Αν ακούσατε για κάτι, «εν εξελίξει», χειμερινές ή, έστω, εαρινές παραστάσεις
επιχορηγούμενων, που έκαναν «πρεμιέρα» αρχομένου ή και μεσούντος του Ιουνίου
και παίχτηκαν μια-δυο μέρες, για να «ξαναδουλευτούν» και να παρουσιαστούν
«κανονικά» του χρόνου, μην απορήσετε.
Για να ρίξουν στάχτη στα μάτια του υπουργείου Πολιτισμού τις έκαναν, οι
επιχορηγούμενοι, τις «πρεμιέρες». Για τα μάτια του μόνον…
Ώστε να φανούν «συνεπείς» ως προς τις αιτήσεις που είχαν καταθέσει στο
ΥΠΠΟ – «να, την κάναμε την παράσταση που σας είχαμε υποσχεθεί… » – και να
μπορέσουν να εισπράξουν, φέτος, το παραδάκι. Και του χρόνου βλέπουμε…
Τώρα, αν το υπουργείο χάφτει το κόλπο, θα σας γελάσω… Εκτός κι αν
κάνει τα στραβά μάτια.
|
|
|
|
Το «Έγκλημα και τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι, σε δική του διασκευή για το
θέατρο, θα ανεβάσει, το χειμώνα, στο «Αθηνών», ο Γιάννης Βούρος (φωτογραφία),
επωμιζόμενος και την ερμηνεία του Ρασκόλνικοφ.
Στο ρόλο του ανακριτή Πορφύρη, ο Παύλος Χαϊκάλης, που δε θα
συνεργαστεί, τελικά, με τον Σπύρο Παπαδόπουλο, αφού ακυρώθηκε «Το μαγαζάκι της
γωνίας», για το οποίο είχαν συμφωνήσει.
Να θυμίσω ότι η τελευταία φορά που το έργο έχει παιχτεί στην Ελλάδα
ήταν, τη «σεζόν» 1999 -2000, στο «Αμόρε», απ’ το «Θέατρο του Νότου», σε μια
έξοχη παράσταση του Σέρβου Νικήτα Μιλιβόγιεβιτς, που υπέγραφε και τη διασκευή,
με Λάζαρο Γεωργακόπουλο – Γιώργο Κέντρο.
|
|
Ο ηθοποιός και παραγωγός Βασίλης Χαλακατεβάκης είναι ο νέος διευθυντής
του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας.
Στο οποίο, ο Γιώργος Αρμένης εντατικά ετοιμάζει τους «Αχαρνής» του
Αριστοφάνη, κρατώντας και το ρόλο του Δικαιόπολι. Μαζί του, Λάμαχος, ο Νίκος
Μπουσδούκος, Ευριπίδης και Θέωρος, ο Ντίνος Καρύδης, ο ίδιος ο Βασίλης
Χαλακατεβάκης, Κώστας Μπάρας, Φώτης Μακρής και άλλοι πολλοί…
Τη μουσική του Διονύση Τσακνή, στην πρεμιέρα της Βέροιας (3 και 4
Ιουλίου) και στις παραστάσεις του Ηρωδείου (7 και 8 Ιουλίου, στο πλαίσιο του
Φεστιβάλ Αθηνών), θα εκτελέσουν, «ζωντανά», η Ορχήστρα Πνευστών και η Παιδική
Χορωδία του Δήμου Βέροιας, με τραγουδιστή το συνθέτη.
|
|
|
|
Με την Δέσποινα Μπεμπεδέλη (στη φωτογραφία), τον Γιάννη Ιορδανίδη τον
συνδέει όχι μόνο φιλία, αλλά και η επιτυχία. Μαζί έκαναν, στην Κύπρο, στον
ΘΟΚ, το ’92, «Μαρία Στούαρτ» του Σίλερ, μαζί, το ’95, και «Τρελή του Σαγιό»
του Ζιροντού. Μαζί έκαναν, το ’95 επίσης, και «Χάρολντ και Μοντ» του Χίγκινς,
εδώ, στον θίασο του Γιάννη του Βούρου.
Η τέταρτη συνεργασία τους θα υλοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο του
Προγράμματος Θεατρικών Μονολόγων «Ο Ηθοποιός και ο Σκηνικός του Χώρος», που
οργανώνει η Πολιτιστική Ολυμπιάδα.
Η εξαίρετη ηθοποιός, που «έρχεται» από μια, ακόμα, σπουδαία ερμηνεία,
στο «Καληνύχτα, μητέρα» της Μάρσα Νόρμαν, στο ωραίο, καινούργιο θέατρο «Αργώ»
της Αιμιλίας Υψηλάντη, θα παίξει, με σκηνοθέτη τον Γιάννη Ιορδανίδη, τον πολύ
δυνατό μονόλογο του Κύπριου Γιώργου Νεοφύτου «Μανώλη!», που είχε, προ ετών
ερμηνεύσει, σε άλλη σκηνοθεσία, στον ΘΟΚ και που έχουμε δει και στην Αθήνα,
στην Νέα Σκηνή του Εθνικού.
Στο μεταξύ, ο Γιάννης Ιορδανίδης ετοιμάζει, πυρετωδώς, και το «Παραμύθι
χωρίς όνομα» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, για το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας – θα το δούμε κι
εδώ, στον Λυκαβηττό και στου Παπάγου, τέλος Αυγούστου.
|
|
Αυτό το «θέμα», όμως, το κουλτουρο-φλου, μεγαλόστομο – και άσχετο – «Ο
Ηθοποιός και ο Σκηνικός του Χώρος», στο Πρόγραμμα Μονολόγων, τι το θέλατε,
καλή μου Πολιτιστική Ολυμπιάδα;
Μου θυμίζει εκείνο το – αλήστου μνήμης – «Απόλλων – Διόνυσος», που τα
«χωρούσε» όλα μέσα και που είχε επινοήσει η κούτρα του παλαιού, παρακμάζοντος,
Φεστιβάλ Αθηνών, όταν, κάποια στιγμή, τους κατέβηκε, των αρμοδίων, να ‘χουν
και «θέμα» – τι του λείπει του ψωριάρη… – και γέλασε και το παρδαλό κατσίκι.





