Αλλαγές σε άδειες οδήγησης, πρόστιμα και κυκλοφοριακή αγωγή προανήγγειλε ο Σπίρτζης

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/03/2016 19:51 |
Αλλαγές σε άδειες οδήγησης, πρόστιμα και κυκλοφοριακή αγωγή προανήγγειλε ο Σπίρτζης
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Πηγή: Eurokinissi

Αλλαγές στα πρόστιμα με βάση τη σημαντικότητα της παράβασης, την επίδραση στην οδική ασφάλεια και την οικονομική δυνατότητα του κάθε πολίτη ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης επισημαίνοντας πως δεν προβλέπεται μείωση στα πρόστιμα που έχουν να κάνουν με επικίνδυνες παραβάσεις, όπως επήρεια αλκοόλ.

Ειδικότερα, ο υπουργός απευθύνοντας χαιρετισμό στην ημερίδα «Safe and Sober», με θέμα «Το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ελλάδα και η αντιμετώπισή του», που διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» τόνισε πως το υπουργείο είναι έτοιμο να προχωρήσει σε αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου γύρω από τις μεταφορές και από τις υποδομές.

«Θα έχουμε ένα άλλο θεσμικό πλαίσιο, γύρω από τις άδειες οδήγησης και την κυκλοφοριακή αγωγή, γύρω από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι παραβάτες, γύρω από τα πρόστιμα, που θα επιβάλλονται από εδώ και πέρα, με τρόπο που αυτά να μπορούν να λειτουργούν και όχι να μην υπάρχουν επί της ουσίας» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «τα δρακόντεια μέτρα αυτό που φέρνουν είναι μη μέτρα».

Επισήμανε πως το θέμα της οδικής ασφάλειας και κυρίως της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων μας αφού καθημερινά οι νεκροί, οι τραυματίες από τα τροχαία ατυχήματα, πλήττουν την ελληνική οικογένεια.

«Η πολιτική βούληση μας, τόσο για θεσμικές αλλαγές, όσο και για την ευαισθητοποίηση των πολιτών είναι δεδομένη» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης και ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, την επιστημονική κοινότητα και το Ινστιτούτο Μυλωνά να συνεργαστούν για να αναληφθούν άμεσες πρωτοβουλίες, που θα αναβαθμίζουν την οδική ασφάλεια στη χώρα μας.

Νωρίτερα, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πέτη Πέρκα, τόνισε πως απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων για την βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας επισημαίνοντας παράλληλα πως η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο κουλτούρας και πολιτισμού ενός λαού.

Μάλιστα όπως η ίδια είπε παρότι η χώρα μας έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο στους σχετικούς δείκτες οδικής ασφάλειας για την περίοδο 2010 - 2014, επιτυγχάνοντας 37 % μείωση στον αριθμό νεκρών από τροχαία ατυχήματα, απαιτείται εντατικοποίηση και ενίσχυση δράσεων.

Σε ότι αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, το 2014 από τις 730 συνολικές αφαιρέσεις αδειών οδήγησης οι 590 οφείλονταν στην οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ενώ το 2015, για τις 900 αφαιρέσεις συνολικά, ο αριθμός ανήλθε στις 780 αντιστοίχως.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη -Μυλωνά, σημείωσε πως η επήρεια αλκοόλ είναι ένας από τρεις βασικούς λόγους θανάτου, οι άλλοι δυο είναι η ταχύτητα και η μη χρήση ζώνης.

Αναφέρθηκε στις δράσεις που υλοποιούνται με αφορμή την Πανελλήνια Εβδομάδα Ασφάλειας (21-27 Μαρτίου) σε όλη τη χώρα για τη σωστή ενημέρωση και πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, που αποτελούν μάστιγα για την κοινωνία μας, (εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, διανομή ενημερωτικού φυλλαδίου από όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας κά.).

Κατά την εναρκτήρια ημερίδα, στον προαύλιο χώρο του υπουργείου παρουσιάστηκε το πρωτοποριακό σύστημα INTERLOCK σε φορτηγό.

