Το Βέλγιο, έγραψε στο twitter ο Ιαν Τζέιμς Πέιρσλι, επιβεβαίωσε τη φήμη του ως της πιο αλλόκοτης χώρας στη Γη. Το σχόλιο αποκτά διπλή αξία όταν προέρχεται από έναν βορειοϊρλανδό πολιτικό, δηλαδή από κάποιον που δεν ζει και στο πιο φυσιολογικό μέρος του κόσμου. Και αποκτά ακόμη περισσότερη εάν λάβει υπόψη του κανείς την αφορμή με την οποία διατυπώθηκε. Αυτή ήταν η έκκληση των βελγικών Αρχών το βράδυ της Κυριακής προς τους πολίτες να μη δημοσιεύουν στο Διαδίκτυο πληροφορίες σχετικά με τις επιχειρήσεις της αστυνομίας κατά των τρομοκρατών. Τις επόμενες ώρες τα σόσιαλ μίντια πλημμύρισαν με φωτογραφίες από γάτες –πιθανότατα σε μια επίδειξη βελγικού υπερρεαλισμού. Και χθες η βελγική αστυνομία ανάρτησε στον λογαριασμό της ένα μπολ με γατοκροκέτες ως ανταπόδοση στη βοήθεια που της προσφέρθηκε.

Το χιούμορ ξόρκιζε πάντοτε τον φόβο. Οι Βρυξέλλες μεταλλάχθηκαν μέσα σε λίγες ώρες. Εως τα ξημερώματα του Σαββάτου δεν είχαν χάσει τον επαρχιώτικο ρυθμό τους παρά το γεγονός ότι, εκτός από διοικητική πρωτεύουσα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και έδρα της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας που είναι, ανακάλυψαν πως αποτελούν και άντρο της ισλαμικής τρομοκρατίας. Το γεγονός ότι μετατράπηκαν σε μια έρημη πόλη μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, με τους κατοίκους σε κατ’ οίκον περιορισμό και τους στρατιώτες στους δρόμους, δικαιώνει μάλλον εκείνον τον βορειοϊρλανδό πολιτικό: οι Βρυξέλλες παραμένουν η αλλόκοτη πρωτεύουσα του πιο αλλόκοτου κράτους στον κόσμο.

Το Βέλγιο είχε κερδίσει από το 2011 τον χαρακτηρισμό του αλλόκοτου ως η χώρα που έμεινε επί 249 ημέρες ακυβέρνητη και μάλιστα χωρίς να καταρρεύσει. Το κοντράστ με μια χώρα του ευρωπαϊκού Νότου που κυβερνάται αδιαλείπτως τα τελευταία πέντε χρόνια από επίδοξους σωτήρες και βρίσκεται συνεχώς στα όρια της κατάρρευσης είναι πολύ έντονο για να περάσει απαρατήρητο. Κι αυτή είναι μια χώρα αλλόκοτη. Οχι όμως επειδή οι πολίτες της θα συνέδραμαν την αστυνομία της σε μια επιχείρηση κατά της τρομοκρατίας με γάτες, ούτε επειδή ο στρατός στους δρόμους δεν θα δημιουργούσε περίεργους συνειρμούς. Αλλά για τους ακριβώς αντίθετους λόγους.