] ΚΑΝΟΥΝ ΠΛΑΚΑ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ;

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/01/2011 07:00 |

ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, όπως και στα περισσότερα ζητήµατα της ευρύτερης πολιτικής, το πρόβληµα δεν είναι ποτέ η απάντηση. Είναι το ερώτηµα. Αν δεν θέσεις το σωστό ερώτηµα, αποκλείεται να πάρεις τη σωστή απάντηση.

ΠΑΡΤΕ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ τις αγορές. Ποτέ δεν θα καταλάβεις τι σου λένε, αν δεν συνειδητοποιήσεις σε τι ακριβώς απαντούν. ∆ιότι, εξ όσων θα έπρεπε να έχουµε αντιληφθεί τους τελευταίους δεκαέξι µήνες, οι αγορές µόνο τις δικές µας απορίες δεν ενδιαφέρονται να λύσουν.

ΔΙΟΤΙ ΤΙ ΛΕΜΕ εδώ και δεκαέξι µήνες; Οτι οι αγορές µάς έχουν στήσει στον τοίχο είτε επειδή είναι κερδοσκόποι είτε επειδή τα έκαναν θάλασσα οι προηγούµενες κυβερνήσεις – άρα, αν η σηµερινή κυβέρνηση τα κάνει σωστά, οι ίδιες αγορές θα µας ανοίξουν την αγκαλιά τους.

ΚΟΛΟΚΥΘΙΑ ΤΟΥΜΠΑΝΑ! Η θεωρία των κερδοσκόπων καταρρίφθηκε επισήµως µε ειδική έρευνα που διενήργησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: τα spreads ανέβηκαν αποκλειστικά από τις δικές µας ανοησίες.

ΣΕ ΠΑΡΑΠΛΗΣΙΟ συµπέρασµα κατέληξε και ειδική εξεταστική επιτροπή της γαλλικής Βουλής υπό τον σοσιαλιστή Ανρί Εµανιελί, σύµφωνα µε την οποία δεν προκύπτουν στοιχεία κάποιου «οργανωµένου παιχνιδιού» µεταξύ οίκων αξιολόγησης και µεγάλων hedge funds.

ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ αβάσιµη είναι η θεωρία ότι οι αγορές µάς τιµωρούν επειδή υπήρξαµε «κακά παιδιά». Μεταξύ µας, ούτε που τους νοιάζει. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να τοποθετήσουν αποδοτικά τα χρήµατά τους, ακόµη κι αν τα δανείσουν στα χειρότερα παιδιά του κόσµου.

ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ, οι αγορές δεν αποφασίζουν µε γνώµονα το χθες αλλά µε κριτήριο το αύριο. ∆εν τους νοιάζει το παρελθόν αλλά οι προοπτικές.

ΚΑΙ ΤΙ προοπτικές έχει µια χώρα που βυθίζεται στην ύφεση, που πρέπει να εξυπηρετήσει ένα χρέος µεγαλύτερο από το 150% του ΑΕΠ και έχει δανειακές ανάγκες της τάξης του 30-50% του ΑΕΠ για µία διετία; Υπάρχει κανείς σοβαρός άνθρωπος που θα πάρει σοβαρά αυτήν τη χώρα; Αµα βρείτε, να µου τον δείξετε...

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ η φωτογραφία που βλέπουν οι αγορές. ∆εν τους ενδιαφέρει ούτε αν είναι «κοπρίτες» οι δηµόσιοι υπάλληλοι, ούτε αν είναι «λαµόγια» οι πολιτικοί, ούτε πόσα µάζεψε η περαίωση, ούτε αν θα γίνουν µετατάξεις στα µέσα µαζικής µεταφοράς, ούτε πόσα φαρµακεία θα ανοίγουν το Σάββατο. ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ που βλέπουν οι αγορές, στο θεµελιώδες ερώτηµα της προοπτικής, η χώρα µας δεν δίνει καµία πειστική απάντηση. Γι’ αυτό ακριβώς προεξοφλούν τη χρεοκοπία της.

ΔΙΟΤΙ Η ΑΛΛΗ ερµηνεία είναι ότι οι αγορές κάνουν πλάκα.

Αλλά, πιστέψτε µε, το χρήµα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να το ρίχνουν στην πλάκα.

Στη φωτογραφία που βλέπουν οι αγορές, στο θεµελιώδες ερώτηµα της προοπτικής, η χώρα µας δεν δίνει καµία πειστική απάντηση. Γι’ αυτό ακριβώς προεξοφλούν τη χρεοκοπία της

46
Κάποιος
13/01/2011 23:39
Μην μιλάτε χωρίς να έχετε διαβάσει οικονομικά, παρά μόνο τα κουραφέξαλα που κυκλοφορούν κομμουνιστές, αριστεροί και εξυπνάκηδες της πλάκας.

Πότε θα ωριμάσει ο Έλληνας, να συνειδητοποιήσει ότι ο καπιταλισμός δεν είναι τέλειος, αλλά είναι η μόνη λύση και (έστω κι αν δεν το παραδεχόμαστε), μας αρέσει! Μας αρέσουν οι μάρκες, οι ανέσεις, η ποικιλία σε όλα τα είδη... Δύο εβδομάδες να αλλάζαμε σύστημα θα παρακαλούσαμε γονατιστοί να επιστρέψει ο καπιταλισμός, που τόσο εύκολα βρίζουμε...

Ρωτήστε και τους καημένους τους Ρώσους, τους Κινέζους, τους Τσέχους... Τον αποχωρίζονται τον καπιταλισμό? ΟΧΙ...

