Μια μακροχρόνια διαμάχη για δύο πίνακες που αποδίδονται στον Γιοχάνες Βερμεέρ – «Κορίτσι με κόκκινο καπέλο» (1666-67) και «Κορίτσι με φλάουτο» (1665-75) – αναμένεται να λυθεί μέσα από την έκθεση που φιλοξενεί η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον υπό τον τίτλο «Τα μυστικά του Βερμεέρ». Οσο το μουσείο ήταν κλειστό λόγω της πανδημίας τα εν λόγω έργα μεταφέρθηκαν στα εργαστήρια συντήρησης και εξετάστηκαν με τις πιο πρόσφατες τεχνικές απεικόνισης που επιτρέπουν στους ειδικούς να διαπιστώσουν την εικόνα του έργου κάτω από τα επιφανειακά στρώματα χρώματος. Το «Κορίτσι με κόκκινο καπέλο» (φωτογραφία) δεν είναι πλέον αμφιλεγόμενο έργο, αλλά η ενδελεχής εξέτασή του απέδειξε ότι ο εκ των κορυφαίων της Χρυσής Εποχής της ολλανδικής ζωγραφικής αρχικά είχε ζωγραφίσει έναν άνδρα με καπέλο πριν καταλήξει στο πορτρέτο του κοριτσιού. Η αποκάλυψη αυτή είναι ενδιαφέρουσα καθώς ο Βερμέερ προτιμούσε να απεικονίζει στα έργα του γυναίκες και όχι άνδρες. Η χρονολόγηση του δεύτερου έργου εκτείνεται σε βάθος δεκαετίας και η τελική αξιολόγηση για την αυθεντικότητά του θα παρουσιαστεί λίγο πριν από τα εγκαίνια της έκθεσης που έχουν οριστεί για τις 8 Οκτωβρίου, δεδομένου ότι έχει αμφισβητηθεί το κατά πόσον είναι έργο Βερμεέρ. Τόσο οι δύο αυτοί πίνακες όσο ακόμη δύο, οι οποίοι θεωρούνται έργα του ζωγράφου του 17ου αι. μετά βεβαιότητας, θα συμπεριληφθούν στη μεγάλη αναδρομική έκθεση για τον καλλιτέχνη που ετοιμάζει το Ράικσμιουζιουμ στο Αμστερνταμ από τις 10 Φεβρουαρίου.