Υπήρχαν εποχές που τα δρομολόγια των γερμανικών σιδηροδρόμων ήταν τόσο ακριβή που δικαιολογούσαν το σλόγκαν: «Με βάση την Deutsche Bahn μπορείτε να ρυθμίσετε τα ρολόγια σας». Οι εποχές αυτές ανήκουν στο μακρινό παρελθόν.

Σήμερα η εικόνα της Deutsche Bahn είναι η χειρότερη σε σύγκριση με τους σιδηροδρόμους γειτονικών χωρών. Oι καθυστερήσεις είναι μόνιμη πληγή και από τον περασμένο Δεκέμβριο το επιβατικό κοινό είναι αντιμέτωπο με συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις του συνδικάτου των μηχανοδηγών, που πλήττουν και τις εμπορευματικές μεταφορές με τεράστιες συνέπειες και για την οικονομία της χώρας.

Εμβληματικό πρόσωπο της αντιπαράθεσης είναι ο πρόεδρος του συνδικάτου των μηχανοδηγών GDL Κλάους Βεζέλσκι.

«Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι είναι ένας ελλειμματικός οργανισμός που προσφέρει κακές υπηρεσίες» έλεγε τη Δευτέρα στους ξένους ανταποκριτές της ένωσης VAP ανακοινώνοντας νέα απεργία. H ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά το μάνατζμεντ του οργανισμού, γιατί δεν φρόντισε διαχρονικά να εξασφαλίσει το απαραίτητο προσωπικό για τη λειτουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου 34.000 χιλιομέτρων, εξηγούσε ο συνδικαλιστής.

Προσωπικό θα βρεθεί όταν γίνει ελκυστική η Deutsche Bahn με υψηλότερες αμοιβές και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Αυτά είναι σε γενικές γραμμές τα αιτήματα του συνδικάτου: υψηλότεροι μισθοί και μείωση του χρόνου εργασίας στις 35 ώρες την εβδομάδα χωρίς μείωση αποδοχών ειδικά για τους εργαζόμενους σε βάρδιες.

Ακινητοποίηση τρένων. Με τον κομβικό ρόλο που έχουν οι μηχανοδηγοί για τη λειτουργία των σιδηροδρόμων, το συνδικάτο GDL, μολονότι μικρό σε αριθμό μελών σε σύγκριση με άλλα σωματεία των σιδηροδρόμων, μπορεί να εκβιάζει τη διοίκηση με ακινητοποίηση των τρένων.

Η πρόταση των μεσολαβητών για 36 ώρες την εβδομάδα απορρίφθηκε από το συνδικάτο, γιατί η εφαρμογή πήγαινε σε βάθος χρόνου. Από την περασμένη Κυριακή το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL εφαρμόζει την τακτική των κυλιόμενων 24ωρων απεργιών, τις οποίες ανακοινώνει την τελευταία στιγμή, για να μην είναι σε θέση η διοίκηση των σιδηροδρόμων να εφαρμόσει πλάνο έκτακτης ανάγκης.

Σήμερα λήγει η έκτη κατά σειρά απεργιακή κινητοποίηση στους σιδηροδρόμους της Γερμανίας, εξαιτίας της οποίας πραγματοποιήθηκε μόνο ένα στα πέντε υπεραστικά δρομολόγια της Deutsche Bahn (DB).

Η προσπάθεια της διοίκησης των σιδηροδρόμων DB να σταματήσει την τελευταία κινητοποίηση με τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων απέτυχε, το αρμόδιο δικαστήριο της Φρανκφούρτης δικαίωσε το συνδικάτο GDL, απορρίπτοντας και την έφεση που άσκησε η διοίκηση.

Νέα μεσολάβηση δεν δέχεται το συνδικάτο, είπε ο Κλάους Βεζέλσκι, οι 24ωρες απεργίες θα συνεχιστούν, παρά τη δυσφορία του κόσμου και την κριτική του σημερινού, φιλελεύθερου υπουργού Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ ότι «παρατραβάει το σκοινί».

Η πολιτική ηγεσία έχει τις δικές της ευθύνες για την υποβάθμιση των σιδηροδρόμων, με υπουργούς που τις τελευταίες δύο δεκαετίες προέρχονταν από το κόμμα του Βεζέλσκι, τη συντηρητική Χριστιανική Ενωση CDU/CSU.

 

Ακυρώσεις πτήσεων.

Σοβαρά προβλήματα στα δρομολόγια της Lufthansa και μαζικές ακυρώσεις πτήσεων προκαλεί απεργιακή κινητοποίηση των αεροσυνοδών της εταιρείας. Επίκεντρο της κινητοποίησης ήταν χθες το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το μεγαλύτερο της Γερμανίας. Ακυρώθηκαν περίπου 600 πτήσεις της Lufthansa για 70.000 επιβάτες.

Σήμερα στο επίκεντρο της απεργίας θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το αεροδρόμιο του Μονάχου. Οι επιβάτες καλούνται να επικοινωνήσουν με τη Lufthansa προκειμένου να ενημερωθούν για ακυρώσεις πτήσεων.

Το συνδικάτο UFO ζητεί αυξήσεις μισθών 15% για τους περίπου 18.000 υπαλλήλους της Lufthansa και τους σχεδόν 1.000 υπαλλήλους της θυγατρικής της Cityline, μία συλλογική σύμβαση εργασίας διάρκειας 18 μηνών καθώς και μία εφάπαξ αποζημίωση πληθωρισμού ύψους 3.000 ευρώ.