Λοιπόν ας μην τα ρίχνουμε στο σύστημα, γιατί λειτουργεί μια χαρά σε τόσες χώρες του εξωτερικού. Όσο κι αν πονάει, η αλήθεια είναι μια: φταίμε εμείς και κανένας άλλος...
ZAM
13/01/2011 19:32
Για μένα χρεοκοπία σημαίνει οτι κανείς δεν μας δανείζει καί ζουμε με όσα παραγουμε. Πληρωνόμαστε με δραχμές. Καί μάλλον θα μας πάρουν καί ότι ευρώ έχουμε στίς Ελληνικές τράπεζες. Δηλαδή αντίο ταξιδάκια στην Ευρώπη, βενζίνες για μερσεντές, λεφτά για κινητά, κλπ, κλπ. Βάζουμε καί κανένα κηπο για να τρωμε κάνα λαχανικό. Το κάπνισμα κόβεται λόγω ανάγκης. Τό ίδιο τα μπουζούκια. Φανταστείτε κατάσταση αλά Βουλγαρία το 1970! Άμα σας αρέσουν αυτά συνεχίστε να απεργείτε καί να μην δουλεύετε!
ΤΣΙΠΙΣ ΟΕ
13/01/2011 16:23
ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΝΙΣΥΡΙΟ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΕΣΕΙΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ?
τσαντιλας
13/01/2011 01:31
οι αγορες ; τι είναι οι αγορες ο σύγχρωνος ινδιάνικος αγνωστος θεός που πρέπει να ευμενίσμουμε; υπάρχουν ονοματεπώνημα πλουσίων πίσω απο τις αγορές. με σπίτια,κοτερα,δουλους
νικος
13/01/2011 00:30
ξερετε ποσες φορες χασανε οι ευρωπαιοι λεφτα απ την ελλαδα;ειμαστε το πρωτο πιστολι της αγορας.
RAN
13/01/2011 00:25
Σήμερα ο υπουργός εσωτερικών της Τουρκίας απαντώντας στις παρεμβάσεις του Παπανδρέου μέσα στην ίδια την Τουρκία , είπε οτι δεν θα τους δώσει μαθήματα αυτός που ξεπούλησε την χώρα του στους μεσίτες και τις τράπεζες για να το χρέος.... Σίγουρα τους πείραξαν τα λεγόμενα του .. αλλά αυτή είναι η γνώμη όλων για τους πολιτικούς μας...
Κώστας
13/01/2011 00:17
Ξεκινώντας απο μία υποθετική και αρκετά προσωπική θεώρηση, έχετε στήσει ολόκληρο άρθρο, που φυσικά δικαιολογεί ένα καλό μεροκάματο σε μιά εφημερίδα σαν τα ΝΕΑ. Φαντάζομαι οτι αυτό το λέτε ''δημιουργική δημοσιογραφία''. Ποιός, άραγε, είπε οτι "αν η σηερινή κυβέρνηση τα κάνει σωστά, οι ίδιες αγορές θα ας ανοίξουν την αγκαλιά τους"; Κώστας
Μετανάστης
12/01/2011 23:55
Κακά τα ψέματα, χωρίς προϋποθέσεις για να θέλει να κάνει κανείς επένδυση στην Ελλάδα, λεφτά δε μπαίνουν για ανάπτυξη. Το τι έπρεπε να έχει κάνει εδώ και 36 χρόνια όλο αυτό το οικοδόμημα-χάρτινος πύργος που λέγεται Ελληνικό κράτος, το ξέρετε. Κια βέβαια, είναι τζάμπα μαγκιά να λένε μερικοί "δε βαριέσαι, ας κυρήξουμε πτώχευση, και τι έγινε; Το ξένο κεφάλαιο μας έβαλε τη θηλιά στο λαιμό, ας τη κόψουμε να ανασάνουμε" Βέβαια, αν ήταν τα δικά σας χρήματα που επενδύσατε στο φερέγγυο Ελληνικό κράτος και τα βλέπετε με το κυάλι τώρα, ίσως σκεφτόσαστε διαφορετικά. Για ποιά φτήνα προϊόντα μιλάτε; Μπορεί να είνα φτηνά για το χοντρέμπορα με τη κοιλιά που παίρνει το ακτινίδιο 40 λεπτά το κιλό, αλλά εσένα το πουλά 2 ευρώ το κιλό. Τόσο βαριά και πολυέξοδη είναι η διαδικασία της μεταφοράς και διακίνησης; Ο δε τελευταίος των Μοϊκανών, ο τουρισμός, αρμέγει καλά τους ξένους, ε; Αν δε σοβαρευτήτε, να σηκώσετε τα μανίκια για δουλειά και να σταματήσετε να δίνετε σημασία στις "αγορές" και τους οίκους (για να μη πω τίποτα άλλο), δε θα βγείτε από το σκοτάδι.
ONASIS
12/01/2011 21:34
Βρε οι Εβραιοι τα κανουν ολα ξυπνηστε,τι να σας πει ο Πρετεντερης οι Εβραιοι και οι 678 Αδελφες αυτοι φταινε...τελεια και παυλα, και μια συμβουλη γραφετε ρε λιγα τι κατεβατα ειναι αυτα ;Παρλαπιπες ε Παρλαπιπες..
StavrA
12/01/2011 21:15
Εξακολουθειτε να μην δημοσιευετε τις απόψεις μου. Αντι να λογοκρίνετε δεν πάτε να πλύνετε κανα πιατο μπας και πάρει τη σκυταλη κανένας που δεν φοβαται να πει την αλήθεια. Αφηστε την καραβάνα και σε κανα άλλον να γλυψει κανα κοκκαλο.
Π.Κ.
12/01/2011 19:40
ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ κάνετε και μας υπενθυμίζετε το μητρικό "γνώση του ευατού" !
(Δυστυχώς δεν είναι το αντικείμενο της δουλειάς μου, και δεν μπορώ να το γράψω σωστά στα αρχαία ελληνικά.)

Δεν είστε πολιτικοί, και φυσικά δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις πιά, στο θέμα :
"Θέλουν πραγματικά οι έλληνες να ζουν μελλοντικά σε μία ακέραιη, περήφανη Ελλάδα ;"
Είναι βαρύτατη η ευθύνη των δημοσιογράφων ΕΠΙΣΗΣ !

