Τον πολιτικό βηματισμό του μέσα στο πολωμένο πολιτικό κλίμα ψάχνει να βρει το Κίνημα Αλλαγής, σχεδιάζοντας τον οδικό χάρτη για το Συνέδριο του Μαρτίου. Το ηγετικό επιτελείο εκτιμά πως το 2018 θα είναι χρονιά εκλογών –το εγχείρημα του νέου φορέα, επομένως, δεν έχει χρόνο για χάσιμο. Πριν ακόμα από την ίδρυσή του, θα πρέπει όχι μόνο να βάλει τις βάσεις για μια σοβαρή, εναλλακτική πρόταση, αλλά να την κάνει γνωστή στο πολιτικό του ακροατήριο. Με αυτόν τον σχεδιασμό, η Φώφη Γεννηματά θα προτείνει άμεσα στα μέλη του Πολιτικού Συμβουλίου το σχέδιό της για μια «καμπάνια ενημέρωσης», με σκοπό να κάνει γνωστές όχι μόνο τις ιδέες, αλλά και τα πρόσωπα που απαρτίζουν πλέον τον νέο φορέα.

Βασική στόχευση της πρωτοβουλίας της Φώφης Γεννηματά είναι η ενίσχυση της ενότητας σε ένα νέο, διευρυμένο εσωκομματικό σκηνικό. Η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής ήδη από τη συνεδρίαση της Οργανωτικής Επιτροπής (ΟΕΣ) της Κυριακής ζήτησε από τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ να μη δημιουργήσουν «πράσινα» πηγαδάκια. Παρότι δεν ήταν εύκολο, μέχρι το τέλος της ημέρας άνθρωποι που δεν γνωρίζονταν από πριν συστήνονταν μεταξύ τους –από εδώ και πέρα δουλεύουν μαζί. Στο ίδιο πλαίσιο, μεικτά κλιμάκια στελεχών που απαρτίζουν την ΟΕΣ θα πραγματοποιήσουν αποστολές ανά την Ελλάδα, προκειμένου να γνωριστούν με την τοπική κοινωνία και να εξηγήσουν τις προτάσεις στο πολιτικό ακροατήριο της κάθε περιοχής. Παράλληλα, σε επίπεδο ηγεσίας, η Γεννηματά σκοπεύει να προτείνει ομιλίες σε διάφορες πόλεις της ενδοχώρας, μαζί με άλλα μέλη του Πολιτικού Συμβουλίου, έτσι ώστε, όλοι μαζί, να δώσουν το «παρών» σε μέρη όπου η εμφάνιση υψηλά ιστάμενων πολιτικών στελεχών δεν ήταν ποτέ συχνή. Επιδιώκοντας την επιστημονική αναβάθμιση του Συνεδρίου και χρησιμοποιώντας τις επαφές της με το PES, η Φώφη Γεννηματά ήρθε σε επαφή με το Ιδρυμα Friedrich-Ebert. Στο πλαίσιο της συμφωνίας τους, το ίδρυμα θα αναλάβει τη διοργάνωση workshops, κυρίως για νεότερα σε ηλικία μέλη, για το θεωρητικό πλαίσιο του νέου φορέα και τη θέση του σε σχέση με την ευρωπαϊκή Κεντροαριστερά και σοσιαλδημοκρατία.

Νέες ιδέες. Το θέμα της επικοινωνίας των νέων ιδεών απασχόλησε στη συνεδρίαση της Παρασκευής την αρμόδια επιτροπή υπό τον Σταύρο Θεοδωράκη, στην οποία συμμετέχουν μέλη από όλες τις συνιστώσες των κομμάτων –μεταξύ άλλων, οι Θάνος Μωραΐτης, Παύλος Χρηστίδης, Κώστας Αλεξάκος, Σοφία Βαστάκη, Δημήτρης Χαλαζωνίτης, Βαγγέλης Τσόγκας, Θανάσης Ζανιάς και Σωτήρης Κατσέλος. Στόχος της συγκεκριμένης επιτροπής είναι η ενασχόληση με την ταυτότητα του νέου φορέα: το όνομα, το νέο σύμβολο, τα χρώματα και το κεντρικό σύνθημά του. Ολα αυτά μέχρι το Συνέδριο, το οποίο και θα πάρει την τελική απόφαση εγκρίνοντας ή όχι τον σχεδιασμό. Την ίδια στιγμή, στόχος της Σεβαστουπόλεως είναι να πατήσει πάνω στην τεχνική γνώση των συνεδρίων του Ποταμιού, επεκτείνοντάς την. Κάτι τέτοιο στην πράξη σημαίνει δημιουργία πλατφόρμας e-voting, καμπάνιες για αύξηση των μελών και επικοινωνιακό «ξεκαθάρισμα» της αυτονομίας του Κινήματος Αλλαγής, ως κάτι καταρχήν ξεχωριστό από τους ήδη υπάρχοντες σχηματισμούς στον χώρο του Κέντρου και ως κάτι εντελώς διακριτό από τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ. Ενα επιπλέον στοίχημα είναι η προσέλκυση ειδικών κοινών –γυναικών, νέων κάτω των 40, κατοίκων της περιφέρειας, εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και ψηφοφόρων που επέλεξαν να απέχουν στις προηγούμενες εκλογές. Συντονίστρια της όλης προσπάθειας ανέλαβε η διευθύντρια του Γραφείου Τύπου του Ποταμιού Λίνα Παπαδάκη.

Σχετικά με τα διαδικαστικά του Συνεδρίου, οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμα τελειώσει ως προς τον τελικό αριθμό των συνέδρων, ενώ το ποσοστό των ορισμένων και των εκλεγμένων δεν έχει αποσαφηνιστεί. Στόχος είναι να υπάρξει μια –συμφωνημένη από όλους –ισορροπία ανάμεσα στην εκπροσώπηση των κομμάτων και των διαφόρων ρευμάτων μέσα στον νέο φορέα.