ΣΤΗΡΙΞΕ ΚΙ ΕΣΥ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΔΡΟΜΕΑ, ΜΠΟΡΕΙΣ!

7 + 1 τρόποι με τους οποίους οι σύντροφοι όσων γράφουν πολλά χιλιόμετρα έχουν τη δυνατότητα να τους δείξουν την αγάπη και την ενίσχυσή τους

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/10/2017 08:00 |
Στήριξε κι εσύ τον δικό σου δρομέα, μπορείς!
Μαζέψτε φίλους και κάντε... κερκίδα σε σημεία της διαδρομής ενός σημαντικού αγώνα του/της δρομέα συντρόφου σας. Η εικόνα από τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Οι ειδικοί στις σχέσεις λένε πως οι κοινές δραστηριότητες φέρνουν το ζευγάρι πιο κοντά. Μάλλον στη λίστα των δράσεων αυτών που λειτουργούν σαν την κόλλα για την κατάσταση του ερωτικού δεσμού δεν θα έχουν το τρέξιμο. Στις πρώτες θέσεις τουλάχιστον. Κι αυτό γιατί το αγαπημένο χόμπι για πολλούς όσο καλό μπορεί να κάνει σ' έναν άνδρα ή σε μια γυναίκα τόσα σύννεφα μπορεί να φέρει στη σχέση τους, ειδικά όταν ο άλλος δεν είναι διατεθειμένος να σηκωθεί απ' τον καναπέ και να πάρει τους δρόμους παρέα με τον αγαπημένο του. Αντί όμως οι σύντροφοι των δρομέων να πονοκεφαλιάζουν για την απαιτητική συνήθεια του έτερού τους ημίσεος, μπορούν να τη δουν ως μια ευκαιρία για να γίνουν οι πιο θερμοί τους... τσιρλίντερς, ώστε να τους/τις σπρώξουν ακόμα πιο μπροστά. Προς τις καλύτερες επιδόσεις στους στίβους και κατ' επέκταση στην κρεβατοκάμαρα!

1. Ρωτήστε κι ακούστε

Οσο κι αν σας φαίνονται βαρετές οι λεπτομέρειες για τα τέμπο, τις εκκινήσεις και τις κάλτσες σύσφιγξης, για τον άνδρα ή τη γυναίκα της ζωής σας είναι σημαντικό κεφάλαιο στην καθημερινότητά τους. Ρωτήστε τους λοιπόν για το πώς πάει η προπόνηση, την πρόοδο που κάνουν και τους στόχους τους ώστε να δείξετε έμπρακτα την υποστήριξη προς το πρόσωπό τους, κι ας μην πολυκαταλαβαίνετε τι σας απαντούν.

2. Σεβαστείτε το πρόγραμμά τους

Η αλήθεια είναι δύσκολη. Οι αγώνες ξεκινούν νωρίς το πρωί. Τα long runs δεν μπορούν να γίνουν ό,τι ώρα θέλετε και το χρονοδιάγραμμα των δρομέων δεν είναι αρκετά ευέλικτο. Δεν υπάρχει νόημα λοιπόν να τους ζητάτε να προσαρμόζουν το πρόγραμμά τους ανάλογα με τις δικές σας ανάγκες. Είναι προτιμότερο να τους αφήνετε να σηκώνονται νωρίς μόνοι τους το πρωί με ησυχία κι αν θέλουν να κοιμηθούν με τις κότες, να μην τους πιέζετε να ξενυχτήσετε σ' εκείνο το πάρτι που σας κάλεσαν. Σκεφτείτε πως εφόσον ξεμπερδέψουν με το τρέξιμο, θα έχουν αρκετό χρόνο για να τον αφιερώσουν σε σας.

