«Έκρηξη» στη ζήτηση αδειών για ίδρυση ιδιωτικών σχολείων κάθε βαθμίδας, και

κυρίως ιδιωτικών ΤΕΕ, ειδικά σε πόλεις της περιφέρειας που οι περισσότερες

μέχρι σήμερα δεν είχαν ιδιωτικά σχολεία, προέκυψε φέτος, όπως υποστήριξε σε

χθεσινή συνέντευξη Τύπου η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ).

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έδωσαν στη δημοσιότητα στοιχεία για 58 νέες άδειες

ίδρυσης ιδιωτικών σχολείων (σε αριθμό τα σχολεία είναι όμως περισσότερα, αφού

μία άδεια μπορεί να περιλαμβάνει δύο σχολεία, ένα Γυμνάσιο και ένα Λύκειο

λ.χ.) όλων των βαθμίδων, οι 39 εκ των οποίων αφορούν πόλεις της περιφέρειας.

Και εκτίμησαν ότι φέτος στην ιδιωτική εκπαίδευση θα στραφούν κάπου 10.000

μαθητές περισσότεροι από πέρυσι, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό αύξησης

περίπου 8%.

Πέρυσι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων

κάθε βαθμίδας, από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο και τα ΤΕΕ, ήταν 91.000,

σύμφωνα όμως με τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ κ. Μιχ. Κουρουτό ήταν κάπου 110.000,

καθώς στους πίνακες του υπουργείου δεν συμπεριλαμβάνονται τα ξένα σχολεία που

λειτουργούν στη χώρα.

Σχεδόν διπλάσια

Σημειώνεται, ότι «ΤΑ ΝΕΑ» είχαν εντοπίσει το φαινόμενο της εξάπλωσης των

ιδιωτικών σχολείων στην περιφέρεια από τις 27 Ιουλίου. Τότε είχαν αναφερθεί με

αναλυτικό ρεπορτάζ στο νέο τοπίο που τείνει να διαμορφωθεί στην ιδιωτική

εκπαίδευση, όπου ειδικά τα ιδιωτικά σχολεία της περιφέρειας κοντεύουν να…

διπλασιαστούν από τη μια χρονιά στην άλλη.

Εμφανίζονται επιχειρηματίες σε πόλεις όπως η Λιβαδειά, τα Ιωάννινα, η Λάρισα,

το Αγρίνιο, η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, η Πρέβεζα, ο Βόλος κ.α. που πιστεύουν ότι

η επένδυσή τους θα έχει αποτέλεσμα, απορροφώντας προφανώς μαθητές από τα

δημόσια σχολεία.

Το αν οι προβλέψεις τους ­ που απαιτούν και μεγάλες οικονομικές επενδύσεις ­

θα επαληθευθούν, είναι ένα ερώτημα.

Και ιδιωτικά ΤΕΕ

Είναι ωστόσο αξιοσημείωτο ότι εκτός από τις 58 νέες άδειες ίδρυσης ­ που δεν

σημαίνει αυτομάτως ότι τα σχολεία αυτά θα λειτουργήσουν όλα από φέτος αφού η

άδεια ίδρυσης δεν συνεπάγεται και άμεση λειτουργία ­ η ΟΙΕΛΕ έδωσε στοιχεία

για 11 ιδιωτικά Γυμνάσια και 6 Λύκεια που σίγουρα θα ανοίξουν τις πύλες τους

σε λίγες ημέρες σε 8 περιφερειακές πόλεις, καθώς αυτά, εκτός από άδεια

ίδρυσης, έχουν πάρει ήδη και άδεια λειτουργίας.

Επίσης, ενδεικτικό του ενδιαφέροντος των ιδιωτών και για την Τεχνική

Εκπαίδευση πλέον, είναι ότι ­ πάντα σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ ­ ενώ μέχρι σήμερα

υπήρχαν σε όλη τη χώρα περίπου 80 ιδιωτικά ΤΕΕ με μόλις 6.500 μαθητές

συνολικά, φέτος πήραν άδεια λειτουργίας άλλα 64!

Οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης προφανώς προσδοκούν να απορροφήσουν μαθητές

και από τα δημόσια ΤΕΕ…

Πάντως ο κ. Κουρουτός υποστήριξε ότι, παρά τη διαφαινόμενη «άνθηση» της

ιδιωτικής εκπαίδευσης, το κράτος δεν ελέγχει αποτελεσματικά τους

επιχειρηματίες, με αποτέλεσμα ορισμένοι να αυθαιρετούν συχνά εις βάρος των

εκπαιδευτικών-υπαλλήλων τους, σε σχέση με τους μισθούς, τις απολύσεις κ.λπ.

Για τον λόγο αυτό, η ΟΙΕΛΕ απείλησε μάλιστα με απεργιακές κινητοποιήσεις.

Προτάσεις βελτίωσης

Εξάλλου, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τις προτάσεις της ΟΙΕΛΕ για

τις βελτιώσεις στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και το εξεταστικό σύστημα εν

όψει των αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας που θα ανακοινωθούν ­ πιθανότατα ­

αύριο Πέμπτη.

Σε σχέση με το εξεταστικό, θεωρούν ότι ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ πρέπει να

αλλάξει, ώστε να μη μετράει ο βαθμός της Β’ Λυκείου και η εισαγωγή να κρίνεται

μόνο από την απόδοση των μαθητών της Γ’ τάξης σε 8 πανελλαδικώς εξεταζόμενα

μαθήματα, 3 κατεύθυνσης, 4 γενικής παιδείας και ένα επιλογής, με καθιέρωση

συντελεστών βαρύτητας για κάθε μάθημα.

Η ΟΛΜΕ, από την πλευρά της, με χθεσινή επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου

Παιδείας διαμαρτύρεται για την απόφαση του υπουργείου να καταργήσει 9

ειδικότητες από τα ΤΕΕ, υποστηρίζοντας ότι δημιουργεί προβλήματα στους μαθητές

που είχαν ήδη επιλέξει αυτές τις ειδικότητες και ζητεί άμεση ανάκληση της

απόφασης.

Επίσης, οι καθηγητές κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις για την αναβάθμιση των

ΤΕΕ, σύμφωνα με τις οποίες πρέπει να ενταχθούν στη λυκειακή βαθμίδα, να

αποκτήσουν ισότιμα απολυτήρια με αυτά του Ενιαίου Λυκείου, να καταργηθεί το

προπαρασκευαστικό εξάμηνο που σήμερα προβλέπεται για την εισαγωγή αποφοίτων

τους στα ΤΕΙ, να κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, κ.α.