Δεκατέσσερα χρόνια μετά την περιπέτειά του στον χώρο της Επιδαύρου, ο γερμανός σκηνοθέτης Ματίας Λάνγκχοφ άκουσε για δεύτερη φορά χθες την εις βάρος του κατηγορία για «προσβολή του μνημείου» της Επιδαύρου. Τότε ο ανήσυχος δημιουργός με τις διεθνείς περγαμηνές, που έχει ανεβάσει και άλλες παραστάσεις αξιώσεων στην Ελλάδα, είχε γίνει στόχος επιθέσεων για την παράσταση των «Βακχών», όπου ο Μηνάς Χατζησάββας εμφανιζόταν σαν γυμνός Διόνυσος. Την Τετάρτη τα μεσάνυχτα ήταν η «αισθησιακή εμφάνιση» της ηθοποιού του, Νικόλ Μαρσί, μεταξύ άνω και κάτω διαζώματος που οδήγησε τον Λάνγκχοφ και το συνεργείο του στον αξιωματικό υπηρεσίας του Γ’ Τμήματος Ασφαλείας Ναυπλίου. Θα έχει άδικο άραγε στο μέλλον αν στις συνεντεύξεις του μεταφέρει μια αίσθηση περί ελληνικής εμμονής με το πρόσωπό του;

Ας πάρουμε, όμως, τα γεγονότα από την αρχή: ο δημιουργός βρέθηκε στην Ελλάδα πριν από λίγες ημέρες με προορισμό το αργολικό αρχαίο θέατρο και κατέλυσε στο ξενοδοχείο Αριστοτέλης. Είχε δε εγκαίρως ζητήσει και λάβει άδεια (άρα είχε καταθέσει σενάριο, το οποίο εγκρίθηκε ύστερα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ και απόφαση του υπουργού Πολιτισμού) προκειμένου να κάνει γυρίσματα στον αρχαιολογικό χώρο, στο πλαίσιο αυτοβιογραφικού φιλμ, όπως αναφέρει η «Εφημερίδα των Συντακτών». Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πλάνα πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ως φόντο σε παράσταση του ιδίου τον προσεχή χειμώνα στην Ευρώπη.

Ο Λάνγκχοφ ήθελε το μνημείο χωρίς κόσμο ώστε το πολυμελές γερμανοελβετικό κινηματογραφικό συνεργείο της Golden Egg Production να κάνει γυρίσματα στο άδειο θέατρο. Αυτό ήταν εφικτό μετά τις 20.00, όταν κλείνουν οι πύλες για το κοινό στον αρχαιολογικό χώρο. Τα γυρίσματα θα διαρκούσαν έως τις 02.00. Κάποια στιγμή ο αρχαιοφύλακας που ήταν βάρδια είδε μεταξύ άνω και κάτω διαζώματος τη νεαρή γαλλίδα ηθοποιό να τρέχει γυμνή, και ξαπλωμένη να κάνει κινήσεις σαν σε ερωτικές περιπτύξεις, οι οποίες καταγράφονταν από τρεις κάμερες. Ο υπάλληλος παρενέβη, διέκοψε το γύρισμα προς στιγμήν και μαζί με τον αρχιφύλακα ζήτησαν από το κινηματογραφικό συνεργείο «να σεβαστούν τον χώρο», καθώς όσα έβλεπαν, σύμφωνα με τη γνώμη τους, δεν αντιστοιχούσαν στο εγκεκριμένο σενάριο που είχαν υπόψη τους. Οταν όμως τεχνικοί και ηθοποιός αγνόησαν τις υποδείξεις τους, εκείνοι ειδοποίησαν το αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα.

Το γύρισμα τελικώς διακόπηκε με παρέμβαση της ΕΛ.ΑΣ. που κατέφθασε στον χώρο, το υλικό που καταγράφηκε από τη σκηνοθετική ομάδα κατασχέθηκε από τις αστυνομικές Αρχές, ενώ σκηνοθέτης και συνεργείο οδηγήθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα στο Ναύπλιο. Υστερα από προφορική εντολή του εισαγγελέα αφέθηκαν όλοι ελεύθεροι, ενώ διέταξε να συνεχιστεί περαιτέρω η προανάκριση, ώστε στη συνέχεια να υποβληθεί η δικογραφία στον αρμόδιο δικαστικό λειτουργό. Εκείνος θα κρίνει αν στοιχειοθετείται αδίκημα, οπότε και θα ασκηθεί ποινική δίωξη, ή αν η υπόθεση τεθεί στο αρχείο. Στη δικογραφία περιλαμβάνονται ήδη οι καταθέσεις των εμπλεκομένων.