Παρ’ όλα αυτά, πίσω από τη γεωπολιτική ανάλυση υπάρχει η οικονομική πραγματικότητα. Δύο φορές βρέθηκε στις ΗΠΑ, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, ο έλληνας Πρωθυπουργός. Σε αμφότερα τα ταξίδια, σημαντική πτυχή του προγράμματος ήταν οι συναντήσεις με παράγοντες της αγοράς και των επιχειρήσεων. Λένε συνήθως ότι στην πολιτική μετράει ο χειρισμός των συμβόλων. Το ίδιο όμως ισχύει και στα οικονομικά. Ας πούμε, αξίζουν να αναφερθούν τα ονόματα διοικητών μεγάλων αμερικανικών επιχειρήσεων που έκατσαν να φάνε –ας είμαστε σοβαροί: που έκατσαν να συζητήσουν την ώρα του μεσημεριανού γεύματος –με τον Σαμαρά στο ξενοδοχείο Four Seasons κατά την τελευταία επίσκεψή του στη Νέα Υόρκη. Προσέξτε: ο ινδός Αντζέι Μπάνγκα είναι επικεφαλής της Mastercard. Ο Τζεφ Μπιουκς έχει το τιμόνι της Time Warner. Ο Ντέιβ Κόουτ είναι αφεντικό της Honeywell και ο Αλεξ Γκόρσκι της Johnson & Johnson. Δεν χρειάζεται να εξαντλήσουμε τη λίστα, μπορούμε απλώς να προσθέσουμε πως, μεταξύ των άλλων, ήταν επίσης γύρω από το τραπέζι η Τζίνι Ρομέτι της IBM που έχει δει τον Πρωθυπουργό και στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς και ο Ράνταλ Στίβενσον της AT&T.
Στους ουρανοξύστες ή στην έρημο, στην Ασία και στη Μέση Ανατολή, ο Σαμαράς επιχειρεί κάτι που κανένας έλληνας Πρωθυπουργός δεν έκανε έως τώρα. Να λειτουργήσει ως κυνηγός επενδύσεων, προωθώντας ο ίδιος προσωπικά τη νέα εικόνα της χώρας. Είναι η άλλη πλευρά της στρατηγικής του πρωτογενούς πλεονάσματος. Μια σημαντική επένδυση από το εξωτερικό, μια κρίσιμη διευθέτηση για την ελάφρυνση του χρέους –ιδού ο διπλός στόχος για τις αρχές του 2014.