Αλλά :
1. Ας καταλάβουν επιτέλους οι έλληνες πολίτες, (με έμφαση στους πολιτικούς) ότι δεν γίνεται να παρανομούν, χωρίς τιμωρία. Αποτρεπτικότατο κατά πονηρών ιδεών.
2. Ας προταθούν ενδεικτικές λύσεις προς αποτροπή της χρεοκοπίας. Όσο "αστείες" κι αν ακούγονται.
Οι πολιτικοί θα καταλάβουν επιτέλους, ότι αυτοί οι ηλίθιοι έλληνες αγαπούν τη χώρα τους.

ΔΕΝ έχουμε τη ΔΥΝΑΜΗ πιά να ακούμε συνεχώς κλαψουρίσματα.

Και μάλλον " ο σώζων ευατό σωθείτω" είναι μία λύση γιά τους ηλίθιους
σε ΤΕΛΙΚΗ ανάλυση...
Ή μήπως όντως είμαστε ;
ΧΡΟΝΗΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ
12/01/2011 19:06
ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑΝΝΗ ΔΕΝ ΒΛΕΠΑΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ.ΔΕΝ ΒΛΕΠΑΤΕ ΤΗΝ ΑΚΥΒΕΡΝΗΣΙΑ.ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΑΓΑΤΕ ΓΙΑ ΙΣΧΥΡΟ ΧΑΡΤΙ,ΓΙΑ ΤΑΚΤΙΚΙΣΤΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΦΟΡΑ ΤΑ ΠΡΟΤΕΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΠΙΕΙ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΣΑΣ.ΕΙΣΑΣΤΕ ΟΜΩΣ ΛΑΒΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΙΤΣΗ.ΠΑΝΤΩΣ Ο ΜΥΧΙΟΣ ΠΟΘΟΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΠΛΗΡΩΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ.
Κοινός Νους
12/01/2011 17:53
Οι αγορές ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ούτε κάνουν ΠΛΑΚΕΣ απλά χρησιμοποιούν ΕΣΕΝΑ τον ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ για να ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΟΥΝ μια λανθασμένη εικόμα για το ΑΥΡΙΟ βάσει του οποίου όπως λες, αποφασίζουν αποκομιζοντας τεράστια κέρδη. ΦΙΛΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΕ ΕΣΥ ΑΠΛΑ ΕΙΣΑΙ Η ΜΑΡΙΟΝΕΤΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΙΖΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥΣ αλλά πες και σε ''μας με τι αντίτιμο ;;;;
Ολοι αφήνεται την πλουτοκρατία στο απυρόβλητο τυχαίο....
12/01/2011 17:45
Ο Γ. Παπανδρέου οδηγεί τη χώρα με μαθηματική ακρίβεια και στην τυπική πτώχευση και μάλιστα με τους χειρότερους δυνατούς όρους. Διότι μιλάμε για μια πτώχευση που θα ελέγχουν και θα κατευθύνουν τρόικα και χρηματιστικό κεφάλαιο, επιβάλλοντας στη χώρα μια δουλεία και λεηλασία δεκαετιών. Η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου προσέδεσε τη χώρα στο νεοαποικιακό ζυγό της τρόικας και στη μνημονιακή οικονομική και κοινωνική ερήμωση για να αποσοβήσει, υποτίθεται, τη χρεοκοπία. Υπέβαλλε σε ουσιαστική χρεοκοπία τον ελληνικό λαό για να αποφύγει την τυπική χρεοκοπία της οικονομίας, προκειμένου να αποπληρώνονται κανονικά οι πιστωτές μας, με τους ληστρικούς όρους που έχουν επιβάλλει. Τώρα, με την κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου οδεύουμε σε μια κατάσταση όπου θα έχουμε και τρόικα και μνημόνιο και ελεγχόμενη από τους δανειστές μας πτώχευση, ως μια νέα φάση ακόμα χειρότερης λεηλασίας χωρίς μέλλον!!! Την ίδια ώρα στη δεινή αυτή θέση δεν βρίσκεται μόνο η Ελλάδα αλλά και συνολικότερα η περιφέρεια της ευρωζώνης. Το ευρώ τώρα αποδεικνύεται ως μηχανισμός επίτασης των ανισοτήτων και των ανισορροπιών, άρα μηχανισμός διάλυσης και αποσύνθεσης.
NK
12/01/2011 17:09
Εσεις κύριε Πρετεντέρη δεν ήσασταν που στηριζατε την προσπαθεια του κυριου πρωθυπουργου για να μην χρεοκοπησουμε και να πληρωνονται και καλα οι μισθοι και οι συνταξεις ;
Εσεις δεν ησασταν που μιλουσατε για το θαυμα της Ιρλανδίας , τον΄''''ευρωπαικο Τιγρη΄'' και τη φοβερη αναπτυξη και πως θα επρεπε να τους μοιασουμε;
Εσεις δεν προσπαθησατε να προωθησετε το σχεδιο στηριξης των τραπεζων το οποιο ακομη και σημερα εχει τεραστιο κοστος για το Ελληνικο κράτος και για τον Ελληνα ;
Αληθεια για τις εγχωριες τραπεζες γιατί δεν λετε τιποτα; αυτες δεν μας δανειζουν; δεν ανηκουν στις ''''αγορές'''';

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
12/01/2011 16:34
Νομίζω ότι το σημερινό σου άρθρο έχει δυο σωστές επισημάνσεις. Η πρώτη είναι ότι πρέπει να θέσεις το σωστό ερώτημα για να πάρεις την σωστή απάντηση. Ποιοι έκριναν ότι δεν φταίνε οι κερδοσκόποι;;; Μήπως κατά τύχη οι κριτές είναι οι ίδιοι που μας δανείζουν;;; Μήπως οι κριτές είναι οι ίδιοι που μας πουλάνε;;; Μήπως οι κριτές είναι αυτοί που αυξάνουν το κέρδος τους από την σημερινή κατάσταση της χώρας μας;;; Ποια είναι η ευρωπαική επιτροπή κι από ποιούς αποτελείται;;;

