Νέα στοιχεία για τη μοιραία πτήση της Ethiopian Airlines που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους, όταν το αεροπλάνο συνετρίβη μόλις έξι λεπτά μετά την απογείωσή του, έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «The Wall Street Journal», οι πιλότοι του Boeing 737 MAX 8 ακολούθησαν αρχικά τις οδηγίες που περιέχονταν σε εγχειρίδιο για να ανακτήσουν τον έλεγχο του επιβατικού αεροσκάφους μέσων αποστάσεων όταν ενεργοποιείται ένα αυτόματο σύστημα αποτροπής απώλειας στήριξης, προχωρώντας στην απενεργοποίησή του, αλλά αυτό δεν είχε πρακτικό αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το πρόβλημα εμφανίστηκε ενώ το αεροσκάφος είχε φτάσει σε υψόμετρο μόλις 137 μέτρων πάνω από την επιφάνεια του εδάφους. Ο συγκυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο, με σπαστή φωνή, ενώ ο βετεράνος πιλότος – που είχε 8.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του – πάσχιζε να επαναφέρει το Boeing στη σωστή κλίση.

Η Boeing είχε διανείμει νέες οδηγίες προς τους πιλότους για την απενεργοποίηση του αυτόματου συστήματος αποτροπής απώλειας στήριξης μετά τη συντριβή αεροσκάφους του ίδιου τύπου, περίπου πέντε μήνες νωρίτερα.

Το δημοσίευμα της Wall Street Journal επικαλείται πηγές που δεν κατονομάζονται κι έχουν ενημερωθεί για τα μέχρι στιγμής ευρήματα με βάση την εξέταση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών».

Οι ερευνητές αναμένεται να εκδώσουν μια προκαταρκτική έκθεση σχετικά με τη συντριβή τις επόμενες ημέρες, ενώ η Boeing εξακολουθεί να ετοιμάζει ενημερώσεις του λογισμικού για το σύστημα ελέγχου της πτήσης του αεροσκάφους 737 Max.