Ένα από τα σημαντικότερα έργα για την πρωτεύουσα, το οποίο και αναμένεται να φέρει νέα πνοή στην ασθμαίνουσα κατασκευαστική δραστηριότητα, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, μπαίνει από σε τροχιά υλοποίησης.

Το έργο που πρόκειται να δημοπρατηθεί θα κατασκευαστεί ως «κλασικό» δημόσιο έργο, έχοντας εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 με ποσό 450 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί από την ΕΤΕπ σε ποσοστό 75%.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρώτη φάση, αυτή της προεπιλογή θα ολοκληρωθεί στις 30 Ιουνίου 2017 κι εφόσον οι διαδικασίες εξελιχθούν ομαλά, η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2019 με 8ετή διάρκεια. Μέχρι να γίνει η προεπιλογή ανάμεσα στις εταιρείες που θα συμμετάσχουν, θα πρέπει να ολοκληρωθεί και η περιβαλλοντική αδειοδότηση από την Αττικό Μετρό.

Πρόκειται δε για ένα «γιγαντιαίο» πρότζεκτ που περιλαμβάνει τα έργα πολιτικού μηχανικού, τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, την ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση, την προμήθεια συρμών και τις δοκιμές. Πρόκειται δηλαδή για μια τεράστια εργολαβία για την οποία αναμένεται να κονταροχτυπηθούν όλοι οι μεγάλοι «εγχώριοι» παίκτες, ενώ σίγουρο είναι και το διεθνές ενδιαφέρον.

Η πρώτη φάση της Γραμμής 4, η οποία προκρίθηκε το 2014 με την προσθήκη του τμήματος Ευαγγελισμός – Γουδή, ξεκινά από την περιοχή του Γαλατσίου και διαμέσου της Κυψέλης, του Γκύζη, των Εξαρχείων και του Κολωνακίου φθάνει στο ιστορικό κέντρο και «ανηφορίζει» από Καισαριανή για Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. Θα συναντά το υφιστάμενο δίκτυο στο Πανεπιστήμιο και στον Ευαγγελισμό.