Πρόκειται για το σύστημα ελέγχου αλκοόλ σε οδηγό μέσω ανάλυσης εκπνεόμενου αέρα. Βασικό χαρακτηριστικό της εφαρμογής είναι ότι το φορτηγό δεν μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός έχει πιεί.

Τέτοια συστήματα είναι σε λειτουργία στη Σουηδία και σε σχολικά λεωφορεία στη Γαλλία.

17
26/03/2016 05:21
Oi allages panta aforoun tous kolliges kai pote tin dimosia dioikisi pasaleimata diladis ..den vlepoun ekei sta upourgeia pou lumainontai ton meso katanalotiko malaka
οδηγος
25/03/2016 13:13
ποτε επιτελους και στην Ελλαδα θα ειναι υποχρεοτικο το αναμα των φοτων πορειας?
Ενας οδηγός
24/03/2016 14:41
Συγχαρητήρια. Θετικό ότι κάνουμε βήματα εμπρός. Κλείστε και καμιά λακούβα και φτιάξτε πιό ποιοτικά τα (δήθεν) οδοστρώματα. Οσα χρόνια οδηγώ, κινδύνεψα να χάσω τον έλεγχο του οχήματος (auto
26/03/2016 05:23
An erthei kai kamia xounta tha deis kai kanena kalo dromo allios tha xreiasteis na metakomiseis germania
Παρτ Ταιμ Τζομπιστας
24/03/2016 13:33
Εγω τα προστιμα τα κανω ματσο, το Δεκεμβρη δεινουν παντα αφεση αμαρτιων και τα πεταω. Εχω να πληρωσω προστιμα απο την εποχη του Γκαουτσο Κωτσου.
Αποδημος
25/03/2016 21:57
Για το λογο αυτο στην μτριτοκοσμικη Ελλαδα εινα πιο χαλια και απ τη σομαλια, γιατι υπαρχουν κατι ανεσθητοι σαν κι εσενα στη οδηγηση. Τωρα αν το κρατο δεινει αφεση κα αυτο ειναι σαν τα μουτρα σου. Ειναι να ντρεπεται κανεις να λει οτι ειναι Ελληνας. Αμην.
Πάρις
22/03/2016 14:12
Έλαβαν υπ' όψιν τους ότι από το 2010 εως τώρα έχουν σταματήσει να οδηγούν σχεδόν οι μισοί ¨Ελληνες γιατί:ή δεν έχουν λεφτά για βενζίνη ή καθόλου δουλειά;;
Καβαλλαρης
25/03/2016 12:55
Με λιγη καλη τυχη θα σταματησουν να οδηγουν κι οι αλλοι μισοι, να αδειασουν πια οι δρομοι. Να παρουν γαιδουρακια που ταιριαζουν πιο πολυ στο χαρακτηρα τους.
Δημήτρης
22/03/2016 10:38
Μπράβο Αλέξη βάλε μια τάξη. Δυνατά.
ταγκανικα
22/03/2016 09:12
Επικεντρονόμαστε σε κάποιους ανεγκέφαλους που οδηγούν μεθυσμένοι.Για τα καθήκια που οδηγούν τα δίκυκλα στο πεζοδρόμιο,που τα σταθμεύουν σ' αυτό..?Για όλους αυτούς που περνούν με κόκκινο..?..Η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο κουλτούρας και πολιτισμού ενός λαού..συνφωνώ νόμοι υπάρχουν, τους φηφίσαν αυτοί που ψηφίζουμε.Για το λόγο αυτό υπαρχουν οι εκλογές και η δημοκρατία.Υπακούμε όλοι σε αυτούς..? Θα πρότεινα ακόμα πιο αυστηρούς νόμους όπως η κατάσχεση οχήματος,αφαίρεση διπλώματος άδειας κυκλοφορίας και τη φυλάκιση ώς μέτρο προστασίας για τους υπόλοιπους οδηγούς και πεζούς.
Στράτος
25/03/2016 17:38
Οποιος οδηγεί μεθυσμένος εχει μια τεράστια πιθανότητα να προκαλέσει ενα θανατηφόρο ατύχημα. Το να περνά κανείς με κόκκινο ειναι εξίσου επικύνδινο αλλά απο τις στατιστικες φέρεται να υπάρχουν περισσότεροι μεθυσμένοι οδηγοί από τρελούς που το παίζουν ρώσικη ρουλέτα στα κόκκινα φανάρια.
