Εκλεισε έπειτα από τέσσερα χρόνια προσπάθειας μια ακόμη ιδιωτικοποίηση, αυτή της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μεταβιβάζεται έναντι 45 εκατ. ευρώ στους Κρατικούς Ιταλικούς Σιδηροδρόμους Ferrovie dello Stato Italiane. Ο διευθύνων σύμβουλος της FS, Ρενάτο Ματσοντσίνι, δήλωσε χθες ότι οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι θα κάνουν επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Τις επόμενες εβδομάδες πωλητής και αγοραστής θα μεταβούν στις Βρυξέλλες, προκειμένου να κλείσει και τυπικά ο φάκελος με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Η επόμενη ημέρα είναι το μεγάλο αγκάθι για τον νέο της ιδιοκτήτη, την τρίτη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία στον χώρο των σιδηροδρόμων, αφού η αλλαγή σελίδας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέεται κυρίως με την ανασύνταξη και τον εκμοντερνισμό της.

Ο μόνος τρόπος για να επανέλθει σε φυσιολογικούς ρυθμούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να αρχίσει ξανά να κάνει σχέδια για δρομολόγια, επιβατικά και εμπορευματικά, και να καλύψει τα κενά σε μηχανοδηγούς, αλλά και να ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα. Τα καλά νέα είναι ότι τα έργα αυτά έπειτα από πολλά χρόνια τελειώνουν. Τις επόμενες εβδομάδες, η ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να λειτουργήσει από την Τιθορέα μέχρι και τον σταθμό της Αθήνας και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει φτάσει ώς τον Πειραιά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για τα υπεραστικά δρομολόγια. Σταδιακά, μέχρι και τον Μάρτιο του 2018, σύμφωνα με τον προγραμματισμό όλο το δρομολόγιο από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα γίνεται και με ηλεκτροκίνητα τρένα.

Στις χθεσινές δηλώσεις του ο Ρενάτο Ματσοντσίνι ενέταξε την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην πολιτική επέκτασης των Ιταλικών Σιδηροδρόμων (FS) στο εξωτερικό, όπως περιγράφεται στο βιομηχανικό σχέδιο 2017-2020 της εταιρείας, που έχει ως στόχο ο τζίρος από διεθνείς δραστηριότητες να ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ ώς το 2026.