Μεγάλα ερωτήματα γεννά η προχθεσινή αποπομπή από τη θέση του διευθύνοντος
συμβούλου της Εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) του κ. Παναγιώτη
Κανελλόπουλου, η οποία από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών και
Επικοινωνιών εμφανίστηκε ως παραίτηση.
«Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΘΕΛ κ. Παν. Κανελλόπουλος υπέβαλε στον υπουργό
Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλη Λιάπη την παραίτησή του για προσωπικούς
λόγους. H παραίτηση έγινε αποδεκτή από τον υπουργό», ανέφερε η επίσημη
ανακοίνωση του υπουργείου. Ωστόσο, το βέβαιο είναι ότι ο κ. Κανελλόπουλος
ενημερώθηκε για την… παραίτησή του, ενώ βρισκόταν στο εξωτερικό και
συγκεκριμένα στο Μιλάνο!
H αποπομπή του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΘΕΛ ήλθε ακριβώς μία ημέρα μετά τη
νέα ερώτηση που κατέθεσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ
Χρίστος Βερελής, σύμφωνα με την οποία η σημερινή πολιτική ηγεσία του
υπουργείου αρνείται να καταθέσει στη Βουλή τα αποσπάσματα ποινικών μητρώων των
στελεχών υπηρεσιών και εταιρειών ευθύνης του. Στη νέα ερώτησή του, ο κ.
Βερελής αναφερόταν συγκεκριμένα στις εταιρείες ΕΘΕΛ, ΕΛΤΑ και ΗΛΠΑΠ, για τα
στελέχη των οποίων «ουδέποτε κατατέθηκαν τα αιτούμενα δικαιολογητικά, παρ’ ότι
έχουν ζητηθεί με σχετικές ερωτήσεις άλλες τέσσερις φορές»!
Κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών, παρ’ ότι δεν καταλόγιζαν συγκεκριμένες
ευθύνες στον αποπεμφέντα διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΘΕΛ για πράξεις ή
παραλείψεις του κατά τη διάρκεια της θητείας του στην εταιρεία, ανέφεραν
γενικώς ότι «έχουν φθάσει στα αυτιά του Πρωθυπουργού διάφορα και δεν ξέρουμε
αύριο τι άλλο μπορεί να μας προκύψει». Οι ίδιοι κύκλοι υποστήριζαν, ωστόσο,
ότι ο κ. Κανελλόπουλος ίσως να είναι υποψήφιος για το αξίωμα του δημάρχου
Βούλας στις δημοτικές εκλογές.
Πάντως, στην επιστολή «παραίτησής» του, ο κ. Κανελλόπουλος αφήνει σαφείς
αιχμές για τη συνεργασία του με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών
Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), όπου μεταξύ άλλων αναφέρει: «Ο ρόλος μου στην ΕΘΕΛ
είναι πολιτικός αλλά και τεχνοκρατικός. Το τελευταίο διάστημα κάνω
εξαντλητικές και απέλπιδες προσπάθειες προκειμένου να ισορροπήσω τα δύο…».
Εδώ και αρκετό καιρό ήταν γνωστό ότι οι σχέσεις του κ. Κανελλόπουλου με τον
πρόεδρο του ΟΑΣΑ κ. Σ. Σιμόπουλο δεν ήταν καλές (οι δύο άνδρες δεν αντήλλασσαν
ούτε «καλημέρα») και όπως λένε κύκλοι του ΟΑΣΑ ήταν θέμα χρόνου η απομάκρυνση
του πρώτου από την ΕΘΕΛ. Υπηρεσιακοί παράγοντες του ΟΑΣΑ ανέφεραν ότι η ΕΘΕΛ
το τελευταίο διάστημα είχε περιέλθει σε τέλμα, ενώ υπήρχαν διαφωνίες και όσον
αφορά τον τρόπο προμήθειας καυσίμων για τα αστικά λεωφορεία.
Επίσης, τον τελευταίο καιρό δημιουργήθηκε στην ΕΘΕΛ αρνητικό κλίμα σχετικά με
68 προσλήψεις υπαλλήλων (οδηγών κ.λπ.), οι οποίες αναμένεται να κριθούν άκυρες
από το ΑΣΕΠ, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις εντοπίστηκαν πλαστά δικαιολογητικά ή
έγιναν με ελλιπή στοιχεία.
Από την άλλη πλευρά, έντονη ήταν χθες η φημολογία ότι η απομάκρυνση του κ.
Κανελλόπουλου από την ΕΘΕΛ πιθανόν να σχετίζεται με τα έργα συνολικού ύψους
1,5 δισ. ευρώ που πρόκειται άμεσα να δρομολογηθούν από την εταιρεία. Μεταξύ
αυτών, περιλαμβάνεται και η προμήθεια 500 καινούργιων λεωφορείων (ύψους 1,3
δισ. ευρώ), για τα οποία τις προδιαγραφές θα καθορίσει η ΕΘΕΛ.