Τέτοιες θαλαμηγοί δεν κάνουν συχνά την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη: με μήκος 99 μέτρων, σχεδόν όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, και πλάτος ίσο με το μισό του ύψους του Λευκού Πύργου, η γαλανόλευκη «Madame Gu», ένα σκαρί με διεθνή βραβεία ντιζάιν, εντυπωσίασε τους Θεσσαλονικείς, από την πρώτη κιόλας στιγμή, που κατέπλευσε στην πόλη, τη βροχερή 11η Απριλίου, έχοντας αφήσει πίσω της τον Βράχο του Γιβραλτάρ, ύστερα από ένα ταξίδι ημερών.

Οπως όμως σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η εμφάνιση και το μέγεθός της θαλαμηγού – όταν καθελκύστηκε το 2013 ήταν το μεγαλύτερο μηχανοκίνητο γιοτ που είχε κατασκευαστεί ποτέ στα ναυπηγεία της Ολλανδίας και το 32ο μεγαλύτερο παγκοσμίως – δεν είναι το μόνο στοιχείο που προσέλκυσε το ενδιαφέρον.

Οι επιβάτες που μεταφέρει στις υπερπολυτελείς καμπίνες της παρέμειναν επί εβδομάδες «αόρατοι» στην πόλη, έχοντας δημιουργήσει έντονη φημολογία γύρω από την ταυτότητά τους, δεδομένης ιδίως της πολυήμερης παραμονής τους.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Στέλιος Αγγελούδης, περιορίστηκε να δηλώσει ότι η συγκεκριμένη θαλαμηγός κάνει ταξίδια σε όλον τον κόσμο και προορίζεται για χρήση από πρόσωπα υψηλού βαλαντίου.

Σε επαφές του ΑΠΕ-ΜΠΕ με τις αρμόδιες αρχές, κατέστη δυνατή η ενημέρωση για τις εθνικότητες των 31 μελών του πληρώματος, αλλά όχι των επιβατών. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, ωστόσο, κάνουν λόγο για εκατομμυριούχους, κυρίως από τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, οι οποίοι ταξιδεύουν ανά τον κόσμο με τη «Madame Gu» (η οποία πλέει υπό σημαία Νήσων Κέιμαν).

Οταν η «Μadame Gu» πέρασε από την Κέρκυρα

H ίδια θαλαμηγός είχε εμφανιστεί ξανά στην Ελλάδα -και συγκεκριμένα στην Κέρκυρα- πέρυσι. Οι πληροφορίες ήθελαν τότε τον ρώσο μεγιστάνα Αντρέι Σκοτς, έναν από τους 300 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου και τον 19ο πλουσιότερο Ρώσο, να περιλαμβάνεται μεταξύ των επιβαινόντων και μάλιστα όχι για τουρισμό, αλλά «για δουλειές».

Τα δημοσιεύματα των ημερών ανέφεραν μάλιστα ότι ο 47χρονος τότε Σκοτς -η περιουσία του οποίου αποτιμάται σε περίπου 8 δισ. δολ.- είχε επισκεφτεί το νησί, προκειμένου να δει από κοντά έκταση, που είχε πωληθεί σε εταιρεία του συμπατριώτη του, Ρομάν Αμπράμοβιτς, και την οποία σκόπευε να αξιοποιήσει τουριστικά.

Όποιοι και αν είναι, πάντως, οι επιβάτες της «Madame Gu», η θαλαμηγός έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στη Θεσσαλονίκη, καθώς αποτελεί ένα πλωτό «θαύμα» μηχανικής και ντιζάιν, που χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Το σκάφος σχεδιάστηκε από το διάσημο γραφείο σχεδιαστών Andrew Winch Designs(AWD), το οποίο μάλιστα, τιμήθηκε με το πολυπόθητο βραβείο “Neptune” για τον εξωτερικό σχεδιασμό της θαλαμηγού.

Παρά το μεγάλο μέγεθός της, η θαλαμηγός, που είναι υπερατλαντικής εμβέλειας, μπορεί να αναπτύξει αρκετά υψηλές ταχύτητες, της τάξης των 24 κόμβων (ανώτατη), ενώ διαθέτει δεξαμενές καυσίμων χωρητικότητας 250.000 λίτρων.

Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης;

Ποιος είναι όμως ο ιδιοκτήτης της θαλαμηγού; Φήμες την ήθελαν να ανήκει στον προαναφερθέντα ρώσο δισεκατομμυριούχο Αντρέι Σκοτς. Ο πατέρας του Αντρέι, Βλαντιμίρ Σκοτς, κατέχει – για λογαριασμό του γιου του – μερίδιο 30% στην εταιρεία συμμετοχών USM Holdings, που μεταξύ άλλων έχει υπό τη σκέπη της τη Metalloinvest, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες μετάλλου παγκοσμίως.

Πρόσφατα, όμως, νομική φίρμα του Λονδίνου έστειλε σε εξειδικευμένο ιστότοπο ναυτιλίας επιστολή, με τη οποία διευκρίνιζε ότι ο Σκοτς ουδεμία σχέση έχει με την ιδιοκτησία της «Madame Gu», παρά τα όσα ακούγονται περί του αντιθέτου. Συνεπώς, το ιδιοκτησιακό της καθεστώς παραμένει γρίφος, όπως και οι λόγοι της επίσκεψής της στη Θεσσαλονίκη: αναψυχή ή δουλειές;