Μία διαφορά… ύψους τριάντα πέντε εκατοστών μεταξύ συρμών και αποβάθρας,

ένας σταθμός – της Αγίας Παρασκευής – που κανένας δεν γνωρίζει πού θα γίνει,

μία επέκταση που από επίγεια έγινε υπόγεια και τρεις σταθμοί που

ολοκληρώνονται νωρίτερα απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί διαμορφώνουν τον… νέο χάρτη

του Μετρό της Αθήνας για το 2005.

Οι συρμοί του Μετρό είναι κατά 35 εκατοστά… ψηλότεροι από τις πλατφόρμες των

σταθμών Παλλήνης, Κάντζας και Κορωπίου. Έτσι, οι επιβάτες πρέπει να πηδάνε για

να κατέβουν ή να… σκαρφαλώνουν για να ανέβουν στο τρένο. Πρόκειται για τους

τρεις νέους σταθμούς του Μετρό, οι οποίοι θα είναι κοινοί με τον προαστιακό

σιδηρόδρομο και θα λειτουργήσουν μέχρι τον Απρίλιο αν και εφόσον οι υπεύθυνοι

καταφέρουν να βρουν λύση στο πρόβλημα… ύψους που έχει προκύψει.

«Είναι σταθμοί που κατασκευάστηκαν για να εξυπηρετήσουν μόνο τα τρένα του

προαστιακού σιδηροδρόμου, τα οποία έχουν διαφορετικές προδιαγραφές από αυτά

του Μετρό», εξηγούν οι υπεύθυνοι. «Εκ των υστέρων αποφασίστηκε ότι θα

λειτουργήσουν αυτοί οι σταθμοί και ως στάσεις του Μετρό». H πιθανότερη λύση

που εξετάζεται από τους αρμοδίους είναι η προσθήκη ειδικού μηχανισμού στα

βαγόνια του Μετρό, ο οποίος θα ενεργοποιείται όταν τα τρένα προσεγγίζουν τους

τρεις σταθμούς και θα λειτουργεί ως ράμπα που θα καλύπτει το κενό μεταξύ

συρμού και αποβάθρας.

Οι υπεύθυνοι τόσο της «Αττικό Μετρό» όσο και του ΟΣΕ υπολογίζουν ότι μέχρι τον

Απρίλιο θα δοθούν προς χρήση οι στάσεις, έτσι οι κάτοικοι των Μεσογείων θα

εξυπηρετούνται και από το Μετρό. «Είναι επίσης το ζήτημα της σηματοδότησης που

μας απασχολεί. Αλλάζουν οι χρόνοι προσέγγισης στο αεροδρόμιο και η συχνότητα

των δρομολογίων πρέπει να επανεξεταστεί», υποστηρίζουν.

Στην ίδια γραμμή, προς την άλλη κατεύθυνση (Μοναστηράκι), προχωρούν εντατικά

οι εργασίες επέκτασης του δικτύου και αναμένεται να παραδοθεί νωρίτερα από την

προβλεπόμενη ημερομηνία. Πρόκειται για έργα μήκους 4,3 χιλιομέτρων με τρεις

νέους σταθμούς (Βοτανικός, Ελαιώνας, Αιγάλεω). «Είναι ουσιαστικά το μόνο τμήμα

των επεκτάσεων όπου αυτή τη στιγμή… εργάζονται οι μπουλντόζες».

Τα νέα δεν είναι το ίδιο καλά για τον σταθμό της Αγίας Παρασκευής, καθώς ακόμα

δεν έχει αποφασιστεί η ακριβής τοποθεσία όπου θα δημιουργηθεί. Ωστόσο, το

βέβαιο είναι ότι όταν και αν αποφασιστεί πού θα γίνει ο σταθμός, αναγκαστικά

θα διακοπεί η λειτουργία της γραμμής στο τμήμα Νομισματοκοπείο – Χαλάνδρι για

διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών.

Καθυστέρηση επτά μηνών παρουσιάζει και το έργο επέκτασης της γραμμής Άγιος

Αντώνιος – Άγιος Δημήτριος προς το Ελληνικό. H διαδρομή μήκους 5,5 χιλιομέτρων

(η οποία περιλαμβάνει τέσσερις νέους σταθμούς, στην Ηλιούπολη, τον Άλιμο, την

Αργυρούπολη και το Ελληνικό) θα γίνει τελικά υπόγεια. «Οι κάτοικοι και οι

εργαζόμενοι στη περιοχή είχαν σφοδρές αντιδράσεις για τη δημιουργία εναέριας

γέφυρας κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης, την οποία προέβλεπε το αρχικό

σχέδιο», εξηγεί ο συγκοινωνιολόγος της «Αττικό Μετρό» κ. Παναγιώτης Κλήμης.