H προσπάθεια της Αθήνας να ενταχθεί στον διεθνή χάρτη της σύγχρονης τέχνης βρίσκεται στο επίκεντρο εκτενούς άρθρου που φιλοξενούν οι «New York Times» υπό τον τίτλο «Χτίζοντας έναν κόμβο για τη νέα τέχνη κάτω από τη σκιά της Ακρόπολης». Στο ρεπορτάζ σημειώνεται ότι η Αθήνα βρίσκεται στο διεθνές ραντάρ του κόσμου τέχνης περισσότερο από περιέργεια παρά ως σημαντικός κόμβος, αν και αναγνωρίζεται πως στην ελληνική πρωτεύουσα φιλοξενούνται εκθέσεις παγκόσμιας κλάσης και πως τα εγχώρια εικαστικά δρώμενα έχουν αποκτήσει διεθνές κοινό. Η έμφαση στην προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς όμως, επισημαίνεται, είχε ως αποτέλεσμα την πολύ περιορισμένη κυβερνητική υποστήριξη για τη σύγχρονη εικαστική τέχνη. Κενό που καλύπτεται από ιδιωτικά ιδρύματα όπως τα Ιδρύματα ΔΕΣΤΕ, ΝΕΟΝ, Ωνάση και Σταύρος Νιάρχος, τα οποία χορηγούν καλλιτεχνικές δράσεις και εκθέσεις, δεδομένου ότι από τα 400 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού για τον πολιτισμό το ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο καταλήγει στη σύγχρονη δημιουργία, την ώρα που στη Γαλλία επί παραδείγματι διατίθενται 4 δισ. δολάρια ετησίως για τον πολιτισμό. Στο ίδιο άρθρο φιλοξενούνται μεταξύ άλλων δηλώσεις του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη, της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κατερίνας Γρέγου και του καλλιτεχνικού διευθυντή της Μπιενάλε της Αθήνας Poka Yio, ενώ γίνεται εκτενής αναφορά στις συνέργειες μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα όπως και στην ανάγκη δημιουργίας διαλόγου μεταξύ της πολιτιστικής κληρονομιάς και της σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