Το δεύτερο σωστό είναι ότι η χώρα μας δεν έχει προοπτική. Κι επειδή οι αγορές δεν κάνουν πλάκα το επόμενο ερώτημα είναι γιατί μας δανείζουν;;; Να χάσουν 500 δις ούτε να το σκεφτούμε. Ποιες είναι αυτές οι αγορές;;; Από ποιους διοικούνται;; Μήπως τελικά ο στόχος είναι αρχικά η οικονομική εξαθλίωση των Ελλήνων, ο επιπλέον δανεισμός της χώρας ώστε να αναγκαστούμε να πουλήσουμε τα λεγόμενα φιλέτα της δικής μας περιουσίας σε τιμές εξευτελιστικές;; Μήπως τελικά ο στόχος είναι φτηνά Ελληνικά χέρια μέσα από τις συνεχόμενες μειώσεις μισθών;;; Μας λένε ότι πρέπει να γίνουμε ανταγωνιστικοί. Αλήθεια τι παράγουμε;;;; Και γιατί δεν είμαστε ανταγωνιστικοί όταν έχουμε τους χαμηλότερους μισθούς της Ευρώπης;;; Μήπως ο Πακιστανός που τον έχουν οι μεγαλοτσιφλικάδες – επιδοτούμενοι αγρότες πληρώνεται τόσο ακριβά που κάνουν τα ελληνικά αγροτικά προιόντα ακριβά;;; Ο τζίρος των ελληνικών επιχειρήσεων έχει πέσει κατακόρυφα, Αν μειωθούν κι άλλο οι μισθοί δεν θα πέσει κι άλλο;;; Πόσες ακόμα εταιρείες θα κλείσουν μη αντέχοντας την συνεχόμενη πτώση τζίρου και κερδών;;; Τι θα γίνει με τις άλλες Ελληνικές επιχειρήσεις;; Μήπως αυτές αναγκαστούν να ξεπουληθούν σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες;;;;

Ο στόχος είναι ο οικονομικός έλεγχος μας, το πέρασμα της Ελληνικής επιχείρησης σε ξένα χέρια, την εκμετάλλευση του τουρισμού μας και των όποιων κοιτασμάτων πετρελαίου – αερίου από ξένες πολυεθνικές εταιρείες. Και για να μεγιστοποιηθεί το κέρδος των φίλων μας θα πρέπει το κόστος εργασίας να είναι μικρό ώστε μα μπορούν να παράγουν και να πουλούν τα προιόντα τους στις ανερχόμενες τεράστιες αγορές της Κίνας και της Ινδίας. MADE IN GREECE…….

Μήπως τελικά όλα αυτά είναι μια συνωμοσία των τριάντα ανθρώπων στο πλανήτη που ελέγχουν τις περίφημες αγορές;;;; Δεν νομίζω να είναι και ιδιαίτερα δύσκολο να συνεργαστούν. Έχουν χρόνο να βγάλουν τα ματάκια τους αργότερα.

Δημήτρης
Κωνσταντινος Νισυριος
12/01/2011 16:18
"...δεν προκύπτουν στοιχεία κάποιου "οργανωμένου παιχνιδιού" μεταξύ οίκων αξιολόγησης και μεγάλων henge funds".
Αχ, κύριε Πρετεντερη μου, δεν γνωρίζεις πως να αξιολογείς τα αποτελέσματα των ερευνών. Δεν χρειάζονται "οργανωμένα παιχνίδια" μεταξύ τους. Γιατί το παιχνίδι έχει καθορισμένους στόχους και στρατηγική και παίζεται σε ένα και μοναδικό γήπεδο. Έτσι, όσα γκολ και να μπουν, το κέρδος των ιδιοκτήτων είναι σίγουρο. Τώρα, η Ελλάδα έχει μια τελευταία επιλογή. Να φύγει από το γήπεδο και να γυρίσει στις αλάνες.

