«Η παραδοχή του Κένεθ Κλαρκ ενισχύει το αίτημα της επιστροφής των Γλυπτών και χαρακτηρίζει το μέγεθος του πολιτιστικού του ήθους, σε αντιδιαστολή με τη συνεχιζόμενη αδιάλλακτη στάση των υπευθύνων του Βρετανικού Μουσείου», τονίζει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, σε αποκλειστική δήλωσή του προς «ΤΑ ΝΕΑ». Ολόκληρη η δήλωση έχει ως εξής:

«To αίτημα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα είχε, ήδη από το 1943, έναν «απρόσμενο» σύμμαχο στο πρόσωπο του λόρδου Κένεθ Κλαρκ, ο οποίος συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ιστορικών τέχνης του 20ού αιώνα, κυρίως ως συγγραφέας έργων για τη σημειολογία της Ευρωπαϊκής Γλυπτικής, και ο οποίος, υπό την ιδιότητά του αυτή, μετείχε στη διοίκηση σημαντικών βρετανικών ιδρυμάτων, όπως στο Βρετανικό Μουσείο, στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Εθνικό Θέατρο, στη Βασιλική Οπερα, ενώ διετέλεσε έφορος της Βασιλικής Συλλογής των Ανακτόρων του Ουίνδσορ.

Η κατά τ’ ανωτέρω «συνηγορία» του λόρδου Κένεθ Κλαρκ, με την οποία ζητά την επιστροφή και την έκθεση των «Ελγινείων» στην Ελλάδα, προκύπτει από τη μελέτη του Τζέιμς Στέρτον, «Kenneth Clark, Life, Art and Civilisation», στην οποία καταγράφεται επιστολή του Κ. Κλαρκ, με ημερομηνία 3 Σεπτεμβρίου 1943 – ήτοι μέσα στη δίνη του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου – προς τον ιρλανδό καθηγητή και διάσημο ιστορικό τέχνης Τόμας Μπότκιν, η οποία φυλάσσεται στην Τέιτ Γκάλερι του Λονδίνου.

Η παραδοχή του αυτή ενισχύει, με ιδιαίτερη έμφαση και εγκυρότητα, το αίτημα της επιστροφής, χαρακτηρίζοντας έτσι την ευγένεια ψυχής και το μέγεθος του πολιτιστικού ήθους που εκπροσωπεί ο Κένεθ Κλαρκ, υπερασπιζόμενος την Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά και τις ρίζες του Πολιτισμού μας.

Σε αντιδιαστολή έρχεται η συνεχιζόμενη αδιάλλακτη στάση των υπευθύνων του Βρετανικού Μουσείου σήμερα, οι οποίοι αρνούνται να συνομιλήσουν ακόμη και για δανεισμό, πολλώ δε μάλλον για επιστροφή, μη επιδεικνύοντας τον προσήκοντα σεβασμό στην υπεράσπιση της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και του κοινού μας Πολιτισμού, καθιστώντας εαυτούς αμετανόητους συνεργούς του εγκληματικού πολιτιστικού ανοσιουργήματος του Ελγιν».