3. Βγάλτε σχέδιο

Οταν προπονούνται για έναν σημαντικό αγώνα, πρέπει να έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους και οι εκπλήξεις δεν τους βοηθούν καθόλου. Ειδικά αν στην εξίσωση μπαίνουν και οι υποχρεώσεις της οικογένειας, τότε ο προγραμματισμός της άσκησης γίνεται επικίνδυνη αποστολή. Αντί να γκρινιάζετε λοιπόν ότι το τρέξιμο είναι η προτεραιότητά τους και όχι εσείς, βοηθήστε τους να φτιάξουν ένα σχέδιο για να χωρέσουν όλες τις ανάγκες τους στο 24ωρο και να αποφύγετε τα μούτρα, το άγχος και τα προβλήματα.

4. Εχετε έτοιμο φαγητό μετά το long run

Υστερα από ένα κουραστικό long run, το τελευταίο πράγμα για το οποίο θέλει να ανησυχεί ο δρομέας είναι το τι θα φάει για την αποκατάστασή του. Θέλουν το τραπέζι στρωμένο με το που θα πατήσουν το πόδι τους στο σπίτι και το πιάτο γεμάτο με καλούδια. Υγιεινά πάντα ε;. Διαφορετικά ένας καφές ή ένα γάλα κι ένα σνακ κάνουν καλά τη δουλειά τους. Αν δεν έχετε πολύ χρόνο στη διάθεσή σας, μπορείτε να συνεννοηθείτε ώστε η διαδρομή της προπόνησής τους να καταλήξει στο αγαπημένο σας εστιατόριο, όπου μπορείτε να φάτε παρέα. Αρκεί βέβαια να έχετε πακετάρει γι' αυτούς μια αλλαξιά ρούχα και πετσέτα.  

5. Ετοιμάστε ένα πακέτο δώρων πριν από
τους μεγάλους αγώνες τους
Δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο. Αυτή η χειρονομία δείχνει πως τους ακούτε όταν μιλάνε και θέλετε να τους δώσετε ένα χεράκι για να τα πάνε καλά στη δοκιμασία τους. Δεν χρειάζεται να βάλετε πολλά πράγματα στο δώρο αλλά λίγα και αρκετά χρήσιμα στον αγώνα τους. Κάλτσες συμπίεσης, τζελάκια και αντηλιακά σε σας φαίνονται ασήμαντα, αλλά για τον αγαπημένο σας κάνουν τη διαφορά. Αν νιώθετε πολύ γενναιόδωροι, καλή ιδέα είναι να τους τροφοδοτείτε με όλα αυτά τα καλούδια κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους.

6. Κάντε τους... κερκίδα στον αγώνα τους

Τίποτα δεν μπορεί να τους δώσει μεγαλύτερο κουράγιο από ένα χαμόγελο, μια χειρονομία ή μια γλυκιά κουβέντα την ώρα που ιδρώνουν στον δρόμο. Μπόνους δύναμης δίνουν αυτοσχέδιες επιγραφές, κουδούνες και σφυρίχτρες για ρυθμό. Γι' αυτό κοιτάξτε από νωρίς τη διαδρομή του αγώνα και αποφασίστε πού θα σταθείτε για να επευφημήσετε τον σύντροφό σας. Σε όσα περισσότερα σημεία της κούρσας βρεθείτε τόσο το καλύτερο. Ενημερώστε τον για το πού θα είστε, ώστε να σας αναζητάει στο πλήθος. Αν διαθέτει ο αγώνας ενημερωτική εφαρμογή, γραφτείτε ώστε να μπορείτε να ακολουθείτε ευκολότερα την πορεία του.

7. Μην ξεχνάτε να πανηγυρίζετε

Είτε πρόκειται για τα ταπεινά πέντε χιλιόμετρα είτε για τον Μαραθώνιο, σημασία έχει ο τερματισμός, ο οποίος πρέπει να εορτάζεται σωστά. Βεβαιωθείτε ότι έχετε σχεδιάσει κάτι για μετά την ολοκλήρωση του αγώνα ως επιβράβευση της προσπάθειας που κατέβαλε ο δικός σας άνθρωπος. Δεν χρειάζεται να είναι ένα μεγάλο πάρτι, αλλά μια βόλτα για καφέ ή φαγητό. Αν μάλιστα η υποστήριξη που δείξατε ήταν αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς με φίλους και συγγενείς, τότε τα μεθεόρτια επιβάλλονται.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