Dimitris
12/01/2011 16:11
Κύριε Πρετεντέρη πόσο δίκαιο έχετε. Η χώρα με ευθύνη αποκλειστικά της σημερινής κυβέρνησης οδηγείτε σε βέβαιη καταστροφή. Η πολιτική της εξαντλείται στο δίπτυχο. 1) Γενικό επίπεδο κούρεμα μισθών - ημερομισθίων και συντάξεων και 2) Αύξηση κάθε είδους φόρου (ΦΠΑ, μερισμάτων, Ακίνητης Περιουσίας, τεκμήρια, τεκμήριο Α'' κατοικίας, καυσίμων, ποτών, τσιγάρων, κατανάλωσης, διόδια κλπ, κλπ.) Η ανάπτυξη είναι άγνωστη λέξη.
n/a
12/01/2011 16:09
Na erthoun oi agores na tous kanoume securitise ta esoda apo ta diodia!
A_K
12/01/2011 15:44
Είμαστε σοβαροί και καθόμαστε και ακούμε τον κάθε Πρετεντέρη; Εδώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας δήλωσε επίσημα πως για όλα φταίνε οι κερδοσκόποι (συγκεκριμένα αυτοί του Σίτι), και διέταξε την ΕΥΠ (!) να ξεσκεπάσει το βρώμικό τους παιγνίδι. Λέτε να μην ήξερε τι έλεγε;
Αργυρός Μανώλης
12/01/2011 15:26
Πέρα από τις σωστες η λάθος αποψεις που εκφράζει ο κος Πρετεντέρης σχετικά με την κατασταση και την προοπτικη της Ελληνικής οικονομίας το υφος με το οποιο τις αναλύει (ξερολικο, αλλαζονικο,συχνα αντφατικο κλπ κλπ) περισοτερο προκαλουν πανικό παρά ενημερωνουν τον κοσμο. Χρησιμοποιει πολυ συχνα (ειδικα στην τηλεοραση) την εκφραση οτι οι αγορες κανουν πλακα χασκογελώντας ο ιδιος . Δεν γνωρίζω ποιος πραγματικά ειναι ο σκοπος του.
Πιστευει οτι πραγματι ενημερωνει τον κόσμο; Μηπως πίσω απο αυτά που λεει κρύβονται συμφέροντα που αγνοει ο πανικόβλητος κοσμος;
Προσωπικά εκνευρίζομαι να τον παρακολουθώ γιατί ειναι αλλαζών και υπεροπτης.
Επι της ουσίας οι αγορές κανουν την δουλεια τους-δανιζουν λεφτά .(και οχι πλάκα). Αν η Ελλαδα ηταν μια οργανομενη χώρα που οι πολιτικοι της ασκουσαν υπευθηνα την δουλεια τους και δεν ακολουθουσαν πολιτικες κατασπαταλησης του δημοσιου χρηματος η δεν συνεβαλαν σε υποπτες συναλλαγες αν ο δημόσιος τομέας εμοιαζε με αυτόν των οργανομένων χωρων και πολλα αν ακομη , τότε η οικονομική κατασταση αλλα και η εικονα της δεν θα ηταν αυτή που ειναι σημερα και οι αγορές θα αισθανοντουσαν ασφαλεις να μας δανισουν με καλλιτερους ορους. Οι υπευθυνοι της ενημέρωσης μας ομως ας σοβαρευτουν και να χαμηλωσουν τους τονους αντί να πανικοβαλουν τον κόσμο. Αν πραγματι επιθυμουν την πραγματική ενημέρωση και οχι την στήριξη ασχετων με τα δικά μας συμφερόντων . Ο κος Πρετεντέρης ειναι σιγουρο οτι η συμφεροντα εξυπηρετει η ειναι ασχετος.
Αργυρός Μανώλης
12/01/2011 15:26
Πέρα από τις σωστες η λάθος αποψεις που εκφράζει ο κος Πρετεντέρης σχετικά με την κατασταση και την προοπτικη της Ελληνικής οικονομίας το υφος με το οποιο τις αναλύει (ξερολικο, αλλαζονικο,συχνα αντφατικο κλπ κλπ) περισοτερο προκαλουν πανικό παρά ενημερωνουν τον κοσμο. Χρησιμοποιει πολυ συχνα (ειδικα στην τηλεοραση) την εκφραση οτι οι αγορες κανουν πλακα χασκογελώντας ο ιδιος . Δεν γνωρίζω ποιος πραγματικά ειναι ο σκοπος του.
Πιστευει οτι πραγματι ενημερωνει τον κόσμο; Μηπως πίσω απο αυτά που λεει κρύβονται συμφέροντα που αγνοει ο πανικόβλητος κοσμος;
Προσωπικά εκνευρίζομαι να τον παρακολουθώ γιατί ειναι αλλαζών και υπεροπτης.
Επι της ουσίας οι αγορές κανουν την δουλεια τους-δανιζουν λεφτά .(και οχι πλάκα). Αν η Ελλαδα ηταν μια οργανομενη χώρα που οι πολιτικοι της ασκουσαν υπευθηνα την δουλεια τους και δεν ακολουθουσαν πολιτικες κατασπαταλησης του δημοσιου χρηματος η δεν συνεβαλαν σε υποπτες συναλλαγες αν ο δημόσιος τομέας εμοιαζε με αυτόν των οργανομένων χωρων και πολλα αν ακομη , τότε η οικονομική κατασταση αλλα και η εικονα της δεν θα ηταν αυτή που ειναι σημερα και οι αγορές θα αισθανοντουσαν ασφαλεις να μας δανισουν με καλλιτερους ορους. Οι υπευθυνοι της ενημέρωσης μας ομως ας σοβαρευτουν και να χαμηλωσουν τους τονους αντί να πανικοβαλουν τον κόσμο. Αν πραγματι επιθυμουν την πραγματική ενημέρωση και οχι την στήριξη ασχετων με τα δικά μας συμφερόντων . Ο κος Πρετεντέρης ειναι σιγουρο οτι η συμφεροντα εξυπηρετει η ειναι ασχετος.
νικήτας διρραχιώτης
12/01/2011 15:26
είναι βασικό να δούμε που μπορούμε να αναπτυχθούμε, και να δουλέψουμε σοβαρά εκεί. Και πολλές επιλογές δεν υπάρχουν. Βαρεια βιομηχανία δε μορούμε να αποκτήσουμε, τουλάχιστον όχι στο ορατό μέλλον. Αλλά αγροτικό προιόν έχουμε, και μάλιστα πολύ καλό, από τα καλύτερα. Μόνο που δεν έχουμε μεγάλη παραγωγή εκεί που υπάρχει ζήτηση, γιατί κολλήσαμε στα επιδοτούμενα. Δεν έχουμε καλή τυποποίηση, γιατί είμαστε του χύμα. Δεν έχουμε σωστό μαρκετινγκ γαιτί είμαστε του αρπα-κ''ολλα και της αρπαχτής. Και δυστυχώς είμαστε και του καφενείου, πολλές φορές. Αρα θέλει σοβαρή δουλειά ο αγροτικός τομέας
Επίσης θέλει δουλειά ο τουρισμός, μακρυά από βλακώδεις κινητοποιήσεις που διώχνουν το ξένο χρήμα μακρυά. Ο μόνος τρόπος βελτίωσης δεν είναι πια μόνο η μείωση του αριθμητή (μείωση δαπανών) αλλά κυρίως η αύξηση του παρονομαστή (ε΄ξαγωγή προιόντων και εισαγωγή τουριστών).
Τώρα και λίγη βοήθεια στη βιοτεχνία -αλήθεια γιατί οι στολές του στρατού αγοράζονται από τους κινέζους? μετρήθηκε στο κόστος τους και οι χαμένες ελληνικές θέσεις εργασίας, οι χαμένες εισφορές, οι χαμένοι φόροι, οι πληρωμές επιδομάτων εργασίας? ή μονο κάποιες μίζες παίξανε ρόλο?
Αριστοφανίδης
12/01/2011 15:25
Προσωπικά θα συμφωνήσω με τον κ. Καραγιαννίδη (Καραγιαννίδης 12/1/2011 09:47).

