντολή στον μηχανικό να κατέβει στα αμπάρια. «Το πλοίο δεν

αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία. Όμως ακόμα δεν ήξερα τι είχε συμβεί και

φοβήθηκα μήπως είχε καταστραφεί κάποια προπέλα ή μήπως υπήρξε ρωγμή στο πλοίο.

Την στιγμή που διαπιστώσαμε ότι τίποτα δεν είχε συμβεί ενημερωθήκαμε από το

Λιμεναρχείο για τον σεισμό. Από τη μια ανησυχήσαμε για τους δικούς μας, από

την άλλη όμως ανασάναμε…», συμπληρώνει.

ΑΝΑΜΕΣΑ ΚΥΘΗΡΑ – XANIA

Το στενό που «γεννάει» τσουνάμι

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5 τσουνάμι παρατηρήθηκαν από τον 1ο αιώνα μ.X. έως σήμερα,

στην περιοχή, όπως δείχνουν τα στοιχεία που έχουν συλλέξει οι επιστήμονες. H

μέση συχνότητα εμφάνισης τσουνάμι είναι περίπου κάθε 130 χρόνια.

Πιθανολογείται μάλιστα ότι δύο από τα τσουνάμι που εκδηλώθηκαν ύστερα από

σεισμούς το 365 και το 800 μ.X. ίσως να είναι η αιτία για την καταστροφή της

αρχαίας πόλη Σκάνδια των Κυθήρων.

Το στενό μεταξύ Κυθήρων και Χανίων μάλιστα θεωρείται από τους επιστήμονες ως

μία από τις περιοχές με μεγάλη συχνότητα γέννησης τσουνάμι στην Ευρώπη. Γι’

αυτό το λόγο η επιστημονική ομάδα του Αστεροσκοπείου Αθηνών που συμμετείχε

πριν από 8 χρόνια σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα («GITEC-TWO») για τη γέννηση, τις

επιπτώσεις και το σύστημα ειδοποίησης τσουνάμι στην Ευρώπη, είχε επιλέξει την

περιοχή των Κυθήρων για τον σχεδιασμό ενός τοπικού συστήματος ειδοποίησης

τσουνάμι.