Πέντε αιώνες αφότου το θείο Πάθος μελοποιήθηκε για πρώτη φορά, ο νέος συνθέτης Alexander Mills παρουσίασε τη δική του προσέγγιση υπό τον τίτλο «Seven Last Words From The Cross» την περασμένη Παρασκευή στον καθεδρικό ναό του Saint Deiniol στο Μπανγκόρ. Ενα εξαιρετικό πρώιμο δείγμα ήταν το «Maria Plena Virtute», το οποίο γράφτηκε γύρω στο 1510 από τον Robert Fayrfax. Το 1645, εξάλλου, ο Heinrich Schütz παρουσιάζει το έργο «Επτά λέξεις του Ιησού Χριστού». Οι συνθέτες στο πέρασμα του χρόνου δεν έπαψαν ποτέ να εμπνέονται από τα τελευταία λόγια του Ιησού: το 1787 ο Γιόζεφ Χάιντν παραδίδει το ορχηστρικό έργο του «Οι επτά λέξεις του Σωτήρος στον Σταυρό». Δύο αιώνες αργότερα η ρωσίδα συνθέτρια Sofia Gubaidulina έγραψε το επίσης ορχηστικό «Επτά λέξεις» και ο James MacMillan κατά παραγγελία του BBC το «Seven Last Words From The Cross». Ο αρχιμουσικός Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, βαθύς γνώστης της λατρευτικής και μπαρόκ μουσικής, ο οποίος αυτή την εποχή βρίσκεται στην Ζυρίχη για την προετοιμασία της όπερας του Χέντελ «Ξέρξης» (διευθύνει στην πρεμιέρα της 6ης Μαΐου), θυμίζει μερικούς σημαντικούς σταθμούς από το πολύτιμο αυτό κομμάτι της μουσικής ιστορίας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