Πλάκα μας κάνουν που και που. Για παράδειγμα, ο τρόπος φυγής βασικών κατηγορουμένων για το σκάνδαλο Siemens, οι αναφορές κάποιων κυρίων ότι πήραν "χρηματοδότηση" απο την Siemens χωρίς να έχουν υποστεί το παραμικρό, το υποβρύχιο που γέρνει, τα τανξ χωρίς πυρομαχικά, το συρματόπλεγμα στον Έβρο αφού έχουν περάσει 500.000 λαθρομετανάστες, τα spread στα ύψη μέσα σε μόνο κάτι μήνες κτλ ... θα μπορούσαν να είναι κάλλιστα μέρος μιας σάτιρας !!!
Αφού δεν παίζει ρόλο το παρελθόν, τότε γιατί δεν χρεωκοπούμε;
12/01/2011 15:25
Καταρχάς, συμφωνώ ότι δεν συνωμοτούν όλοι εναντίον της Ελλάδας, και κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτό το ανόητο κρύψιμο των δικών μας ευθυνών. Και σίγουρα δεν νοιάζονται οι αγορές για το αν τα φαρμακεία θα είναι ανοιχτά και Σαββάτο. Από την άλλη όμως, είναι ολοφάνερο ότι υπάρχουν και στημένα παιχνίδια, δηλαδή εφημερίδες, οίκοι αξιολόγησης, κτλ, που εκμεταλλεύονται την κατάσταση ώστε να προωθήσουν συμφέροντα. Όσον αφορά το ότι οι αγορές δεν νοιάζονται για το παρελθόν, τότε γιατί δεν κηρύσσουμε πτώχευση και επίσημα, και προς τους ομολογιούχους δηλαδη; (γιατί σε διάφορα άλλα θέματα υπάρχει ήδη πτώχευση, όπως π.χ. οι οφειλές του δημοσίου προς επιχειρήσεις) Η προοπτική τής χώρας σύμφωνα με τα λεγόμενά σας θα είναι αυτή που είναι, και θα έχουμε απαλλαγεί από αρκετά βάρη τότε! Προφανώς δεν έχει βάση αυτό, γιατί το παρελθόν που θα έχει "δημιουργηθεί", θα είναι επιζήμιο. Συνεπώς, όλοι νοιάζονται για το παρελθόν, κι αυτό γιατί,μέσω της συμπεριφοράς στο παρελθόν μπορούν να κάνουν εκτιμήσεις και να έχουν την εικόνα για το μέλλον.
ανώνυμος
12/01/2011 15:15
κύριε Πρετεντέρη η χώρα έχει δυνατότητες να αναπτυχθεί και να πείσει τις αγορές. Αλλά η ζημιά 30 χρόνων ψευτολαϊκισμού και Τσοβόλα δώστα όλα δεν πρόκειται να ανατραπεί σε 30 μήνες. Οι εφηβείες στην Ελλάδα διαρκούν πολύ...
megas219
12/01/2011 14:48
"Μερικές φορές τα πράγματα είναι πολύ απλά. Ολα τα άλλα είναι κολοκύθια τούμπανα!"Agis Δεν ξέρω τι έκανες εσύ τόσα χρόνια, ήσουν μαζί και τα έτρωγες μάλλον..εγώ δούλευα από όταν ήμουν φοιτητής και έχω πληρώσει όλους τους φόρους μου και τους λογαριασμούς μου. Το κεφάλι μου θα το έχω ψηλά. Εσύ, σκύψε να σε σβερκώσουν και υπόμεινε τις επιπτώσεις για τις αμαρτίες άλλων. Συνήθειες της τουρκοκρατίας δύσκολα κόβονται...
ΓΙΑΝΝΗΣ Κ.
12/01/2011 14:11
Λέγοντας αγορές εννοούμε, βέβαια, τον ληστρικό χρηματιστηριακό καπιταλισμό.
SPYROS
12/01/2011 13:58
Η ημιμαθεια ειναι το χειροτερο πραγμα και ιδιαιτερα οταν αυτη αφορα κυβερνητικους παραγοντες. Η ''Αγορα'' και οι ''Κερδοσκοποι'' δεν ειναι κατι το αυλο, το διαβολικο. Ειναι συγκεκριμενοι οργανισμοι και ανθρωποι με ονοματεπωνυμο. Goldman Sacks, Morgan Stanley, George Soros, Warren Buffet, κλπ, κλπ. Διαχειριζονται τεραστια χρηματικα ποσα ειτε σαν χρηματοπιστωτικοι οργανισμοι ειτε σαν funds που αντιπροσωπευουν χρηματα επενδυτων (ανθρωπων με περιουσια εως χρηματα απο τις εισφορες των ασφαλιστικων ταμειων απλων εργαζομενων) με κυριο στοχο την υψιστη αποδοση των επενδυομενων χρηματων! Τι πιο απλο και πιο πρακτικο! Και ομως αυτην την συνηθισμενη διαδικασια καποιοι ανικανοι να κυβερνησουν και να δωσουν λυσεις σε ουσιαστικα ζητηματα εθνικης οικονομιας, την παρουσιαζουν σαν κατι το μεταφυσικο και εργο του διαβολου! Οι αγορες δεν κυνηγανε κανενα. Απλα εκμεταλλευονται την ανικανοτητα καποιων χωρων να απαλλαγουν απο τα διαρκη λαθη τους και απο την βλακεια τους! Η Ελλαδα μετα την χουντα ειχε Μηδενικο (0) δημοσιο χρεος. Για την ακριβεια τα πρωτα 2 χρονια διακυβερνησις του Κων. Καραμανλη το χρεος της Ελλαδας ηταν 0,330 εκατομμυρια!!!! επι Παπανδρεου πηγε στα 60 εκατ., επι Μητσοτακη στα 90 εκατ., επι Σημιτη στα 190 εκατ., επι Κωστα Κ. στα 280 εκατ., και επι Γιωργακη στα 340 εκατ.! Αυτη η σειρα και οι αριθμοι σας δειχνουν την απλη αληθεια! Επι χουντας ειχαμε μερικες απο τις πιο αποδοτικες και καλυτερες βιομηχανιες στην Ευρωπη (χαρτι, τυποποιημενα αγροτικα προιοντα, υφαντουργια, βαρια βιομηχανια, κλπ) ενω σημερα εχουμε απλα καποιες μικρες βιομηχανικες μοναδες και βιοτεχνιες ενω η αγροτικη μας παραγωγη (καποτε το υποστυλωμα της οικονομιας μας) πλεον φυτοζωει! Αυτο επειδη καποιοι ''δημοκρατες'' αποφασισαν να πλουτισουν εις βαρος της χωρας τους και του λαου αυτου! Δεν μας φταινε οι αγορες και οι κερδοσκοποι. Αυτοι που ψηφιζουμε μας φταινε!
ThrylosOLE
12/01/2011 13:01
Πρετεντέρη, Πρετεντέρη, Πρετεντέρη
σ'' έχω γραμμένο στο παλιό μου το τεφτέρι.