δίκυκλο καθίκι
24/03/2016 14:36
Ταγκανίκα, θα συμφωνήσω σε όλα, εκτός απ τα "καθίκια που παρκάρουν δίκυκλο στο πεζοδρόμιο". Είμαι ένα "καθίκι" που όποτε έχω παρκάρει κανονικά ανάμεσα σε αυτοκίνητα, μου ακουμπάνε συνεχώς την μηχανή τα παρακείμενα αυτοκίνητα με την ίδια άνεση που ακουμπάνε και ένα αυτοκίνητο. Μάθε ότι οι μηχανές στραβώνουν με αυτά και ένα στράβωμα μηχανής μπορεί να αποβεί θανατηφόρο. Ετσι, όσο υπάρχουν άλλα "καθ.." που δεν με σέβονται...θα παραμείνω στην ασφαλή πλευρά της οδήγησης. Ενα δίκυκλο δεν κλείνει πάντα ένα πεζοδρόμιο. Ενα αμάξι όμως στην ίδια θέση, το κλείνει και καλά μάλιστα.
ταγκανικα
28/03/2016 11:54
Σάν παλιός μηχανόβιος που το 1999 είχα Εγγλέζικη χειροποίητη 900cc μηχανή 3 εκ. δρχ μεταχειρισμένη, με όλα τα extra,μέχρι και γιλέκο αερόσακο.Έχω να σου πώ οτί ποτέ δέν την στάθμευσα σε πεζοδρόμιο και οτι ξέρω πολύ καλά το κόστος.Αναρωτήθηκες ποτέ άν μπορεί να ανοίξει η πόρτα του νόμιμα σταθευμένου αυτοκινήτου για να επιβιβαστεί ή να αποβιβαστεί ο κάθε οδηγός ή επιβάτης? Άν περνάει ο γονέας με το καροτσάκι, ή ο ανάπηρος? Σεβάσου για να σε σέβονται.Όλα θέμα παιδείας είναι.Κάφροι μπορούμε να γίνουμε όλοι.Επίσης μπορούμε να είμαστε πολιτισμένοι ή κανίβαλοι.Εμείς αποφασίζουμε.Για το λόγο αυτό υπάρχει η νομοθετική εξουσία.Σκέψου απλά οτι πληρώνεις το μισθό τους για να ψηφίζουν νόμους στους οποίους δέν υπακούς..δηλαδή πετάς τα χρήματα σου
χαρος
22/03/2016 08:34
"η πρόεδρος του ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη -Μυλωνά, σημείωσε πως η επήρεια αλκοόλ είναι ένας από τρεις βασικούς λόγους θανάτου, οι άλλοι δυο είναι η ταχύτητα και η μη χρήση ζώνης" πολυ θολο ακουγεται αυτο. δειξτε μας στατιστικα στοιχεια της τροχαιας. υπαρχουν? η τα φανταζεστε? κανενα στοιχειο για τους ηλικιωμενους που δεν θα επρεπε να οδηγουν και παρ'ολα αυτα οδηγουν και θεριζουν κοσμο?
Αλέξης-Ιωάννινα
21/03/2016 23:44
Αλλαγές στα πρόστιμα με βάση τη σημαντικότητα της παράβασης, την επίδραση στην οδική ασφάλεια και την οικονομική δυνατότητα του κάθε πολίτη ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης. Δηλαδή οι οικονομικά αδύναμοι θα παραβατούν και δεν θα πληρώνουν....Σπίρτο ο Σπιρτζης!!
Στράτος
25/03/2016 17:25
Εγω το καταλαβαίνω διαφορετικά. Οι οικονομικά δυνατοί θα πληρώνουν περισσότερα για να τους πονάει όσο τους αδύνατους.
tsalaperdas
24/03/2016 21:04
kati katalaves poly lathos...an esy exeis isodeima px.500 euro kai o geitonas sou exei 2500...kai oi dyo eiste paranoma parkarismenoi...esy tha fas ..px 25 euro eno o geitonas 70 kapos etsi...