Παραδέχομαι όμως ότι για βάζελος δεν τα λες και άσχημα.
Agis
12/01/2011 12:46
Αν κάποιος από όλους μας εδώ είχε πχ 50000Ε στην άκρη και ήθελε να τα επενδύσει, θα αγόραζε Ελληνικά ομόλογα?? Οταν ο καθένας μας απαντήσει σε αυτή την απλή ερώτηση θετικά τότε θα έχουν πέσει και τα spreads. Μεχρι τότε, δουλειά και κάτω τα κεφάλια.
Μερικές φορές τα πράγματα είναι πολύ απλά. Ολα τα άλλα είναι κολοκύθια τούμπανα!
Στέφανος Μάνος
12/01/2011 12:22
Έχετε άδικο αν πιστεύετε ότι το παρελθόν μας δεν επηρεάζει τα σημερινά spreads. Ο καθηγητής Rogoff του Harvard κατατάσσει την Ελλάδα στους serial defaulters (όπως λέμε serial killers) και τεκμηριώνει τον χαρακτηρισμό θυμίζοντας ότι από τη σύσταση του νεώτερου ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα στα μισά χρόνια η Ελλάδα ήταν είτε σε κατάσταση αδυναμίας πληρωμής είτε σε αναδιάρθρωση χρεών. Καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει παρόμοιο παρελθόν. Μόνο δύο τις Ν. Αμερικής μας περνούν κατά τι. Το παρελθόν μας και η γενικευμένη άποψη ότι πρέπει να επιδιώξουμε αναδιάρθρωση (μαζί με τα λαϊκά κινήματα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ) δικαιολογούν τη μεγάλη επιφυλακτικότητα των αγορών.
Γιωργος Π
12/01/2011 12:21
και τότε τι μας δείχνατε στα δελτία ρε Πρετεντέρη; Λυσσάξατε και με τους οίκους αξιολόγησης, λυσσάξατε και για τα σπρeads, εσείς τα προβάλλατε όλα αυτά με τόση ζέση και έρχεστε σήμερα να αποδείξετε τι; Ό, τι είστε άκυρος;. Καλά αυτό το ξέραμε. Η παραπάνω αράδα έχει θέση μόνο στο "αγαπητό μου ημερολόγιο". Δεν είστε ικανός να αρθρώνετε δημόσιο λόγο. Για την ακρίβεια δεν είστε καν επικίνδυνος πια..Εκτεθήκατε υπερθετικά και μέσα στα πολλά φώτα δεν καταφέρατε να κρύψετε τη λύσσα για χρήμα που φαίνεται στα μάτια σας, υπηρετώντας ένα σύστημα τόσο καλά, που μόνο ένας αναξιοπρεπής και πουλημένος θα μπορούσε (φωτό).
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.
12/01/2011 11:45
Αδιέξοδη λογική! Δε μας λέτε και πώς θα αποκτήσουμε ανάπτυξη για να μας εμπιστευτούν οι δανειστές; Αρκετά με την ανατολίτικη κλάψα!
megas219
12/01/2011 11:02
Δε βλέπουμε όμως τις αγορές να κάνουν επιθέσεις σε Μ.Βρετανία, Γαλλία κλπ, σε χώρες δλδ με μεγαλύτερο χρέος από την Ελλάδα και με τραπεζικούς οργανισμούς οι οποίοι έχουν ισολογισμούς πάνω από 100% του ΑΕΠ των χωρών τους και αποθεματικό ελάχιστο... Μήπως αυτές οι επιθέσεις οργανώνονται για κάποιο άλλο λόγο; Δυστυχώς ή ευτυχώς δε θα πιστέψω το πόρισμα της γαλλικής βουλής ούτε από οποιοδήποτε άλλο. Δεν μπορώ να συμβιβαστώ με το γεγονός ότι όλα αυτά γίνονται για να καλυφθεί το λογιστικό χρήμα και η αδυναμία του συστήματος. Είναι γελοίο φαινόμενο λοιπόν, οι πολιτικοί ηγέτες ενός έθνους να παραδέχονται δημοσίως ότι δέχονται επιθέσεις από τις "αγορές", χωρίς ίχνος υπερηφάνειας. Μου θυμίζει το στρατηγό άνεμο...για γέλια και για κλάμματα Όπως έλεγε και ο Μπακαλόγατος : "Ποιος είναι αυτός ο ΙΚΑς;! Δεν τον πληρώνω εγώ...!"
Αμανατιδης Κωστας
12/01/2011 10:39
.....ουτε αν ειναι λαμογια οι πολιτικοι ουτεαν ειναι "παπαγαλακια"οι δημοσιογραφοι.......
Χριστοφορος Ε.
12/01/2011 10:34
Αραγε ο Σουβλακοφαγος της Ραφηνας πως τα βλεπει τα πραγματα απο εκει μακρια...?

Τι να σκεφτεται για τα 5 πετρινα και μοιραια χρονια που μας κληροδοτησε, διπλασιαζοντας τις πρωτογενεις αναγκες του Δημοσιου?
StavrA
12/01/2011 10:30
Tόσα χρόναι αγωνίστηκαν οι κυβερνήσεις απο Ανδρεα Παπανδρέου και ισως και παλαιοτερα για αυτό το μαζικό ξεπουλημα στους Εβραίους. Τώρα σας έπιασε η απορία;
Που ήσαστε όλοι οι έγκριτοι δημοσιογράφοι όταν τα λεφτά για επενδύσεις εγιναν μισθοί και φαγοπότια;
Τόσα χρονια που γίνεται το μεγαλο φαγοπότι με τις αγροτικές επιδοτήσεις, με τις χωματερες με όλα τα χρήματα της ΕΟΚ που δώθηκαν για επενδύσεις και φαγώθηκαν για να βγάζουν κάποιοι εφημερίδες, και καποιοι να το πάιζουν δημοσιογάφοι γιατί δεν τα λέτε; Ονοματα δεν τολμάμε να θίξουμε. Βάλαμε ενα γενικό τίτλο αγορές και τελειώνουμε.
Τις μίζες που πήρε ο Γιωργακης για να μας παει στο ΔΝΤ και σε αυτες τις αγορές θα τολμήσει να τις αποκαλύψει κανείς;
Ετσι και αλλιώς η δικαιοσύνη κοιμάται και αναπαυετεται σε αυτόν τον τοπο.
Mittas Parmen
12/01/2011 10:08
Πολλα συνχαρητηρια στον κο Πρετεντερη για τις αποψεις του που διατυπωνει εδω και πολλα χρονια,με αποφασιστικοτητα,ορθολογισμο και κυριως με θαρρος. Ευχομαι να συνεχισετε με το ιδιο παθος (απο τις στηλες του Βηματος,των Νεων και στο Δελτιο ειδησεων του MEGA) προς ολες τις κατευθυνσεις. Φιλικωτατα ενας αναγνωστης σας ! Μηττας Παρμενιων
Κώστας
12/01/2011 09:58
Η φωτογραφία που βλέπουν οι αγορές για την Ιρλανδία ή την Πορτογαλία η ακόμη και για την Ισπανία ποιά είναι; Ούτε εκεί υπάρχουν προοπτικές; Μήπως οι αγορές δεν βλέπουν προοπτική πουθενά στην ευρώπη; Δηλαδή η Ευρώπη από ανταγωνιστής των Η.Π.Α. μετατράπηκε σε λίγο χρόνο υποψήφια για χρεωκοπία. Έχει λογική αυτό; Για να απαντήσω στο ερώτημα του άρθρου, ναι κύριε Πρετεντέρη, οι αγορές κάνουν πλάκα με την ανοησία των ηγετών της Ευρώπης που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κρίση χρέους με περισσότερο χρέος.
sil
12/01/2011 09:50
Κ. Πρετεντερη αν είναι έτσι όπως τα λέτε τότε κάποιοι Πολιτικοί της σημερινής κυβέρνησης πρέπει να πάνε στην Φυλακή!!
Τα σπρεντ πήραν τον ανήφορο μόλις έδωσαν στην δημοσιότητα για τα πλαστά στοιχεία της ΝΔ και το διατυμπάνιζαν στο εξωτερικό! !Το πασοκ είναι κι αυτό το ίδιο υπεύθυνο με την ΝΔ !! Οι λογίστηκες αλχημείες των υπουργών του Σημίτη που έκαναν το μέγα θαύμα τις δήθεν ανάπτυξης του 5% πριν το 2004 ήταν μια φούσκα και ένα έγκλημα με συνυπεύθυνους την κυβέρνηση του χοντρού!! Μιλάμε για πολύ μασά!!
Υπάρχει δόλος για όλοι αυτήν την κατάσταση και μας πάνε κατευθείαν στον γκρεμό για να τα ξεπουλήσουν στις εταιρίες των γερμανών και των Γάλλων στην υγειά των κορόιδων!!
Καραγιαννίδης
12/01/2011 09:47
Απορώ, πού τα βρήκαν τόσα χρήματα αυτές " οι αγορές " και δανείζουν αβέρτα όλα τα κράτη, ανεβοκατεβάζουν τα spreads και σε τελική ανάλυση κυβερνούν τον κόσμο όλο! Εγώ πάντως πάντως δεν αποκλείω την περίπτωση να κάνουν και την πλάκα τους πότε, πότε!!! ( Μόνο εμείς , Γιάννη, έχουμε το προνόμιο να κάνουμε πλάκες; )
Νικηταρας Δ
12/01/2011 09:41
~Μια χαρά σε βρίσκω Johhny!
δεν θα περάσει έτσι το θέμα των διοδίων
12/01/2011 09:16
Κυριε πρετεντερη βρίσκω ανέντιμο να γράφετε κάθε μέρα για ένα διαφορετικό θέμα και να μην κάνετε τον κόπο να απαντήσετε στα δεκάδες σχόλια που αναρτήθηκαν χθές στο άρθρο σας για τα διόδια! Το αφεντικό σας, το οποίο αν δεν κάνω λάθος είναι και ιδιοκτήτης διοδίων, σας επιβάλει να αποσιοπήσετε το θέμα? Προτείνω σε όλους όσους ενδιαφέρωνται να απαιτήσουμε από τον κύριο Πρετεντέρη μία απάντηση σε όλα οσα έχουν ειποθεί!!! οχι πως έχει κάποια θεσμική υποχρέωση (υπάλληλος είναι σαν και εμας και κάνει τη δουλεία που του λέει το αφεντικό του) αλλά γιατί η φωνή του έχει τον τρόπο να ακουστεί και άρα (κατα τη γνώμη μου και μόνο) δε έχει την ηθική υποχρέωση να απαντήσει!!! ας τον πιέσουμε λοιπόν να το κάνει!!!
Τακης.Χ.
12/01/2011 09:12
Εσύ θά έκανες επένδυση στήν Ελλάδα?Αλλο η πλάκα,άλλο η δουλειά.Μήν μπερδεύουμε τήν διασκέδαση μέ τίς μπίζνες.Τά λεφτά δέν βγαίνουν έτσι.Θέλουν υποδομή,σοβαρότητα,εργατικότητα,τιμιότητα,ρεαλισμό,σταθερότητα,προσαρμοστηκότητα,δηλ. μέ λίγα λόγια ότι απουσιάζει παντελώς από τό Ελλαδιστάν.
ΚΟΣΜΑΣ
12/01/2011 09:05
Να σας διαβάζει ο Παπανδρέου?